Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #1 Skrevet 19. februar 2004 Jeg har akkurat lest noe min kjæreste har skrevet for en god stund tilbake og sitter her i litt sjokk... Vedkommende var nemlig i en periode veldig i tvil om å fortsette med meg...noe jeg overhodet ikke har vært klar over! :o Dette var grusomt å lese og vedkommende har ikke nevnt noe om dette til meg i det hele tatt! Jeg føler meg nesten litt lurt og lurer på hva som følte til denne tvilen i utgangspunktet! Huff, aldri mer skal jeg søke på nettet!!!
Gjest Bøllefrøet Skrevet 19. februar 2004 #2 Skrevet 19. februar 2004 Vedkommende valgte tydeligvis å bli? Det må jo betyr at troen var sterkere enn tvilen, ikke sant? Hvordan ville du følt det hvis du hadde visst? Ville du ikke hatt det fryktelig mens det stod på? Uff, det er ikke godt å vite hva som er best eller verst?
nessi Skrevet 19. februar 2004 #3 Skrevet 19. februar 2004 Skjønner godt at du fikk sjokk, men hvis dere fortsatt er sammen betyr det jo at du betyr så mye for personen at h*n valgte å bli hos deg. Jeg tror nok mange som er i tvil holder det for seg selv, for ikke å såre den andre parten. Sånn var jeg i mitt tidligere forhold i allefall. Sa ikke noe før jeg var sikker på hva jeg ville.
Suzy Skrevet 19. februar 2004 #5 Skrevet 19. februar 2004 Hvor leste du dette? Det lurer jeg på også... Ettersom tvilen kom deg til gode og h*n ikke har sagt noe om det til deg så var det neppe meninga at du skulle vite det heller...
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #6 Skrevet 19. februar 2004 Huff...jeg ble bare så lei meg nå!
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #7 Skrevet 19. februar 2004 Leste det på et diskusjonsforum på nettet.... :veldigsur:
Gjest Poirot Skrevet 19. februar 2004 #8 Skrevet 19. februar 2004 For mange år siden leste jeg noe ganske ubehagelig om meg selv. Da lærte jeg meg at det er en grunn til at man aldri skal lese andres dagbøker for eksempel...
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #9 Skrevet 19. februar 2004 alle kan være i tvil, dagene er ikke like. I og med at du ikke viste noe kan det jo ikke være så alvorlig. Vi er jo bare mennesker.
Saga Skrevet 19. februar 2004 #10 Skrevet 19. februar 2004 Iblant kan det være fint å lufte følelsene sine. Da er det fint å kunne skrive det ned i en dagbok eller lignende for man vet at dine næreste sannsynligvis aldri vil lese det. Man trenger heller ikke passe på å si alt slik man mener og slik at ingen skal bli såret iom at man regner med at det kun er fremmede eller ingen som leser det. Selvsagt er det vondt, men dere er fremdeles ilag og jeg synes ikke du skal konfrontere ham med dette for det kan få uante konsekvenser.
Ronja Skrevet 19. februar 2004 #11 Skrevet 19. februar 2004 Hvor lenge har dere vært sammen og hvor lenge er det siden han skrev dette? Så lenge han fortsatt holder seg til deg, kan det da ikke være så ille. Har du merket noen forandring i oppførselen hans? Når det er sagt... vi kan si/skrive mye rart. Og noen ganger hjelper det bare å få luftet tankene eller skrevet ned det man går og tenker på. Uten at det nødvendigvis gjenspeiler det man mener til vanlig, bare akkurat den dagen som er litt verre enn andre dager. Og ting går opp og ned.
Gjest som factor Skrevet 19. februar 2004 #12 Skrevet 19. februar 2004 Det var en god stund siden han skrev det, ikke sant? Vi har vel alle våre dager med tvil, også du? Det er da positivt at han valgte å bli hos deg. Synes du skal prøve å riste av deg sjokket og la fortiden ligge. Konsentrer deg om dagen i dag. Gi kjæresten din en god klem for at han valgte DEG!
Moonchild Skrevet 19. februar 2004 #13 Skrevet 19. februar 2004 Innimellom bruker man dagbøker for å bli kvitt vonde følelser, uten å nødvendigvis måtte ta det opp med venner og familie. Da kan også et diskusjonsforum på nettet være greit å ta opp problemer - man er tross alt mye mer anonym enn i forhold til mennesker som kjenner en RL. Jeg vet med meg selv at hvis Mannen noen sinne hadde lest min dagbok hadde han virkelig begynt å lure på hvorfor vi fortsatt er sammen, men på den andre siden er han jo klar over det (Han vet at jeg bare skriver i dagboken når jeg er skikkelig sur og nedfor). Tror ikke du skal ta så alt for mye på vei - ikke minst hvis dere fortsatt er sammen. Du kan jo uansett si at det er viktig at dere kan snakke om alt, selv tvil, uten å nevne at du har lest i dagboken.
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #14 Skrevet 19. februar 2004 Enig med Moon over. Jeg skriver mest i dagboka når jeg er deppa og lei meg - og hjelpe meg hvor mye det står om tvil, nag, anger, ufullendte drømmer, tapte kjærester osv. I perioder er dagbøkene nesten proppfulle av betenkeligheter, rådvillhet, skepsis, usikkerhet, villrede og forbehold. Likevel VET jeg jo innerst inne at jeg har gjort mitt valg og står ved det. Mitt råd: glem hva du har lest; det er tanker skrevet i fortiden.
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #15 Skrevet 19. februar 2004 Det er nettopp dette du opplever nå som er grunnen til at man bør styre unna alt som ikke har med våre øyne og ører å gjøre!!!!!!!!!!!!!!
Gjest care Skrevet 19. februar 2004 #16 Skrevet 19. februar 2004 UFF SÅ TRIST. Men jeg tror alle har vært i tvil, det er jo menneskelig. Men det som betyr noe er jo at din kjære valgte deg til slutt.
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2004 #17 Skrevet 20. februar 2004 Det er 1 1/2 år siden vedkommende skrev dette, så det er naturlig nok lang tid tilbake. Men allikevel var det et lite sjokk. Har lest det på nytt i dag, og er ikke så sjokkert lenger. Ser at det kanskje ikke er så skremmende som jeg trodde. Det går alltid opp og ned i forhold, men det er vondt når man føler at man ikke får innblikk i "alvorlige" ting...
Saga Skrevet 20. februar 2004 #18 Skrevet 20. februar 2004 Hvordan tror du han hadde følt seg om han visste at du hadde lest det? Saken er nok ikke så ille som du tror den har vært. Er lettere å bare skrive ut ting når ingen av betydning skal lese det.
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2004 #19 Skrevet 20. februar 2004 1 1/2 år er lang tid - og siden h*n fortsatt er sammen med deg er nok mye forandret. Men, jeg tror du bør skrive deg bak øret at personen nok ikke nødvendigvis tør å ta opp vonde ting med deg. I ethvert forhold er det viktig med åpenhet og dialog (jeg tro ikke jeg kan få sagt dette mange nok ganger) og det MÅ være rom for å slippe til og diskutere vonde følelser. Ikke alle har lett for det, dessverre. Og det kan i noen tilfeller føre til at når strikken strekkes for langt, så går den i stykker. Samtidig er det et godt tegn at h*n har nok kontakt med følelsene sine til faktisk å skrive dem ned. Innimellom er det alt som trengs for å bli kvitt vonde tanker - og det er da godt å vite at man "slipper" å såre kjæresten unødig!
Moonchild Skrevet 20. februar 2004 #20 Skrevet 20. februar 2004 Det var jeg som skrev innlegget ovenfor Vil bare legge til at det er STOR forskjell på å lese en dagbok eller diskusjon som er lagt ut på nettet og en som er privat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå