Gå til innhold

Hormonspiral vs P-ring

Fremhevede innlegg

Gjest Jente22
Skrevet

Noen som har prøvd både hormonspiral og p-ring her? Fikk dere noen bivirkninger av den ene typen som ikke den andre hadde? Hva ga størst blødninger?

Er snart ferdig med åresresepten min på p-ringer og har ikke lyst til å begynne med flere, jeg klarer ALLTID å glemme å ta dem ut + at jeg har blitt veldig tørr nedentil av dem... Har hatt vanlig spiral tidligere, men da blødde jeg som en foss i 8-10 dager ved hver menstruasjon. Tenkte kanskje blødningene var mindre ved hormonspiral? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke prøvd p-ring, men har hatt hormonspiralen levonova i 2 år nå og er storfornøyd!!! det første halvannet året hade jeg ikke mens i det hele tatt :-) gjett om det var herlig!!!

nå har jeg mens i noen dager en gang i blant. det eneste som er litt dumt er at det ikke er regelmessig, men det er uansett så lite og sjeldent at det gjør ikke noe synes jeg. :-)

Gjest Jente22
Skrevet

Noen andre som har hatt hormonspiraler her som kan tenke seg å fortelle litt om dem?

Var det vondt å sette inn?

Og hadde du mye blødninger eller andre problemer?

Hvor ofte hadde du mensen, og hvor lenge av gangen? (hvor mye?)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har min andre hormonspiral og er veldig godt fornøyd. Jeg satt den første inn etter tre barn, og hadde problemer med store blødninger og mye ubehag. Hadde egentlig motforestillinger mot å "gå med" spiral, men ble veldig positivt overrasket både fordi det slett ikke var vondt å sette den inn (ikke ta den første ut heller) og fordi blødningene er betydelig redusert. Ulempen var at de første månedene, ca. tre tror jeg, hadde jeg hele tiden småblødninger. Så lite at det var nok med truseinnlegg, men likevel! Og dette er helt normalt. Men resultatet er vel verdt startvanskene, sjelden mens, ikke særlig pms, lite blødning og godt beskyttet mot graviditet, som jo er den viktigste grunnen til å få satt inn en hormonspiral. Om den anbefales til noen som ikke har født og som ikke har fått de barna de ønsker vet jeg faktisk ikke, men det burde jo legen si noe om.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har bestandig hatt lite blødninger. Max 4 dager. Fikk satt inn hormonspiral, og blødde i over en uke ved hver menstruasjon!!! Fryktelig irriterende. Men etter de første 3 mnd var gått, kom kroppen inn i vanlig syklus igjen. (Faktisk enda mindre blødninger.) Har ikke merket NOEN bivirkninger. Men legen min sa at man må regne med noen mnd "innkjøring".

Jeg syns ikke det gjorde vondt å sette den inn. Og jeg er EKSTREMT pysete når det gjelder sånne gynekologiske saker.

Anbefaler hormonspiral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...