AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Noen her som har tatt laparoskopi og kan fortelle meg hvordan det var, formen etterpå? Må man ha kateter? Anonym poster: d965872ea5756acf2f528d4357e988a0
Lovisa Ekenberg Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Jag gjorde det i december förra året, om du menar sån "inför IVF-undersökning"? Hade inte kateter. Blev sliten efteråt men klarte att vara tillbaka på jobb efter 5 dagar hemma.
Frufly Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Jeg ble operert i Mai 2012. Var sykemeldt i 5 dager, men hjemme i tilsammen 9 dager. Ble operert en Fredag så jeg hadde to helger innimellom der før jobb. Det var helt perfekt siden jeg har en travel jobb. (Jobber i barnehage). Men er nok litt forskjellig da, etter hva de gjør. De første dagene hadde jeg vonde luftsmerter i skuldrer og nakke, og var ellers veldig oppblåast. Det som hjalp veldig var å gå. Jeg gikk frem og tilbake i leiligheten i flere dager Var mer behagelig å gå enn å sitte og ligge. 3 dager etter operasjonen startet jeg med å gå korte turer ute. Gjerne 2 turer på 5-10 min. Merket det hjalp veldig på formen. Hadde også sårsmerter, men det kom seg litt etter litt. Ønsker deg masse lykke til!
Kel Skrevet 3. september 2012 #4 Skrevet 3. september 2012 Frufly forklarer veldig bra her over meg. Har hatt lapraskopi to ganger på fire år ifm at jeg har Endometriose. Som sagt hjelper det veldig å gå. Første kvelden etter operasjonen vagget jeg frem og tilbake i korridoren på pasienthotellet på ullevål (fikk ligge over der grunnet lang reisevei). Det hjalp godt.. Man er litt øm og sår første døgnet men det går overraskende bedre for hver dag som går Luftsmertene er ikke gode... Jeg fikk kateter og hadde litt vondt etterpå når jeg tissa... men det gikk fort over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå