AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Jeg klarer aldri å spise sunt og holde meg unna godteri, det går ikke en dag uten at jeg spiser godteri. Og idag når jeg sto på vekten veide jeg hele 60.7! (Ikke normalvekt for meg.) Jeg klarer å trene, men å spise sunt og holde meg unna godteri er bare noe jeg ikke klarer. Jeg kjedespiser, tror ikke jeg trøstespiser? Elsker bare mat, lurer på om hva deres tips er? Kan det ha noe med at jeg kanskje ikke har lyst nokk? Hm.. Har jo lyst men ja. Anonym poster: 74815d30839180439ab0829accea1da8
Gjest *Maja* Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Sukker er avhengighetsskapende. Du må må kutte tvert av og her kommer viljen inn. Jeg hadde en periode der jeg spiste det flere ganger i uka og da fikk jeg oftere cravings. Men så kuttet jeg tvert og etter noen dager så tenkte jeg ikke på det. Spiste frukt om suget kom. Plutselig hadde det gått 3 uker uten smågodt. 2
Gjest Error Sapiens Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Kloke ord fra Maja her. OM du mangler det lille ekstra av selvdisiplin ville jeg brukt pengene på PT fremfor søtsaker. Det er gift i lengden. Etter et par måneder er du hekta på trening istede. Dobbelt så digg om du oppnår det.
Gjest Kim Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Er du først hekta på sukker, så kunne du nesten like gjerne vert hekta på heroin. kroppen er en finurlig maskin og det er alt annet en lett å snu en slik trend. Jeg har selv en veldig travel jobb og har gjort kroppen avhengig av sukker for å holde farta oppe ( som omtrent alle andre i serveringsnæringen...) Det eneste som funker er å trappe sakte ned, spise bedre mat og unne deg en utskjeielses dag i uken.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #5 Skrevet 29. august 2012 Sukker er avhengighetsskapende. Du må må kutte tvert av og her kommer viljen inn. Jeg hadde en periode der jeg spiste det flere ganger i uka og da fikk jeg oftere cravings. Men så kuttet jeg tvert og etter noen dager så tenkte jeg ikke på det. Spiste frukt om suget kom. Plutselig hadde det gått 3 uker uten smågodt. Ja har merket at klarer jeg 2-3 dager så klarer jeg resten lett, men så kommer helga og da må jeg ha noe, å det går tilbake til gamle vaner. Men tusen takk for tips Kan jo også droppe potetgull og sjokolade på lørdager å ta bare noen småting Anonym poster: 74815d30839180439ab0829accea1da8
Gjest *Maja* Skrevet 29. august 2012 #6 Skrevet 29. august 2012 (endret) Ja har merket at klarer jeg 2-3 dager så klarer jeg resten lett, men så kommer helga og da må jeg ha noe, å det går tilbake til gamle vaner. Men tusen takk for tips Kan jo også droppe potetgull og sjokolade på lørdager å ta bare noen småting Anonym poster: 74815d30839180439ab0829accea1da8 En gang i uka er ikke farlig(med måte). Det er det i hverdagen som teller Dette klarer du!!!!! Endret 29. august 2012 av *Maja* 1
KristineS Skrevet 29. august 2012 #7 Skrevet 29. august 2012 Slet veldig mye med det samme selv at jeg hele tiden hadde lyst på noe godt. Omtrent hver tur til butikken endte med noe godt i posen, og kanskje mer enn en ting. Fikk selv et lite sjokk på vekta for et par uker siden og bestemte meg for å gjøre noe med det. Begynte å spise flere men mindre måltider slik at jeg holdt meg mett igjennom hele dagen og fylte opp kjøleskap og kjøkken med sukkerfri yogurt og frukt om jeg virkelig skulle få lyst å noe. Nå etter bare snart to uker med dette har sukkersuget minsket masse. Har to dropsbokser stående i skapet som har stått der ei stund som vanligvis ville ført til konstant dropsspising igjennom dagen, men nå har de fått stå i fred over ei uke =) Unner meg noe godt på lørdagskveldene, men sist lørdag kjøpte jeg kun en liten sjokolade, og jeg hadde faktisk ikke lyst på mer. Utrolig deilig =) Så det går an. Men det tar litt viljestyrke å komme over den første kneika 1
Gjest Candy Pie Skrevet 30. august 2012 #8 Skrevet 30. august 2012 Sliter med det samme selv, og det sliter mye. Selv så har det nå endt med at jeg så og si ikke spiser mat om dagen lengre, fordi jeg klarer meg uten mat, men jeg klarer meg ikke uten godteri. Blir en slags sirkel, ikke fatter jeg hvordan det er mulig å være bevist på at jeg gjør noe galt, men alikevel forstette med det. Har en trang til å måtte kjøpe sjokolade hver dag. Hvis ikke blir jeg stresset, irritert og lei. Når det er kjøpt, blir jeg lettet. Spiser jeg mat på dagen, blir jeg drit nervøs, kvalm og "tung" jeg kan ikke spise mat uten å reagere på denne måten, er også mye derfor jeg venter til kvelden med å spise, og da helst godteri, for jeg reagerer ikke så negativt på det. Så hva gjør man?
xMaria Skrevet 30. august 2012 #9 Skrevet 30. august 2012 Sliter med det samme selv, og det sliter mye. Selv så har det nå endt med at jeg så og si ikke spiser mat om dagen lengre, fordi jeg klarer meg uten mat, men jeg klarer meg ikke uten godteri. Blir en slags sirkel, ikke fatter jeg hvordan det er mulig å være bevist på at jeg gjør noe galt, men alikevel forstette med det. Har en trang til å måtte kjøpe sjokolade hver dag. Hvis ikke blir jeg stresset, irritert og lei. Når det er kjøpt, blir jeg lettet. Spiser jeg mat på dagen, blir jeg drit nervøs, kvalm og "tung" jeg kan ikke spise mat uten å reagere på denne måten, er også mye derfor jeg venter til kvelden med å spise, og da helst godteri, for jeg reagerer ikke så negativt på det. Så hva gjør man? Kanskje du burde spise mindre og mindre godteri hverdag, sånn at du ikke kutter godteri med en gang?
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #10 Skrevet 30. august 2012 Finn sunnere alternativer! Sukker er avhengighetsskapende. Du kan spise Atkins-barer, mørk sjokolade osv. i stedet. Anonym poster: 0e2678e21bd0f939efddd6ba0a83b452
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå