AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Jeg har nettopp begynt å sette meg inn i sminke (i voksen alder), og har skjønt at det ikke trenger å være bare vanskelig og stress. Men det jeg "sliter" med er rengjøringsregimet på kvelden. Jeg er mye ute og reiser, og ofte er det mye stress hit og dit, og vil gjerne ha det så enkelt som mulig. Finnes det en enklere måte å gjøre det på enn to-tre-fire ulike flasker med forskjellige rensegreier hver eneste kveld? Det jeg trenger er: - milde produkter da jeg har veldig sensitiv hud - at det fjerner greit alt fra øyesminke til foundation - helt ikke enorme størrelser på flasker/tuber - pris trenger ikke spille noe rolle, så lenge produktet er godt - at det finnes i "normale" parfymerier/apotek her i Norge, slik at jeg slipper å bruke nettet hver eneste gang. Håper noen har noen gode tips :-) Anonym poster: 0174670142c32f18a15e61fbaf91c5f7
Gjest Nikki09 Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Jeg har oppdaget at det eneste som fungerer (iallefall for meg og min hud) er rent vann! Ikke såpe, ikke sminkefjerner, kun rent lunket vann! Jeg har aldri hatt så fin hud som etter jeg kuttet ut alle renseprodukter. Jeg bruker kun en god fuktighetskrem etterpå :-)
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Jeg bruker faktisk helt vanlige sminkefjerningsservietter fra Simple. Grønn pakke fra butikken, men sjekk at det står Simple på den, har merket at flere andre merker også bruker grønne innpakninger nå. Deretter går jeg over med denne og denne. Så vasker jeg ansiktet med vann og tar på hudkrem. Man skal jo egentlig ikke trenge vann etter toneren, men det er en en "tvangstanke" jeg har http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Disse to produktene får du sikkert kjøpt i reisestørrelse, ellers kan du jo kanskje helle over på slike reiseflasker. I tillegg er jeg avhengig av scruben til MD som jeg bruker i dusjen to ganger i uka. Ansiktsvasken bruker jeg hver gang jeg dusjer. Disse to kan du jo også helle over på reiseflasker om du ikke får tak i reisestørrelse. Både MD og Decleor får du kjøpt i Norge, men det er jo billigere å kjøpe utenlands. Anonym poster: 0ea57c7b0adc89a54f2ed62c2607b0ec
LittleJ Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Syns sånne servietter er best, jeg! Bruker selv Neutral fordi jeg også har litt sensitiv hud i ansiktet! L'oreal hadde noen i svart innpakning før som var suuupergode, men trur de slutta å selge de =/
belle_ Skrevet 29. august 2012 #5 Skrevet 29. august 2012 (endret) Enig med LittleJ, servietter er best! Så utrolig enkelt og man slipper å dra med tusen produkt. Selv synes jeg den grønne fra Simple er best! Endret 29. august 2012 av belle_ 1
Gjest Tigress Skrevet 30. august 2012 #6 Skrevet 30. august 2012 Du kan kjøpe småflasker til dømes på HM, så kan du berre helle over. Eg brukar alltid augesminkefjernar i tillegg til vask, men så brukar eg ikkje dei dyraste produkta. Eg brukar L'Oreal sin todelte sminkefjernar, har brukt mykje anna, men eg kjem alltid attende til den, og så brukar eg litt ulike andletsvaskar. Har inga favoritt i andletsvask, eg berre brukar det dei har på sjappa, det funkar fint.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #7 Skrevet 30. august 2012 Jeg tåler overhodet ikke servietter, og får også veldig irritert hud av pads etc. Jeg bruker milde renser som skal brukes med vann, som også kan brukes i øyeområdet uten å svi - da jeg synes egen øyefjerner uten vann blir noe himla klin overalt. Jeg har prøvd flere forskjellige, ingen av dem svir i øynene: Clinique: http://no.strawberrynet.com/skincare/clinique/liquid-facial-soap-mild-6f37/45002/#DETAIL Dermalogica: http://www.dermalogica.no/Default.aspx?ID=249&ProductID=PROD33 Jan Marini: http://www.prettyskin4less.com/p-1253-jan-marini-c-esta-cleansing-gel.aspx og nå har jeg kjøpt en fra Iherb, som er den billigste av de alle: http://www.iherb.com/NutriBiotic-Skin-Cleanser-Sensitive-Skin-Fragrance-Free-16-fl-oz-473-ml/13314 Når jeg skal reise tar jeg de bare over i reiseflaske, enkelt og greit. En flaske, trenger ingenting ekstra til rens. Jeg bruker hot cleansing method(klut med varmt vann enkelt og greit) når jeg ikke har brukt foundation, men jeg ville ikke gjort dette når jeg har brukt ansiktssminke OG gjerne er i en storby med mye forurensing på reise. Loreal og liknende dreper huden min, så for meg er det uaktuelt. Anonym poster: 45225acdc0559498d9a6a2a5ebcba7e2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #8 Skrevet 30. august 2012 Kan jo legge til at jeg noen ganger i uken også bruker glycolrens for å eksfoliere litt, og det tar jeg bare over i en ekstra reiseflaske - men om du ikke har det behovet er det bare å droppe det. Fuktighetskremen tar jeg enten bare med meg i full størrelse om den er inder 100 ml, eller så tar jeg den også over i reiseflaske. Anonym poster: 45225acdc0559498d9a6a2a5ebcba7e2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #9 Skrevet 30. august 2012 Jeg bruker faktisk helt vanlige sminkefjerningsservietter fra Simple. Grønn pakke fra butikken, men sjekk at det står Simple på den, har merket at flere andre merker også bruker grønne innpakninger nå. Deretter går jeg over med denne og denne. Så vasker jeg ansiktet med vann og tar på hudkrem. Man skal jo egentlig ikke trenge vann etter toneren, men det er en en "tvangstanke" jeg har Disse to produktene får du sikkert kjøpt i reisestørrelse, ellers kan du jo kanskje helle over på reiseflasker. I tillegg er jeg avhengig av som jeg bruker i dusjen to ganger i uka. bruker jeg hver gang jeg dusjer. Disse to kan du jo også helle over på reiseflasker om du ikke får tak i reisestørrelse. Både MD og Decleor får du kjøpt i Norge, men det er jo billigere å kjøpe utenlands. Anonym poster: 0ea57c7b0adc89a54f2ed62c2607b0ec Ser at det kanskje ble litt mange Skulle jeg ha valgt kun to eller tre produkter hadde jeg valgt sminkefjerningsserviettene (husk å presse de forsiktig mot øyesminken i ca 15 sekunder før du forsiktig gnir), toneren til decleor og scruben til MD (ikke bruk den hver dag, det holder å bruke den 2-3 ganger i uken). Er det korte reiser så kan du jo også droppe å ta med deg scruben, så blir det bare to ting å dra på + fuktighetskrem Anonym poster: 0ea57c7b0adc89a54f2ed62c2607b0ec
Gjest BabyBlue Skrevet 30. august 2012 #10 Skrevet 30. august 2012 Jeg liker veldig godt cleansing milk fra Decleor, som kan kjøpes under 200 kroner på feelunqiue. Jeg vet noen sier den er litt "hard" på huden om den brukes morgen og kveld kombinert med toneren, men jeg synes den er helt fin. Mange som bruker den uten toneren også, men jeg synes den gir huden en rar hinne hver gang jeg gjør det. Jeg liker også svært godt cleanseren til MD formulations i sensitiv formula =)
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #11 Skrevet 30. august 2012 Jeg bruker Neutral sminkeservietter. Den er uten parabener og andre skumle ting, og er veldig fin for de med sensitiv hud/allergi. Jeg brukte Simple før, men den er proppfull av dårlige ingredienser, så den har jeg kuttet ut. Anonym poster: 89d0360173f6f6ac001ee39750218371
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #12 Skrevet 30. august 2012 Jeg bruker Neutral sminkeservietter. Den er uten parabener og andre skumle ting, og er veldig fin for de med sensitiv hud/allergi. Jeg brukte Simple før, men den er proppfull av dårlige ingredienser, så den har jeg kuttet ut. Anonym poster: 89d0360173f6f6ac001ee39750218371
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #13 Skrevet 30. august 2012 Bruker kun varmt/lunket vann, effektivt og fort gjort. Ingen hudreaksjoner Anonym poster: 2e17d0b33177ec036c1e233742e0f32a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #14 Skrevet 30. august 2012 Åj, her var det mange informative og flotte svar! Tusen takk til dere som har tatt dere tid til å lage linker etc. Jeg hadde vel strengt tatt håpet at det fantes en "ett-stegs-løsning", som krevde en handling, og fiks ferdig vekk med sminken og så smøre inn ansiktet med krem. Litt for optimistisk kanskje Jeg mener jeg har prøvd slike servietter tidligere, og mener jeg ble så tørr i huden og at det svei i øynene og på den tynne huden rundt øynene. Men det er mulig det var et "dårlig merke". Igjen, takk! Hilsen takknemlig TS Anonym poster: 6c401ece98442467833dda4c7da8b43b 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #15 Skrevet 30. august 2012 Åj, her var det mange informative og flotte svar! Tusen takk til dere som har tatt dere tid til å lage linker etc. Jeg hadde vel strengt tatt håpet at det fantes en "ett-stegs-løsning", som krevde en handling, og fiks ferdig vekk med sminken og så smøre inn ansiktet med krem. Litt for optimistisk kanskje Jeg mener jeg har prøvd slike servietter tidligere, og mener jeg ble så tørr i huden og at det svei i øynene og på den tynne huden rundt øynene. Men det er mulig det var et "dårlig merke". Igjen, takk! Hilsen takknemlig TS Anonym poster: 6c401ece98442467833dda4c7da8b43b Men jeg gav deg jo ett-stegs opplegg Du kjøper en mild rens fra et bra merke(eller fra Iherb som jeg linket til), splasher vann i fjeset og vasker det av - på med fuktighetskrem. Fiks ferdig. Mulig det var dårlig merke, men jeg reagerer som deg på alle servietter. Jeg tåler å skrubbe huden, men ikke gni på den med ting. Du bør forøvrig skrubbe ei gang i uka for å få bort døde hudceller, men det trenger du jo ikke tenke på når du er på reisefot i kortere perioder. Anonym poster: 45225acdc0559498d9a6a2a5ebcba7e2
Gjest Uanonymbruker Skrevet 30. august 2012 #16 Skrevet 30. august 2012 Jeg bruker cleansing water fra decleor, når jeg ikke bruker vannfast mascara så tar den alt. 1
Djungelvrål Skrevet 30. august 2012 #17 Skrevet 30. august 2012 Jeg har oppdaget at det eneste som fungerer (iallefall for meg og min hud) er rent vann! Ikke såpe, ikke sminkefjerner, kun rent lunket vann! Jeg har aldri hatt så fin hud som etter jeg kuttet ut alle renseprodukter. Jeg bruker kun en god fuktighetskrem etterpå :-) Hvis du ikke bruker sminke fungerer jo vann fint, bruker man sminke MÅ man bruke en eller annen form for sminkefjerner... 1
Gjest Nikki09 Skrevet 30. august 2012 #18 Skrevet 30. august 2012 Hvis du ikke bruker sminke fungerer jo vann fint, bruker man sminke MÅ man bruke en eller annen form for sminkefjerner... Jeg bruker sminke hver dag jeg. Sminker riktignok bare øyne og lepper men bruker da en del. Vann og klut gjør fortsatt nytta :-)
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 30. august 2012 #19 Skrevet 30. august 2012 Når jeg bruker maskara fra Clinique trenger jeg ikke å bruke bomullspads for å fjerne. Maskaraene fra YSL og Lancome derimot må jeg bruke sminkefjerner og pads for å fjerne det sorte. :-) Bruker en sminkefjerner fra Clinique som er mild, jeg har ikke veldig sensitiv hud, men har ganske tørr hud. De selger ikke akkurat den i Norge, men har sett den en del på tax free :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå