Gå til innhold

Jeg venter på en liten valp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å det kribler i magen...

Det blir født 2 eller 3 kull av hundetypen jeg skal ha, i uke 39, og jeg er som en liten unge på julaften.

Vi har bestemt oss for en liten tispe, og jeg tror hun skal hete enten Luna eller Caspia.

Litt usikker.. Det er en lundehund.

Er det flere valpemammaer som venter på sin lille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter bare selv å venter på parringslister for valpen jeg skal ha neste år, så jeg vet hvordan du har det ;) Heldigvis skal jeg til finland for å hente ellers hadde jeg måttet vente 2-3 år på neste kull i Norge!

Men gratulere rog lykke til. Lundehunder er så herlige og søte, ei jeg kjenner har ei lita valpetispe nå eller hun er kanskje et halvt år eller mer, men utrolig søt :)

Skrevet

Gratulerer! Update oss når du har fått henne <3

Skrevet (endret)

Luna er et nydelig navn forresten! 

Endret av Lille Solstråle
Gjest Fairydust
Skrevet

Så flott! :)

Valpetiden kan til tider være svært utmattende og tung, særlig om man ender opp med en valp som nesten ikke sover, hehe. Men man må huske på å puste mellom takene, og nyte de gøyale, fine stundene sammen med valpen. Det går tross alt lynraskt fra valpen er valp til den blir voksen hund.

• Liker 1
Skrevet

Tror Luna er et vanlige lundehund navn, kjenner to andre lundehunder som heter det :)

Skrevet

Jeg er så lite kreativ innen navnesjangeren. Det var min samboer som kom med Luna-navnet. :D

Ja å ha valp er stritt, hadde en border collievalp (og senere voksen tispe) tidligere, og det er sant som dere sier, strevsomt men fint.

Skrevet

Kan jo forøvrig skrive de andre navnene som jeg hadde på listen min..

Caspia- Caisa- Molly- Dine- Dea- Olivia- Khi- og Kejna.. :O)

Skrevet

Jupp, valp på oss om i slutten av september:D

Vi klarer nesten ikke vente. Snakker om det hele tiden og sommerfuler i magen konstant.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Å hediger dere. Jeg har lenge ønsket meg en lundehund og ønsket har blitt veldig forsterket det siste året. Det er en fantastisk fin rase og den er viktig å bevare.

• 1 måned senere...
Skrevet

Nå er lille tusta 5 dager gammel, og hun har fått navnet Karma.

Skal treffe henne i løpet av de neste to ukene. Gleder meg veldig.

Skrevet

Vi hentet vår lille tass for 5 dager siden. Sukk. For en hjerteknuser :D Gled deg, det er hærlig.

Skrevet

Vi skal hente vår lille bichon havanaise tipse på 9 uker om to uker!!!

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Ta masse bilder og små videoklipp og kjenn masse på hunden og hvor god og tjukk den er, lukt masse på den og gå inn for å huske det. Hadde jeg visst hvor vanvittig kort valpetiden varer så skulle jeg luktet og klemt mye mere på tassen min for å huske følelsen og lukten..Men min sov i fire måneder da, så det var liksom ikke så mye tid til å tafse på den :)

Skrevet

Gratulerer med det som skal komme. Du (og valpen) er heldige. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...