Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har nettopp fått beskjed om at stillingen min blir redusert når jeg skal tilbake på jobb etter permisjon (lovlig grunnlag).

Den nye stillingsbrøken er så lav at jeg ikke har mulighet til å leve av jobben, så jeg må uansett finne ny. Er det da like greit å si opp nå, eller er det lurere å vente til jeg er nødt i februar? Permisjonen er over i april.

Endret av Nektarin
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet! Det ser så mye bedre ut på papiret at du har jobb enn at du er arbeidsledig når du søker nye stillinger.

Skrevet

Jeg ville ventet! Det ser så mye bedre ut på papiret at du har jobb enn at du er arbeidsledig når du søker nye stillinger.

Det spiller ærlig talt ingen som helst rolle. Kortere hull i CVen har de fleste. Og mammaperm kan vel ikke akkurat kalles "hull i CVen".

Skrevet

Forskutterer arbeidsgiver lønna di og får refusjon fra NAV, eller får du den direkte fra NAV?

For hvis arbeidsgiver forskutterer kommer du bedre ut i forhold til feriepenger enn hvis du får penger direkte fra NAV, og da bør du i såfall vente med å si opp. Dersom du har noen kollektive forsikringer gjennom jobben så kan det også lønne seg og bli i arbeidsforholdet lengst mulig.

Skrevet

Jeg får foreldrepenger direkte fra NAV ja. Har ingen forsikringer gjennom jobb, kun gjennom fagforening og de beholder jeg uansett.

Da er det vel ikke noe å tenke mer på engang. Takk for innspill :)

Skrevet

Jeg ville begynt å søke med en gang. Eller i alle fall litt før jeg ble desperat. For personlig synes jeg det er enklere å finne noe nytt mens jeg fremdeles har en jobb. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...