Amber Skrevet 30. august 2012 #1 Skrevet 30. august 2012 Jeg har i mange år trent aktivt, de siste årene med fokus på tung styrketrening. Men på et tidspunkt så gav kroppen min opp, og jeg har nå tatt et halvt år med pause. Har vært rimelig nedkjørt fysisk.. Tenkte å starte rolig med lett yoga til og begynne med, for å komme i gang men merker at jeg er utålmodig etter å trene styrke igjen, da det er dette jeg elsker I tillegg er jeg nå gravid; men jeg mener at det ikke skal ha så mye å si egentlig... Noen som har erfaring med å starte på nytt etter å ha overtrent kroppen? Er litt redd for å gå på samme blemma som sist egentlig, men på et tidspunkt må man jo starte på'n igjen
PrimoFanten Skrevet 30. august 2012 #2 Skrevet 30. august 2012 Egentlig bare til å gå tilbake til styrketreningen....denne gang må du gjøre rom for lengre restitusjon mellom hver gang du treffer en gitt muskelgruppe. Har funnet ut selv at jeg optimalt sett bør ha 9dagers hvile mellom hver trening på en spesifikk muskelgruppe, eks bryst. I lengden må du bygge overskudd på overskuddet. Samt føre logger for hver treningsøkt ..hvert sett osv. Det som er greit med å ha smartphones med seg overalt ..
Amber Skrevet 30. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2012 FInnes det noen gode apper kanskje Skulle ønske jeg hadde råd til PT... det hadde vært det beste, men koster desverre for mye penger...
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #4 Skrevet 30. august 2012 Hva slags apper er det du er ute etter? Jeg liker Fitocracy, det synes jeg er gøy. Jeg har ikke prøvd app versjonen, jeg bruker bare pc. Det kombinerer spill-mentalitet med logging av trening. Man logger øvelser, får poeng, levler opp, og så er det quester man kan gjøre for ekstra poeng, samt "medaljer" for å klare visse prosent av egen kroppsvekt i enkelte øvelser, osv. Samt at det er et sosialt forum med grupper og diskusjonssider. Anonym poster: aac49d86b2c62c428b51977a7b58e98f
PrimoFanten Skrevet 30. august 2012 #5 Skrevet 30. august 2012 FInnes det noen gode apper kanskje Skulle ønske jeg hadde råd til PT... det hadde vært det beste, men koster desverre for mye penger... Er det en app du håper skal være verktøyet for å unngå overtrening? Det er kjekt å se at det blir gjort refleksjoner rundt første innlegget mitt iallefall :D Jeg gir tilbakemelding på problemstillingene du fronter innledningsvis mens du i neste omgang snakker om app & pt ? Skjønner ingenting jeg ....jaja
Amber Skrevet 31. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2012 Du skrev at det var kjekt å ha med smartphone overalt; tenkte derfor at du mente noe i den duren der. Selv pleier jeg ikke å loggføre noe som helst. Men det du nevner over er nok ikke noe for meg; det må i så fall bare bli noe enkelt for å logge hva jeg trener og hvor mye jeg løfter. Uansett synes jeg kanskje ikke det er det viktigste... det viktigste er vel restitusjonen som du nevner... er litt spent på om jeg etterhvert kan trene like tungt som før
PrimoFanten Skrevet 1. september 2012 #7 Skrevet 1. september 2012 Ok da skjønner jeg litt mer av sammenhengen sånn i ettertid iallefall Loggføring kan gjøres i pausene mellom setta vettu...slik går tiden litt raskere og. Det går ellers ikke an å vurdere om en har lagt ned nok *arbeid* ned i gymmen den siste perioden eller siste året for den sags skyld hvis ikke. Året har 12måneder ..trener du bra 9 av 12 med bra gjennomsnittelig workload alle månedene igjennom og tilpasser livsstilen din rundt slik at kroppen klarer det så må det bli bra belive me.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå