Gå til innhold

Hva er det ekleste/mest uakseptable dere har sett i offentligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dette er jeg særdeles interessert i å lese om.

Personlig har jeg sett mye rart, men tenker jeg begynner med ett eksempel.

En dag i sommer gikk jeg ut av matbutikken, og fikk øye på en eldre mann som gikk foran meg. Han var ikledd en tykk jakke, og ganske kort shorts, langt-over-knærne-shorts. Gikk med en handlepose i den ene hånden. Men det er ikke antrekket hans, eller han som person generelt jeg legger merke til. Det jeg legger merke til er beina hans. Nedover begge beina renner det store mengder avføring. Jeg fikk så sjokk, og spesielt fordi han ikke virket bevisst over det... Det virker kanskje ikke så "sykt" når man leser om det her, men dere skulle bare ha sett.

Anonym poster: b451d9966aed8576c4ba1f5df8610d71

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg satt på vei hjem i bussen så jeg to narkomane som dret i sanden på en lekeplass for små barn. Har også sett en narkoman dame drite rett utenfor narvesen inne i Oslo sentrum.

Anonym poster: 5537c1319277e49ad01d53087a1345c1

• Liker 1
Gjest Sitrondrops
Skrevet

Etter jeg begynte å jobbe med eldre på sykehjem er det ikke så mye som sjokkerer lenger..

• Liker 6
Gjest Violetta
Skrevet

Noe av det verste jeg har sett er da en gammel alkoholiker sto og tigget, helt stille og rolig uten å være til bry for noen. Foran ham sto en godt voksen mann, dresskledt og åpenbart fra livets solside og skjelte ham ut etter noter! Alkoholikeren fikk høre at han var avskum, burde skytes og graves ned og mye annet grusomt.

Dette er mange år siden, og jeg turde ikke å gripe inn annet enn at jeg ble stående og se på. Etterpå, når mannen som kjeftet var gått, ga jeg tiggeren noen kroner. Visste ikke helt hva jeg skulle si.

Jeg kommer aldri til å glemme dette.

• Liker 10
Skrevet

En mann som skamslo samboeren sin på en konsert. Endte med at han fikk seg noen på tygga selv av andre før vektere og politiet kom. Jeg hjalp til med å få henne unna mens jeg gråt av sjokk og sinne.

Heldigvis var dette dråpen som fikk henne til å avslutte sitt forhold til ham etter mange år med trusler og vold.

• Liker 4
Skrevet

Jeg blir disgusted hver gang jeg ser noen stå/sitte og pisse. Uansett om de er fylliker eller vanlig fulle mennesker. Finn dere en do!!

Anonym poster: 2dbdecaec94cff98aab83674ec092c6a

• Liker 2
Skrevet

det ekleste er å se unge jenter nesten uten klær, som tripper alene rundt i grisefylla i byen, natt til søndag. alle de kronene brukt på klær, sminke, hår etc - hva pokker er vitsen når antrekket skal dekkes til av litt oppkast, ketchup og drit fra gaten de ruller rundt i? jeg synes det er helt fantastisk at det ikke går verre noen ganger, slik enkelte greier te seg på byen.

• Liker 16
Skrevet

I den forrige jobben min jobbet jeg som kassedame, og opplevde mye ubehagelig og ekkelt.

En dag kom det bort til kassen en kjekk, ung "mann" med et stort sjarmerende smil, sammen med en ung jente som så ut som hun hadde sett bedre dager. Han småpratet, småflørtet litt og kom med mye morsomt- og jeg tok meg i å tenke "hvorfor er han sammen med denne jenta? hun virker så sur og stille, mens han det motsatte..". Plutselig fikk jeg svar på det, for han skulle til å betale da jenta sa: "Oj, vi glemte melk!" Da ble fyren totalt forandret, svart i ansiktet og snudde seg mot henne og freste "Vi? DU glemte, ubrukelige kjerring! Gå å hent, og du får vær så god betale melken selv siden du er så jævla treg!"

Hun så redd ut, og løp for å hente melk. Så vondt jeg fikk av henne! Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, så sjokkert jeg ble, og fyren var igjen den sjarmerende mannen som om ingenting hadde hendt...

Anonym poster: 252685f5dc78d6ac741cb5ed739b40ff

• Liker 12
Gjest RamaLama
Skrevet

Ja, dette er jeg særdeles interessert i å lese om.

Personlig har jeg sett mye rart, men tenker jeg begynner med ett eksempel.

En dag i sommer gikk jeg ut av matbutikken, og fikk øye på en eldre mann som gikk foran meg. Han var ikledd en tykk jakke, og ganske kort shorts, langt-over-knærne-shorts. Gikk med en handlepose i den ene hånden. Men det er ikke antrekket hans, eller han som person generelt jeg legger merke til. Det jeg legger merke til er beina hans. Nedover begge beina renner det store mengder avføring. Jeg fikk så sjokk, og spesielt fordi han ikke virket bevisst over det... Det virker kanskje ikke så "sykt" når man leser om det her, men dere skulle bare ha sett.

Anonym poster: b451d9966aed8576c4ba1f5df8610d71

Jeg synes dette er mer synd enn "uakseptabelt". Han har sikkert ikke kontroll over alle kroppens funksjoner lenger, og jeg ville heller prøvd å hjelpe han enn å snakke piss om han på et forum...

Ting jeg ser som er uakseptabelt er mobbing og trakassering, og folk som generelt sett er frekke. Jeg har satt på plass mang en "tøffing" som skal snike, yppe og tillate seg å dømme andres klær, stil, opprinnelse og jobb.

Folk altså!!

• Liker 14
Skrevet

Det ekleste jeg har opplevd, som jeg kan komme på i farta, var sist jeg var på McDonalds. En mamma bytta bæsjebleie på babyen sin rett på bordet (og lot bleia ligge igjen) :sjokkert: De hadde stellerom...

• Liker 12
Skrevet

Jeg finner åpenlys dealing utrolig provoserende. Jeg gir dem stygge blikk helt til kjæresten min drar meg unna i frykt for at jeg skal få en kniv i ryggen.

• Liker 3
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

en mor som ammet toåringen sin på togstasjonen, og alle gangene jeg ser gamle menn med korte shortser og hengeballer som klasker rundt nede på låret :D

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes dette er mer synd enn "uakseptabelt". Han har sikkert ikke kontroll over alle kroppens funksjoner lenger, og jeg ville heller prøvd å hjelpe han enn å snakke piss om han på et forum...

Ting jeg ser som er uakseptabelt er mobbing og trakassering, og folk som generelt sett er frekke. Jeg har satt på plass mang en "tøffing" som skal snike, yppe og tillate seg å dømme andres klær, stil, opprinnelse og jobb.

Folk altså!!

Det finnes faktisk en trassdriter her i byen (Oslo) som er blitt observert på buss, café, bibliotek m.m. mens han rett og slett driter og gnir rompa si oppetter stoler og vegger for å svine til mest mulig. Jeg har heldigivs aldri støtt på dette vesenet, men har et par venner som har vært uheldige og hatt er par litt for close encounters med denne typen.

Selvfølgelig er han ikke skrudd sammen helt riktig og selv om det er sikkert er ganske synd på han så skjønner jeg godt at folk vil vegre seg for å hjelpe denne fyren. Han har ingen åpenbar psykisk funksjonshemming og er tydeligvis oppegående nok til å farte rundt på buss, låne bøker på bibliotek, drikke kaffe på kaféer etc, men han "velger" altså å bæsje hvorhen han måtte stå og gå. Jeg tror ikke han hadde vært mottagelig for noen form for hjelp fra tilfeldige observatører. Han må jo være så far out at jeg kan ikke helt se for meg hva slags fremgangsmåte man skal ha til noe sånt.

• Liker 3
Gjest RamaLama
Skrevet

Det finnes faktisk en trassdriter her i byen (Oslo) som er blitt observert på buss, café, bibliotek m.m. mens han rett og slett driter og gnir rompa si oppetter stoler og vegger for å svine til mest mulig. Jeg har heldigivs aldri støtt på dette vesenet, men har et par venner som har vært uheldige og hatt er par litt for close encounters med denne typen.

Selvfølgelig er han ikke skrudd sammen helt riktig og selv om det er sikkert er ganske synd på han så skjønner jeg godt at folk vil vegre seg for å hjelpe denne fyren. Han har ingen åpenbar psykisk funksjonshemming og er tydeligvis oppegående nok til å farte rundt på buss, låne bøker på bibliotek, drikke kaffe på kaféer etc, men han "velger" altså å bæsje hvorhen han måtte stå og gå. Jeg tror ikke han hadde vært mottagelig for noen form for hjelp fra tilfeldige observatører. Han må jo være så far out at jeg kan ikke helt se for meg hva slags fremgangsmåte man skal ha til noe sånt.

Han her høres ut som en litt annen type da, jeg hadde nok ikke gått bort og spurt om han trengte en hjelpende hånd om han sto og gnei avføringen på en stol eller et vindu.. Ved "å hjelpe" så mener jeg ikke at jeg skulle vasket beina hans altså, men sagt fra hva som befant seg der, siden han tydeligvis ikke visste at han hadde gjort fra seg.
Skrevet

Da jeg var i Oslo tidligere i uka, gikk jeg rett forbi en kar som sto mot en vegg, i sånn stilling man gi

gjerne står når man kroppsvisiteres. Han hadde genseren dratt helt opp, og bak ham sto ei dame og klemte kviser på ryggen hans... Jeg ble ganske sjokkert, helt til jeg tenkte nærmere over at jeg befant meg i nederste del av Karl Johan.<br /><br /> Anonym poster: 613c3559412b7023524223d57178b286

Skrevet

At narkomane gjør ekle ting er en ting. Men dette er mennesker langt ute på skråplanet som forlengst har kuttet kontakten med "ofentligheten".

Vektere som trakaserer de narkomane uten grunn provoserer meg voldsomt. Det ser man ofte nedi sentrum i Oslo.

Jeg synes det er værre når tilsynelatende oppegående folk oppfører seg dårlig. Som da to skinheads stod og trakaserte en afrikansk dame på trikken. Etterliknet apelyder og tok handleposen fra henne. Dagens helt var imidlertid en stor boler som reiste seg og sa at hvis de ikke gikk av på neste stopp frivillig så skulle han personlig kaste dem ut.

Jeg har også sett folk stå med "Norge for Nordmenn"-skilt da 1. klasse skulle øve seg på å gå i 17. mai tog nedi byen og rope skjeldsord til seksåringer!!!

Rasisme og diskriminering i det ofentlige rom er det værste jeg har vært med om. Det gjør så vondt langt inn i hjerterota.

Er narkomane fritatt fra å oppføre seg i det offentlige rom? Vi skal godta alt fordi de er jo narkomane stakkars?

De har ikke noe mer rett til å drite i barnas sandkasse enn katten min har!

Anonym poster: 6d06515f8436a50bfcc1cc00ec4bb93a

• Liker 14
Skrevet

Niqab finner jeg helt vannvittig provoserende og upassende. Ser det oftere og oftere her på Grønland hvor jeg bor.

• Liker 12
Skrevet

Niqab finner jeg helt vannvittig provoserende og upassende. Ser det oftere og oftere her på Grønland hvor jeg bor.

Veldig ivrig på å spre et budskap du, eller? Har man et syn som ditt kan jeg jo tildels forsto at det oppleves provoserende. Men upassende? :klo: Hva betyr upassende for deg? Personlig synes jeg det er langt mer upassende å se unge jenter med hotpants som er så høyt skåret av halve ræva enger og slenger utenfor. Jeg lar meg faktisk provosere også, når de samme halvnakne jentene klager over å bli sett på som sexobjekter.<br /><br /> Anonym poster: 613c3559412b7023524223d57178b286

• Liker 11
Skrevet

Jeg ble skjelt ut av en mann på gaten. Jeg gikk med iphonen min og prøvde å finne frem til en restaurant jeg og en venn skulle spise på. han spyttet mot meg og kalte meg rik fitte og ba meg køre "nintendoen" min en viss plass, og sa jeg var en bortskjemt hurpe. Jeg gikk for meg selv og gjorde ikke noe! Jeg ble helt satt ut, har absolutt ikke hatt et liv på solsiden selv så jeg ble fryktelig provosert. Dette var i gaten som går ned mot oslo domkirke, fem dager etter 22. juli. Jeg ble veldig lei meg, ikke minst pga at vi så så mye på tv om samhold og bla bla bla, så ble jeg utrolig skuffet...

Anonym poster: 6622cc9ca029127dae92c22a286d2e6f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...