AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Dette middelet inneholder stoffer som kan være giftig for din hund. Essential oils kan være skadelig for lever og nyre. Min hund ble forgiftet av denne sprayen og ble utrolig dårlig. Han hylte av smerte og fikk muskel og nerveproblemer. Bak beina kunne bare falle sammen og hele bakparten kolapset. Jeg lurte på om flere har oppevd dette med flått spray? Jeg har prøvd å lese litt om det, og har funnet at Citrus olje kan være giftig for hund og katt. Vi gikk til veterinærer i 4 dager før vi fant ut hva det var. Da han fastslo at det var fogiftning pga. denne sprayen gikk vi rett hjem og vasket han. Han ble merkbart bedre etter kort tid. Anonym poster: ad7e84c4555d82d3f6778d6c51df3658
Evitas Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Dette har jeg aldri hørt om g kjenner jeg ble litt forvirret nå...
Sugerøret Skrevet 30. august 2012 #3 Skrevet 30. august 2012 Hva heter middelet og hvor kjøpte du det ? De aller fleste burde ha fått med seg nå ,at det er kun vetrinær som har flåttmidler som er godkjente til hund (og katt ) Tea tree olje er giftig for hund og katt. Men alikevel finner du dette i de fleste flåtthalsbånd solgt i dyrebutikker. et eksempel : http://www.tempohundogkatt.no/Helsepleie/Flaatt-lusemidler der ville jeg ikke turt å kjøpe .Fordi det ikke står noe i innholdsfortegnelsen om HVA som er i sprayen.At den er giftfri sier meg ingenting. Hunder (og katter) kan bli dritsyke av ting som er ufarlige for mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå