Thomasine Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Hei. Har en sønn i 10.klasse som har fått følgende litteraturoppgave på skolen: "Les en bok, se så filmen og sammenlign disse." Dødsleken /"Hugergames" er en variant. Tips til flere bøker som er filmatisert?
Gjest Error Sapiens Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Bridge to terabithia Jurassic Park Alien Jaws Where the wild things are (I huttetuenes land) High Fidelity På kanten: 300 Watchmen Sin City Uendelig liste blir dette om jeg lar meg selv slippe løs nå. 1
Thomasine Skrevet 29. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2012 Noe du ville anbefalt en gutt på snart 15 som ikke egentlig er videre interessert i lesing??
NancyB. Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Første Harry Potter-boka er iallefall lettlest, så det burde han klare. Kanskje ei Roald Dahl-bok? Det finst eit hav av filmatiserte bøkar, så det bør ikkje ver noko problem å finne iallefall ei som kan interessere han.
Gjest Error Sapiens Skrevet 29. august 2012 #5 Skrevet 29. august 2012 Noe du ville anbefalt en gutt på snart 15 som ikke egentlig er videre interessert i lesing?? Ja, var just med det i tankene jeg la med 300, sin city og watchmen.. de er grafiske noveller. Virus er også en god Magnumnovelle som er filmatisert.
TinyB Skrevet 29. august 2012 #6 Skrevet 29. august 2012 Mannen som elsket Yngve. Tror den kan passe til gutt på 15
Thomasine Skrevet 30. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 30. august 2012 Fant denne linken http://www.trondheim.kommune.no/content/1117660833/Filmatiserte-bokerog poden står mellom Mathilda av Roald Dahl eller Shutter Island... Ikke akkurat sammenlignbare sjangre kanskje...
Gjest NerdMedSverd Skrevet 30. august 2012 #8 Skrevet 30. august 2012 Den siste revejakta Fight Club American Psycho De to siste er kanskje litt i meste laget, men husker jeg brukte de som oppgave på vgs. Ellers støtter jeg Harry Potter og Mannen som elsket Yngve. Ellers er jo Ringenes Herre en mulighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå