istar Skrevet 30. august 2012 #1 Skrevet 30. august 2012 Hei, jeg har lyst å begynne med kampsport og bor i Stavanger. Er det noen som vet om et bra tilbud ? Et tilbud spesielt for kvinner kunne vært spennende, men jeg er åpen for det meste....
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #2 Skrevet 30. august 2012 kampsortsinstituttet på hinna har et variert tilbud. Har vurdert det selv noen ganger, men har hvertken tid eller råd til det i tillegg til elixia. Ellers vet jeg at de har noe i Sandnes. Bl.a Judo. Judo er spesielt egnet som selvforsvar for kvinner, fordi prinsippet er å få mest mulig effekt ved bruk av minst mulig kraft. I judo, bruker man ofte teknikk, og motstanderens styrke og vekt mot ham/henne. Mener det var noe sånt de sa da jeg tok judokurs en gang Anonym poster: 54cd539052ac9598c7ca3dd60b9e7b4d
Lille fjær Skrevet 30. august 2012 #3 Skrevet 30. august 2012 Hei, jeg vet om en klubb i Stavanger som trener Kung Fu, hvis det kunne være noe for deg? Den heter Little Idea Win Chung Kung Fu. http://www.littleidea.net/ Jeg har selv trent der i noen år nå og har hatt stor utbytte av det både helsemessig og å få lære en interessant kampsport teknikk. Den går ut på å lære å "hamle opp med" en motstander som kroppslig og fysisk er mye større og sterkere enn deg selv. Kung Fu er forresten den eneste kampsporten som er funnet opp av en kvinne, nærmere bestemt en buddhistisk nonne. Så sporten er veldig godt tilpasset kvinnekroppen som sådan. Kung Fu inneholder også Qi Gong som gir økt vitalitet. En viktig del er også å jobbe i par slik at det er meningen det skal være en fysisk dialog mellom deg og partner. Jeg synes dette er veldig spennende og kan anbefale det til hver og en som måtte ønske det. Klubben holder til på Nylund Skole i gymsalen, og nybegynnergrupper starter opp nå på mandag. En gruppe for kvinner starter først kl.18:00, så blir det blandet gruppe fra kl.19:00. Pleier alltid å være gratis prøvetimer i starten av nytt semester:) Du er hjertelig velkommen, og ta gjerne med en venninne:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå