Gå til innhold

Hvordan fungerer stekeovnen på bjølsen studentleiligheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet ikke helt om dette er riktig tråd, men prøver meg. Tenkte det var størst sannsynelighet å treffe på noen studenter som faktisk bor på bjølsen.

Men ja. Jeg bor i studentbyen på Bjølsen og får ikke ovnen til å fungere! Er det noen spesiell bryter jeg på trykke på for å få strøm til den? Eller må jeg si ifra til vaktmesteren om at den er ødelagt?

Håper noen kan hjelpe!

Anonym poster: 9ceef4c6421532b9771ea16593558a05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal være en bryter, type "skru-bryter", som du må vri på for å få på strømmen, også må du trykke på en knapp som er attmed vifta. Du skal høre en tikkelyd når du har vridd på den.

Hos meg er det i kjøkkenkroken mot klesskapet;)

Knøla litt med dette i begynnelsen jeg også.

Skrevet

Åh, tusentakk for hjelpen! :D Var på nippet til å ringe vaktmester jeg :P Men på den "skru-bryteren" så er det mange forskjellige tall...10, 20, 30 osv...hva står egentlig disse for? Og er det samme hvilket tall jeg velger?

Anonym poster: 9ceef4c6421532b9771ea16593558a05

Skrevet (endret)

Det står for minutter, jeg har aldri brydd meg om de. Jeg vrir den omtrent halvveis, blir det for lite, så skrur jeg bare mer på den hvis matlaginga skulle ta sin tid;) Eller skrur den av hvis jeg blir ferdig før den selv skrur seg av. Den tikkinga er ganske irriterende i lengden, spessielt hvis vifta/avtrekket står på samtidig.

Den skrur seg av selv med et høyt smell eller knepp, så vet du det på forhånd.

red: skriveleif...

Endret av Linber
Skrevet (endret)

Har aldri bodd der selv, men tipper at skrubryteren er en "dødmannsknopp" altså en sikring mot at man glemmer å skru av platene. Når bryteren har vridd seg tilbake til 0 så kuttes strømmen til komfyren. Dette kan du jo sjekke selv ved å f. eks sette den på 10, vente 10 minutter og se om den kommer til 0 og om komfyren da ikke lenger har strøm.

Har sett dette flere og flere steder i nyere boliger. Egentlig en veldig bra greie for komfyrrelaterte branner har det ikke vært få av.

Endret av Capt. Obvious
Skrevet

Har sett dette flere og flere steder i nyere boliger. Egentlig en veldig bra greie for komfyrrelaterte branner har det ikke vært få av.

Signerer den! Ikke noe stress og bekymring for om jeg har glemt å skru av noe på kjøkkenet.

Skrevet

Det er slike komfyrer her på Sogn også - med timer. Egentlig veldig hendige greier, selv om man kanskje får litt panikk pga ovnen "funker ikke" første gangen (*kremt* :blush: ), dersom man ikke vet at det er en timer som må skrus på.. :happy:

Skrevet

Det er minutter, ja.

Anonym poster: 616fb42c86baa0c68e24d4cc82448292

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...