Gå til innhold

50-tallet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har elsket 50-tallet så lenge jeg kan huske (møbler, klær, farger, musikk etc.) Desverre for meg ble jeg født en 40 år for sent til å kunne oppleve ungdomstida da... Men når jeg får kjøpt meg leilighet har jeg tenkt til å ta stilen helt ut. Satser på at sambo er enig... :-)

I mellomtia har jeg lyst til å innrede folkevognbussen (camper) min i skikkelig 50-tallstil.

50-tallet er jo på vei inn igjen nå så tenkte kanskje noen har observert butikker med stoffer/tapeter og "camping-ting". Regner jo med å måtte tråle noen loppemarkeder, men hadde vært greit om det fantes noe å få kjøpt ellers å. Største problemet blir kanskje et 12Volts kjøleskap i 50-tallsstil?

Noen som vet om butikker eller sider på nettet så blir jeg glad for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Malmø ligger en butikk som selger tapeter fra 40-50-60 og 70-tallet, mye stilig, men finner ikke igjen linken, desverre...

Ellers på søndagsmarkedet på Blå selges endel møbler og lamper og kjøkkenstæsj, du kan også finne noe hos Frelsesarméen og bruktsjapper, men problemet er at det er veldig utplukket siden 50-tallet har blitt så hipt de siste åra.

Ellers kan du finne det meste på nettet, har enormt mange linker til div. retro-sites, for mange til å legge ut her, men vil du ha tips, send meg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er du i Oslo, stikk innom butikken Angel's Speed Equipment i Rathkes gate på Grünerløkka/Sofienberg i Oslo. Har aldri vært inne der, men de har veldig mye fænsi i vindusutstillingen sin. Mye retroting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Hvis du skal restaurere en eldre VW Transporter til "korrekt" 50-tallsstil, så anbefaler jeg at du snakker med NoH20-klubben i Norge, de kan hjelpe deg med både detaljer og bilder om hvordan ting "skal" se ut og hvor du får tak i dippeduttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...