Gå til innhold

Kvinnelig blotter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tull. For at det skal være et overgrep skal det være fysisk kontakt.

Hva du synes er ikke like relevant som hva loven sier.

Anonymous poster hash: 1f0dd...98d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blotting regnes som overgrep ja. Som mann ville jeg neppe anmeldt det uavhengig av kjønn.

Går ikke blotting under seksuelt krenkende adferd? Vet ikke om det er det samme som overgrep?

(Jeg spør fordi jeg lurer og du snakker som du kan det på rams. )

Skrevet

Hva du synes er ikke like relevant som hva loven sier. Anonymous poster hash: 1f0dd...98d

Finn loven. Jeg leste både lov og tolkning for en uke siden. Dette er ikke snakk om synsing men hva jeg husker fra et grundig studie.

Anonymous poster hash: e5774...212

Skrevet

Går ikke blotting under seksuelt krenkende adferd? Vet ikke om det er det samme som overgrep?

Nei adferd innebærer ikke fysisk kontakt. F.eks. samleiebevegelser eller etterligning av onanering eller samleie med hender er uanstendig adferd men ikke overgrep. Overgrep forutsetter fysisk kontakt.

Skrevet

Fra lovdata :

§ 201. Den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd

a) på offentlig sted, b) i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket til det, eller c) i nærvær av eller overfor barn under 16 år,

straffes med bøter eller med fengsel inntil 1 år.

Atferd som nevnt i første ledd bokstav b og c anses forøvet overfor noen også når den er forøvet gjennom bruk av telefon, Internett eller annen elektronisk kommunikasjon.

Så vi konkluderer med at blotting hører hjemme under krenkende adferd og ikke overgrep antar jeg.
Skrevet

Nei adferd innebærer ikke fysisk kontakt. F.eks. samleiebevegelser eller etterligning av onanering eller samleie med hender er uanstendig adferd men ikke overgrep. Overgrep forutsetter fysisk kontakt.Anonymous poster hash: e5774...212

Beklager, her roter jeg litt. Adferd er ikke fysisk kontakt og det er heller ikke blotting. Begge går under samme paragraf. Overgrep er fysisk kontakt og en annen paragraf. Blotting er ikke et juridisk definert begrep men diagnose på et seksuelt avvik. Domstolen sier ikke (og har ikke behov for) å kalle en handling for blotting. Omtales handlingen som blotting er er fordi medisinsk personell har satt diagnosen. Det er riktig at blotting går inn under uanstendig adferd.

Skrevet

Hadde noen blottet meg så hadde jeg ledd, eller blitt kåt alt ettersom. ^^

Hadde noen blottet små unger, så hadde jeg takla personen og anmeldt.

Skrevet

Så vi konkluderer med at blotting hører hjemme under krenkende adferd og ikke overgrep antar jeg.

Korrekt!

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde knullet henne hardt

Anonymous poster hash: 78074...7b6
  • Liker 1
Skrevet

Det kommer an på. Hadde hun vært pen hadde jeg ikke gjort noe, hadde hun derimot vært tjukk og mindre pen ville jeg vurdert å ringt politiet.

Anonymous poster hash: ff065...fec

• Liker 1
Skrevet

Nå er det særdeles vanskelig å se om man har en kvinnelig blotter foran seg. Hvis en naken mann løper nedover Karl Johan så er han en blotter="Seksuelt krenkende atferd" hvis han blir seksuelt opphisset (=erigert penis) mens det er "annen uanstendig atferd" hvis han ikke blir opphisset (=slapp penis). Dette er det selvfølgelig svært vanskelig å avgjøre fra et juridisk perspektiv. Å få vitner til å anslå hvor erigert penisen var er en rimelig krevende oppgave. Det er også slik at noe som er stort for noen menn er lite for andre. Ennå mer vanskelig er det selvfølgelig å få vitner til å avgjøre om en kvinne er opphisset eller ikke. Dermed slås begge disse tilfeller sammen i samme paragraf slik at domstolen slipper å vurdere penislengder og hva som skal defineres som ereksjon for hver enkelt mann. Når det er snakk om nakenhet blir dermed kvinner juridisk kun vurdert i forhold til om det er "annen uanstendig atferd". Men for terapeutisk personell er det langt mer nyttig å vite om dette er seksuelt motivert eller ikke. Innenfor terapi er kvinnelige blottere godt representert som kategori.

• Liker 3
Skrevet

Når du snakker om legale begrep , har du rett.

Men "seksuelt krenkende adferd" er ikke aktivt i bruk i dagligtalen, så der blir det typisk til overgrep.

Jeg svarte på en som jeg forsto dithen at blotting ikke var en politsak eller strafbart i det hele tatt, derfor den relativt bastante og juridisk ukorrekte begrepsbruken.

Skrevet

Jeg møtte på en mannlig blotter en kveld, og det var svært ubehagelig! Hadde med meg et barn også. Mannen sto og dro den.. Ble anmeldt ja.

Kvinnelig blotter hadde jeg også anmeldt, men ikke blitt så redd da.

Anonymous poster hash: c93e1...02f

• Liker 1
Skrevet

Så utrolig mange her inne som skriver at de aldri ville ha anmeldt en blotter og ihvertfall ikke en kvinnelig blotter. Men tenker dere på barna egentlig? Tror dere ikke barn kan ta skade av å møte på eventuelle blottere, er det ikke viktig å skåne dem for det? Greit nok at de kan være harmløse, men det er ikke uskadelig å ha de i samfunnet vårt for det. Dessuten trenger de hjelp. Så å tenke at det er unødvendig å melde fra til politiet, mener jeg er en enkel og lite reflektert tankegang.

Skrevet

Ordene "blotter" og "blogger" ligner hverandre.

Tilfeldig?

Don't think so...

Anonymous poster hash: c7211...107
  • Liker 3
Skrevet

Jeg møtte på en mannlig blotter en kveld, og det var svært ubehagelig! Hadde med meg et barn også. Mannen sto og dro den.. Ble anmeldt ja.

Kvinnelig blotter hadde jeg også anmeldt, men ikke blitt så redd da.

Anonymous poster hash: c93e1...02f

Mannlige blottere er kriminelle og skal alltid anmeldes. Disse skaper frykt og kan forårsake alvorlige psykiske traumer hos sine ofre.

Kvinnelige blottere er svært sjeldne, og i de fleste tilfellene skyldes blottingen psykisk sykdom. Kvinnelige blottere bør derfor heller tilbys hjelp fra psykiatrien.

Anonymous poster hash: 90feb...887

• Liker 1
Skrevet

Mannlige blottere er kriminelle og skal alltid anmeldes. Disse skaper frykt og kan forårsake alvorlige psykiske traumer hos sine ofre.

Kvinnelige blottere er svært sjeldne, og i de fleste tilfellene skyldes blottingen psykisk sykdom. Kvinnelige blottere bør derfor heller tilbys hjelp fra psykiatrien.

I de fleste tilfeller skyldes det også psykisk sykdom at menn er blottere.

Skrevet

Tull. For at det skal være et overgrep skal det være fysisk kontakt. Blottere er ikke interessert i fysisk kontakt. For at det skal være et seksuelt overgrep må det være en seksuell handling. Uønsket nakenhet uten seksuelle handlinger eller hentydninger er ikke blotting.

Når noen skriver om blotting blir jeg skeptisk fordi mange bruker ordet feil. Blotting er en seksuell diagnose som innebærer å fremvise sin opphisselse for fremmede. Alminnelig nakenhet, selv om den er uønsket, er ikke blotting.

Må det være fysisk kontakt for at det skal være et overgrep? To psykologer har sagt til meg at det ikke trenger det, at det kan være noe noen sier eller en bevegelse som føles som et overgrep. Men kanskje de mente i sammenheng med andre og flere overgrep?

Hadde noen blottet meg så hadde jeg ledd, eller blitt kåt alt ettersom. ^^

Hadde noen blottet små unger, så hadde jeg takla personen og anmeldt.

Ja om de hadde blottet ungene sine (eller enda verre: andre sine unger) så håper jeg da det :O Men skjønte hva du mente :P

Anonymous poster hash: 04947...5c8

Skrevet

Det hadde ikke nyttet å anmelde det. Det er ingen som tar kvinnelige sexovergrep seriøst.

Anonym poster: 5bd5461187061713dfee9d02b34190d0

Blotting er ikke et sexovergrep.

Skrevet

Så utrolig mange her inne som skriver at de aldri ville ha anmeldt en blotter og ihvertfall ikke en kvinnelig blotter. Men tenker dere på barna egentlig? Tror dere ikke barn kan ta skade av å møte på eventuelle blottere, er det ikke viktig å skåne dem for det? Greit nok at de kan være harmløse, men det er ikke uskadelig å ha de i samfunnet vårt for det. Dessuten trenger de hjelp. Så å tenke at det er unødvendig å melde fra til politiet, mener jeg er en enkel og lite reflektert tankegang.

Blotting er et seksuelt avvik. Blottere ønsker at fremmede skal se de selv når de er seksuelt opphisset og eventuelt tilfredstiller seg selv. Blottere er harmløse i forhold til det å begå fysiske overgrep mot andre, Blottere og voldtektsforbrytere er vanligvis helt forskjellige mennesker. En voldtektsforbryter kaster ikke bort tiden med at du skal se han (hun) vise frem kjønnsorganet og eventuelt tilfredstille seg selv på forhånd. Blir du forfulgt av en fremmed person og blir redd for voldtekt kan du slappe av hvis vedkommende trekker fram penisen og begynner å leke med den.

Selvfølgelig er både seksuell atferd og seksuelle overgrep uakseptable, skremmende for barn og skal anmeldes. Men når det gjelder blottere skal man snakke med barna og fortelle de at det aldri var noen fare for overgrep.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...