AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Prøver å planlegge skapplass og bodplass i huset vi skal bygge og prøver å komme på ting som trenger plass. Har lett for å glemme bort ting merker jeg. Har laget ei ganske lang liste over hva som gjerne må få plass i garasje og føler jeg har fått med det meste: 2 sett hagemøbler 1 grill blomsterpotter trampoline(pakket sammen selvsagt) Uteleker Trillebår Hageredskaper Plenklipper Snøskuffe Sykler/sykkelvogn Ved Ski/snowboard Har kommet på litt innendørs, men det er jo sikkert myyyye mer som trenger plass. Om dere har noen tips så fyll gjerne på! Yttertøy Rulleskøyter Sykkelhjelm Mopedhjelm Snowboardsko Slalåmsko Juletrepynt Anonym poster: 928e28ffe4e6438e03066e7de098a413
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 La mannen din sjekke lista også Her i heimen er det mannen som har oversikten over loftet og garasjen.. Til garasjen: Bildekk (4) Verktøy (husk å legge inn strøm og vannuttak i garasjen) Og inne er det bare utrolig hvor mye rart som hoper seg opp i skap, bod og loft! Støvsuger og vaskekost? Paraplyer Verktøy (igjen) Tepper og puter Spill, leker Diverse innpakkingspapir Maling og utstyr fra opppussinga.. Esker med klær (for små, men for fine til å kastes - og ikke fått gitt bort til Fretex ennå..) Babyklær og utstyr (3 vogner) Sko.. ..og ubegripelig masse mer...beregn god plass! Anonym poster: b8441f0e8fc22257fdf72a4bef6aecbf
Jane F. Skrevet 30. august 2012 #5 Skrevet 30. august 2012 (endret) strykebrett og slikt... Og så er jeg stor fan av matbod Er den vegg i vegg med kjøkkenet kan man oppbevare alt av ekstrautstyr som man ikke bruke hver dag der i tillegg... slikt som kjøkkenmaskina, og andre elektroniske kjøkken-duppedingser som ikke trenger å stå fremme. I tillegg til tørrmat da selvsagt;) Endret 30. august 2012 av Jane F.
Binke Skrevet 31. august 2012 #6 Skrevet 31. august 2012 Duker og gardiner som ikke er i bruk. Ekstra sett med dyner/puter (f. eks sommerdyner eller ekstra til overnattingsgjester). Noen plasskrevende hobbyer eller noe man samler på som krever ekstra bodplass?
Rødvinspiken Skrevet 31. august 2012 #7 Skrevet 31. august 2012 Garasje: Putekasse, Skiboks til bilen, akebrett Inne: Fryseboks Hånklær, sengetøy Diverse bokser til småting som bruksanvisninger, lyspærer, turutstyr, hobbyting, Ekstra madrasser til gjester Redningsvester Treningstøy og utstyr Kakebokser/Kaketiner Plass til storinnkjøp som tørkepapir og dopapir Tomflasker Ved Diverse permer og bøker + kontorutstyr Esker med ting som man skal spare til barna blir store som f.eks ting de har laget, skolebøker, favorittklær osv Dette var det jeg kom på i farten. Min erfaring er at man ikke kan få for mye oppbevaringsplass. Jeg har heldigvis et svært praktisk hus med klesbod til yttertøy, treningstøy og sko, bod med mye hyller til oppbevaring av diverse, bøttekott, bod til fryseboks og annet matrelatert utsyr, vaskerom med mye skapplass + stort gulvet loft. Har også stor utebod. Allikevel har jeg ganske så fullt opp over alt. Veldig bra at du tenker igjennom disse tingene nå før du begynner å bygge. Har sett mange hus nesten uten bodplass (og har også bodd i et par slike hus). Det er til å rive av seg håret av Lykke til med planleggingen! P.S: Det er en ting jeg svært gjerne skulle hatt i mitt hus og det er skittentøysjakt fra badet oppe til vaskerommet nede + garderoberom i tilknytning til soverommene.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #8 Skrevet 3. september 2012 Tusen takk for tips! Noterer meg ned og må passe på at vi beregner skapplass(blir nok mest av det) til mye av dette. Kom på et par ting til selv. Redningsvester og bæremeis må også oppbevares en plass. Typiske ting vi ikke bruker alt for ofte, men som vi nesten må ha. Alt som skal få plass altså... Anonym poster: fde548dafe1617ee3b68ac27e7567c25
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #9 Skrevet 3. september 2012 TS her igjen. Redningsvester var allerede skrevet ja;) Matbod er planlagt, her blir det ganske stor plass så blir nok oppbevaring til en del andre ting også her. Skittentøyssjakt virker genial ja, men vi har lagt vaskerommet til andre etasje siden vi har alle soverrom der. Skal ha en lite vaskemaskin i grovinngangen i første etasje da:) Men tusen takk for tips, er så mange småting man glemmer helt bort. Telt og soveposer må jo også ha plass. Selv om det også brukes sjelden... Anonym poster: fde548dafe1617ee3b68ac27e7567c25
Dolce Skrevet 4. september 2012 #10 Skrevet 4. september 2012 Et ekstra (stort) garderobeskap i en av bodene/lagerrommene der man kan pakke/henge vekk klær som er typisk "sesong"; Vinterklær, sommerklær, og tilhørende skotøy. 1
Smula Skrevet 4. september 2012 #11 Skrevet 4. september 2012 Jeg ville hatt et eget rom med garderobe og ting som kan settes bort i hyller, skuffer og skap. Helst i samme etasje som soverom og vaskerom. 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå