Gjest Fairydust Skrevet 30. august 2012 #1 Skrevet 30. august 2012 Hei! Jeg har lyst å kjøpe kjæresten min nettbrett i julegave i år. Det er kanskje lenge til, men jeg må begynne å planlegge det nå siden jeg må begynne å sette av litt penger til det. Og siden jeg ikke har peiling på noe teknisk elektronikk i det hele tatt, spør jeg dere her. Kan dere anbefale et nettbrett? Det skal brukes til basic internettsurfing, som "fjernkontroll" til å koble opp mot TV-en liksom (jeg forstår meg ikke på sånt, så jeg vet ikke om det må et spesielt nettbrett til, liksom, eller..) Ja sånne ting da. Gi gjerne deres personlige anbefalinger og erfaring på godt og vondt Og ta gjerne med ting som pris og brukervennlighet. Tusen takk for svar!!
Nora90 Skrevet 30. august 2012 #2 Skrevet 30. august 2012 Jeg skal kjøpe meg Nexus 7 når det kommer (ryktene sier oktober). Det kommer til å koste 2000-2500 kroner. Det er 7 tommer, 16 GB har ikke 3g eller utvidbart minne. Prislappen er god, den kommer med ren android og anmeldelsene har vært veldig gode. Alternativet jeg tenkte på var Galaxy Note 10.1. Det er 10 tommer, mange fine funksjoner, men en del dyrere. Ellers har man Asus Transformer Pad og Microsoft Surface (kommer snart). 1
Gjest Fairydust Skrevet 30. august 2012 #3 Skrevet 30. august 2012 Takk for godt svar! Høres bra ut den Nexus, men 3g - er det noe man trenger? Jeg føler meg skikkelig dum nå, men jeg aner ikke hva 3g er/betyr. Så slik jeg forstår er det mange flere nettbrett som kommer nå fremover? Så kanskje det er lurt å vente litt med å kjøpe?
Nora90 Skrevet 30. august 2012 #4 Skrevet 30. august 2012 Takk for godt svar! Høres bra ut den Nexus, men 3g - er det noe man trenger? Jeg føler meg skikkelig dum nå, men jeg aner ikke hva 3g er/betyr. Så slik jeg forstår er det mange flere nettbrett som kommer nå fremover? Så kanskje det er lurt å vente litt med å kjøpe? 3G er det som gjør at man kan gå på nettet via mobilnettet, ikke et trådløst nett. Du kjøper vel ikke nettbrettet før nærmere jul, så vente gjør du vel uansett?
Yme Skrevet 30. august 2012 #5 Skrevet 30. august 2012 Det betyr at du må ha et mobilabonnement i tillegg til nettbrettet. Personlig syns jeg ikke man trenger 3G på nettbrettene, siden man allerede har mobilen sin med seg (og nettbrett er jo bare en stor mobiltelefon). Hvis du har tenkt å kjøpe noe bra, vil jeg anbefale noe som dette, siden det kjører et skikkelig operativsystem (windows) som da betyr at nettbrettet ditt faktisk er en PC, og kan gjøre de samme tingene som en PC. Både Android og iOS (som er på andre nettbrett) er ikke "fullverdige" operativsystemer på den måten. Eller så kan du kikke litt på denne, som både er telefon og nettbrett.
Gjest Fairydust Skrevet 30. august 2012 #6 Skrevet 30. august 2012 Tusen takk for svar Yme. Begge brettene ser veldig bra ut, men han har nettopp kjøpt seg mobil da, men det har jo ingenting å si. Skal kikke nærmere, og lese mer om de to.
Nora90 Skrevet 30. august 2012 #7 Skrevet 30. august 2012 Det betyr at du må ha et mobilabonnement i tillegg til nettbrettet. Personlig syns jeg ikke man trenger 3G på nettbrettene, siden man allerede har mobilen sin med seg (og nettbrett er jo bare en stor mobiltelefon). Hvis du har tenkt å kjøpe noe bra, vil jeg anbefale noe som dette, siden det kjører et skikkelig operativsystem (windows) som da betyr at nettbrettet ditt faktisk er en PC, og kan gjøre de samme tingene som en PC. Både Android og iOS (som er på andre nettbrett) er ikke "fullverdige" operativsystemer på den måten. Eller så kan du kikke litt på denne, som både er telefon og nettbrett. Er det ikke sånn med PadPhone at du må ha telefonen i for å bruke nettbrettet?
TMB Skrevet 30. august 2012 #8 Skrevet 30. august 2012 Jeg har en Galaxy Tab 2 10.1 og er strålende fornøyd. Mye nettbrett for pengene bare man legger inn GO Launcher HD (uten så kan man oppleve bittelitt lag)
Gjest Fairydust Skrevet 30. august 2012 #9 Skrevet 30. august 2012 Jeg har en Galaxy Tab 2 10.1 og er strålende fornøyd. Mye nettbrett for pengene bare man legger inn GO Launcher HD (uten så kan man oppleve bittelitt lag) OK, kult Har sett litt på den også, og jeg tror kjæresten har nevnt den selv. Så jeg tror Samsung Galaxy hadde vært et trygt valg i hvert fall.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 30. august 2012 #10 Skrevet 30. august 2012 Jeg har en ipad2, hjertebarnet mitt :D Fullstendig brukervennlig og koster rundt 2500
Gjest Fairydust Skrevet 30. august 2012 #11 Skrevet 30. august 2012 Jeg har en ipad2, hjertebarnet mitt :D Fullstendig brukervennlig og koster rundt 2500 Takk for svar. Jeg skulle kanskje ha nevnt det i startinnlegget, men Apple blir det nok ikke.
Yme Skrevet 30. august 2012 #12 Skrevet 30. august 2012 (endret) Er det ikke sånn med PadPhone at du må ha telefonen i for å bruke nettbrettet? Det er telefonen som inneholder prosessoren og alt det der, så du må ha den i nettbrettet for å bruke den ja... Da blei den litt mindre kul, egentlig. Jeg har en ipad2, hjertebarnet mitt :D Fullstendig brukervennlig og koster rundt 2500 Her trodde jeg at det var jeg som var hjertebarnet ditt... Det var vondt :cry: Endret 30. august 2012 av Yme
Nora90 Skrevet 30. august 2012 #13 Skrevet 30. august 2012 Det er telefonen som inneholder prosessoren og alt det der, så du må ha den i nettbrettet for å bruke den ja... Da blei den litt mindre kul, egentlig. Hadde vært en veldig god idé hvis man kunne bruke begge samtidig. Sånn som det er nå kan man jo strengt talt bare kjøpe et forstørrelsesglass og bruke den telefonen man har fra før
Yme Skrevet 30. august 2012 #14 Skrevet 30. august 2012 (endret) Hadde vært en veldig god idé hvis man kunne bruke begge samtidig. Sånn som det er nå kan man jo strengt talt bare kjøpe et forstørrelsesglass og bruke den telefonen man har fra før Hmm... Jeg veit ikke helt. Det ser ut som at den er ganske grei, egentlig. Når du er hjemme, kan du jo bare putte telefonen i nettbrettet og bruke den sånn. Om noen ringer deg, har du den styluspennen som fungerer som et telefonrør, pluss at batteritiden er på over 100 timer, i motsetninga til dagens "du må lade telefonen din hver dag". Også får du nettbrett-grensesnitt. Den forstørrer ikke bare det du har på telefonen ! Endret 30. august 2012 av Yme
Nora90 Skrevet 30. august 2012 #15 Skrevet 30. august 2012 (endret) Hmm... Jeg veit ikke helt. Det ser ut som at den er ganske grei, egentlig. Når du er hjemme, kan du jo bare putte telefonen i nettbrettet og bruke den sånn. Om noen ringer deg, har du den styluspennen som fungerer som et telefonrør, pluss at batteritiden er på over 100 timer, i motsetninga til dagens "du må lade telefonen din hver dag". Også får du nettbrett-grensesnitt. Den forstørrer ikke bare det du har på telefonen Hvis man trenger både telefon og nettbrett samtidig, men ikke har råd til begge, så tror jeg det kan være et fint alternativ. Vet ikke om den har samme problemet med lagging som de andre nettbrettene fra Asus. Heller ikke aktuelt for ts, siden kjæresten nettopp hadde kjøpt ny telefon. TS: Når du skal kjøpe nettbrett bør det være med (eller kunne oppdateres til) Android 4.1, også kjent som Jelly Bean. Edit: Hvis det er Androidbasert nettbrett, selvfølgelig... Endret 30. august 2012 av Nora90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå