Gå til innhold

Hvordan kverke disse urenhetene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, damer!

Jeg er en jente i begynnelsen av 20-årene som ikke har mye kviser, men tidvis nok til at det er irriterende. Konstant har jeg sorte prikker og hudormer på nesevingene og på haken. T-sonen min blir fort blank, og det er der eventuelle urenheter kommer. I pannen har jeg som regel nupper som ikke nødvendigvis synes før man kommer "tett innpå", men jeg vet jo at de er der... I tillegg blir jeg fort tørr i kinnene av feil renseprodukter.

Hittil har jeg brukt produkter jeg har blitt anbefalt på apoteket eller i parfymeriet, men det funker jo ikke! Jeg bruker veldig lite sminke, kun et lett lag med MAC-pudder, samt eventuelt concealer fra YSL. Jeg spiser variert og sunt, og prøver å være flink til å drikke vann.

Har dere noen tips å komme med? På forhånd takk for hjelpen :)

Anonym poster: 85cc0d3340bc8150b4f7ae1b38c5ecde

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei :)

Jeg er 21 år og har hatt akkurat de samme problemene som deg med huden min!

Jeg har også opp gjennom tenårene prøvd alt som er å få kjøpt av renseserier fra "Vita og apoteket", reagerte nesten alltid ved å bli stram i maska og tørr..

Så sykt lei av å alltid ha småproblemer med huden, bestemte jeg meg for å få en gratis hudanalyse ved en hudpleiesalong. Jeg hadde, som deg, følsom kombinasjonshud.Hun foreslo Exuviance. Jeg prøvde det (hun fortalte at i første uke vil du få utbrudd fordi ingrediensene i renseserien "presser" ut alle urenheter som ellers ikke ville dukket opp før om en måned kommer i løpet av den første uken) og etter det har jeg ALDRI sett tilbake. Huden min ble som ny! Ren, små porer, nærmest null ( hvertfall svært lite synlige) hudormer og huden var aldri tørr eller spesielt fet lengre.

Endret av Mixic
Skrevet

Hei :)

Jeg er 21 år og har hatt akkurat de samme problemene som deg med huden min!

Jeg har også opp gjennom tenårene prøvd alt som er å få kjøpt av renseserier fra "Vita og apoteket", reagerte nesten alltid ved å bli stram i maska og tørr..

Så sykt lei av å alltid ha småproblemer med huden, bestemte jeg meg for å få en gratis hudkonsultasjon ved en hudpleiesalong. Jeg hadde, som deg, følsom kombinasjonshud.Hun foreslo Exuviance. Jeg prøvde det (hun sa at i begynnelsen vil du få utbrudd fordi ingrediensene i renseserien "presser" ut alle urenhetene som ville komme i løpet av uker i løpet av den første uken man begynte å anvende det) og etter det har jeg ALDRI sett tilbake. Huden min ble som ny! Ren, små porer, nærmest null ( hvertfall svært lite synlig) hudormer og huden var aldri tørr eller spesielt fet lengre.

Nå ble jeg nysgjerrig! Hvilke produkter har du brukt? - ikke TS

Anonym poster: ecf43f928e0c360246b3144d770b1d66

Skrevet (endret)

Jeg bruker

Ansiktsrens (morgen og kveld, selvsagt) Purifying Cleansing Gel

Tonic: Moisture Balance Toner

Dagkrem: Multi-protective Day Creme

Nattkrem: Evening Restorative Complex

Men det skal sies at dette er en hudpleieserie, noe som betyr at det blakker deg ganske fort (jeg har faktisk ikke hatt råd til å spandere på meg alle de nevnte produktene på seks måneder.. iiiiik! huden min!). Men nå som pengene begynner å fylle kontoen, skal ta meg råd nå som lønningen kommer, tenkte jeg ;)

Les om gjeldende produkter her http://www.exuviance.eu/.

Jeg vet per dags dato ikke hvilken nettbutikk det lønner seg økonomisk å kjøpe disse produktene fra, da jeg alltid har kjøpt det fra tidligere nevnt hudpleiesalong. Har nå flyttet til Strømmen og har vansker med å finne hudpleiesalonger som selger Exuviance, til tross for alle odds :/

Endret av Mixic
Skrevet

Jeg bruker

Ansiktsrens (morgen og kveld, selvsagt) Purifying Cleansing Gel

Tonic: Moisture Balance Toner

Dagkrem: Multi-protective Day Creme

Nattkrem: Evening Restorative Complex

Men det skal sies at dette er en hudpleieserie, noe som betyr at det blakker deg ganske fort, noe som har gått utover meg som ikke har hatt penger til å ta meg råd til hele serien på seks måneder (iiiiik! huden min!). Men skal ta meg råd nå som lønningen kommer, tenkte jeg ;)

Les om gjeldende produkter her http://www.exuviance.eu/.

Jeg vet per dags dato ikke hvor det lønner seg økonomisk å kjøpe disse produktene på nettbutikk da jeg alltid har kjøpt det på tidligere nevnt hudpleiesalong. Har nå flyttet til Strømmen og har vansker med å hudpleiesalonger som selger Exuviance :/

Spennende! Hvor mye koster denne serien og hvor lenge varer den?

Skrevet

Hvert produkt koster omlag 400-600 kroner. Jeg søkte og fant denne siden, her kan du også bestille det, men vet som sagt ikke hvor dette selges billigere hen http://www.beautynett.no/exuviance.html

Heldigvis er de drøye i bruk, og hvis du er nøye med å bare bruke en "pump" av ansiktsrensen, dag- og nattkremen og en liten dæsj av tonicen på bomullspad varer det i 3.5-4 måneder ;)

Sånn sett er det ikke så veeldig dyrt, og det er jo tross alt av en grunn til at disse produktene er dyrere enn det du finner på Vita eller apoteket og det er absolutt verdt det!

Skrevet

Nå kom jeg på en ting som kan være greit å vite; jeg fortalte til hudpleieren at jeg tidligere har reagert på produkter med å flasse og få røde partier, da sa hun at første uke burde jeg bare vaske ansiktet på kvelden. Jeg vet ikke om du har lignende erfaringer med andre produkter selv, men har du hatt det; anbefaler jeg deg (hvis du da bestemmer deg for å prøve Exuviance) å gjøre det samme ;)

Skulle ønske jeg visste hvor du kunne fått kjøpt en slik introduksjonspakke.. Den eneste nettsiden jeg fant var en som bare shippet i USA. Hadde vært greit å prøvd det først før du punget ut nesten 2000 kroner.. :/

Men jeg tror du vil bli meget fornøyd, utfra det du skriver har vi eksakt lik hud (med mindre du vil reagere på noen av ingrediensene, det er aldri mulig å forutsi) og da vil resultatene være likeledes :)

Lykke til i søkingen, mvh Mixic :nisseblunk:

Skrevet

Hei.

Jeg sliter desv med akkurat samme hudtype som deg, TS. Synes det er veldig vanskelig å finne riktige produkter - og jeg må ofte bruke en kombinasjon av forskjellige kremer - pga. min blandingshud m/ tørre partier. Jeg sliter også med blank t-sone utover dagen. Veldig irriterende!

Jeg synes det er synd at gode hudpleieprodukter nesten koster en liten formue. :sukk:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Uansett hvor god hudpleie du bruker ødelegger feil sminke for MYE. Mac er ikke for acne prone hud, ei heller ysl. Prøv deg en periode uten de og se om du ser en forskjell i huden, det gjorde jeg da jeg sluttet å ha mac/chanel på huden. Om det ikke er sminken som gjør det kan du vurdere en meierifri diett, det hjelper på huden til mange. Huden min hater meg i flere dager på rad etter jeg har proppet i meg toast og lignende.

Skrevet

Jeg har slitt med det samme problemet i 15 år og den eneste kremmen som funker på meg heter acnicyl,du har kanskje prøvd den siden den fåes på apoteket?Men det som er sikkert er at alt funker ikke på alle,så selv om noe funker på meg så er det ikke sikkert det funker for deg:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...