Gå til innhold

Lyst på kontorjobb, men hvilke stillinger finnes innenfor det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobbet litt med kundeservice kun over e-post og merket jeg trivdes veldig godt å jobbe på kontor med PC. Jeg har ingen utdannelse relatert til det, men har høyere utdannelse innenfor felt jeg ikke lenger ønsker å jobbe innen. Er i 30 årene og har mye erfaring, men ikke noe som direkte kan relateres til kontorjobb.

Hvilke stillinger kan man ha innenfor kontorjobb som ikke er regnskap/økonomi (jeg er dårlig på slikt)? Setter stor pris på tilbakemeldinger da jeg gjerne vil over til en rolig karriere. Ønsker helst ikke omskolering da jeg allerede har mye utdannelse.

Takk!

Anonym poster: 802f262a61d79f9bc5c4fc531af2992e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har og jobber mange år med kundeservice men idag har jeg kontorjobber "dispatcher". Det vil si at jeg går igjennom en del saker og passer på at sakene havner i korrekte grupper. Vet ikke om man bruker samme navn på stillingen i andre bedrifter.

Jeg jobber og som controller på saksflyten. Det betyr at jeg tar stikkprøver av de sakene vi produserer og ser til at de blir gjort skikkelig.

Du kan jo se etter saksbehandler stillinger også gjerne høre hva slags saksbehandling som skal utføres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amens det hørtes spennende ut, kan du gi litt mer informasjon om hvilke type bedrifter som har stillinger som den du har? Jeg er også på utkikk etter kontor og administrasjonsstillinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange administrasjonsstillinger som f.eks booker møterom, sorterer daglig post, booker hotell- og flybestillilnger, skriver møtereferater, arkiverer og annet forefallende kontorarbeid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumentkontroll, personalkoordinator, teknisk assistent, information management, HR relaterte stillinger osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky Charm: jeg har bare sett dokument controller stillinger innenfor økonomi, finnes det andre varianter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lucky Charm: jeg har bare sett dokument controller stillinger innenfor økonomi, finnes det andre varianter?

Dokumentkontroll har ikke noe med økonomi å gjøre i den forstand, men handler om arkivering både elektronisk og fysisk av dokumenter, for eksempel test sertifikater på utstyr. Vil derfor heller kategorisere det som en administrasjonsjobb. Finnes veldig mange stillinger i oljebransjen, og også noen offshore.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amens det hørtes spennende ut, kan du gi litt mer informasjon om hvilke type bedrifter som har stillinger som den du har? Jeg er også på utkikk etter kontor og administrasjonsstillinger!

Jeg jobber i ett IT selskap, så jeg vil tro at flere andre selskaper som har "ticket" system har lignende stillinger. Altså saker som er meldt av en bruker eller kunde og skal bearbeides videre i firmaet. Omtrentlig alle selskaper har avdelinger som tar imot og viderebehalder saker fra kollegaer og/eller kunder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes egentlig begrepet "kontorjobb" er litt ulogisk i betydningen av at det er en spesiell type jobb. Det er jo ganske utbredt å jobbe på et kontor, men det sier jo fint lite om jobben man skal gjøre. Alt fra IT folk, økonomer, designere, ledere, HR folk og mange flere grupper jobber jo i et kontormiljø. Litt enklere blir det å svare om du sier litt om hva du interesserer deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...