Gå til innhold

Hvordan avvise en dame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er facebookvenn med en dame som jeg traff for over 3 år siden i forbindelse med et utenlandsopphold. Siden det har jeg ikke sett henne. Hun jobber nå i tsjekkia såvidt jeg husker. Er sikker på at hun er interessert i meg utover det rent vennskapelige. Jeg er ikke interessert i henne. Andre jeg traff komenterte at hun var litt vanskelig å forholde seg til. Det eneste vi gjorde var å prate litt med hverandre på puben samt å dele litt musikk. Etter at jeg kom tilbake fra dette utenlandsoppholdet har hun sendt meg en tre fire meldinger på facebook. Nå de siste dagene har hun plutselig "likt" noen bilder jeg har la ut for flere år siden.

Er litt bekymret for at hun kanskje er litt opphengt i meg. Jeg har bare ignorert disse meldingene fra henne. Jeg kan av og til oppfattes som litt sjenert av andre og hun kan muligens tenke at jeg ikke svarer som følge av sjenanse men det er altså langt fra tilfelle. Burde jeg fortelle henne i klartekst at jeg ikke har noen følelser for henne utover det rent vennskapelige? Eller er det best for vedkommende om jeg bare fortsetter å ignorere henne?

Anonym poster: 685f8403b0098c24ef3e6aa91d34f02e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun triker på "like" så betyr det ikke at hun har crash for deg ;) Vil du ikke ha kontakt med hun slett hun fra facebooken din og blokker alle meldingene.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Så på 3 år har hun sendt deg en 3-4 meldinger og likt noen bilder? Ville ventet litt med å tatt ut besøksforbud for å si det sånn :fnise:

Men seriøst, kan du ikke bare slette henne da? Skjønner ikke helt hvorfor du har henne som venn om du ikke er interessert i kontakt og ikke en gang gidder å svare på meldingene hennes?

Endret av MieH
  • Liker 5
Skrevet

Hvis du ikke vil ha kontakt så slutt å lek kostbar og slett henne eller blokker henne. verre er det virkelig ikke. dere er facebook venner og thats it,...tror du hun er forelska i deg fordi hun "liker"et par bilder?Snakk om å ha høye tanker om seg selv, ikke no å si på selvtillit din ihvertfall,hehehe.

• Liker 1
Skrevet

TS her. Dette er selvsagt ikke noe som plager meg. Jeg er som sagt mer bekymret for henne. Jeg tenkte bare å kanskje være litt real mot henne. Jeg vet at hun har følelser for meg da jeg googlet mail-adressen hennes og fant en innlegg fra henne hvor hun skrev dette i klartekst på et ikke-engelsksprålig nettforum. Så det jeg spør dere om er hvordan dere ønsker å bli behandlet i denne type situasjon.

Skrevet

Hadde jeg vært hun jenta, ville jeg nok at du skulle sagt det på en "fin"måte. At du ikke er interessert i noe mer fordi det ikke passer for deg og din livssituasjon. Ikke begynn med masse fordi du er ikke pen nok/du er for feit/jeg liker ikke sånne jenter som deg osv....men vær litt forsiktig da, kan hende hun er psycho siden flere mener hun er en vanskelig person...kanskje du ender opp med trygghetsalarm,hehehe...

Skrevet

Hvis en fyr hadde sendt meg en alvorlig melding i klartekst, med "Berna, jeg vet du er interessert i meg, men jeg er ikke interessert i deg!" fordi jeg på tre år hadde likt et par av hans bilder, ville jeg fått meg en god latter i alle fall.

• Liker 4
Skrevet

Hadde jeg vært hun jenta, ville jeg nok at du skulle sagt det på en "fin"måte. At du ikke er interessert i noe mer fordi det ikke passer for deg og din livssituasjon. Ikke begynn med masse fordi du er ikke pen nok/du er for feit/jeg liker ikke sånne jenter som deg osv....men vær litt forsiktig da, kan hende hun er psycho siden flere mener hun er en vanskelig person...kanskje du ender opp med trygghetsalarm,hehehe...

At det ikke "passer min livssituasjon" ville vært en hvit løgn. Jeg ville heller holdt meg til sannheten og f.eks. sagt at jeg ikke føler kjemien er tilstedet "dersom det skulle være tilfelle at hun har følelser for meg"... Men jeg tror hun er lettere psycho som du sier så jeg tror det beste er å ikke foreta seg noe som helst...

Skrevet

Ettersom det er 3 år siden burde det være helt greit at du sletter og blokkerer henne.

Tydeligere kan det ikke gjøres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...