AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Jeg og min svigerinne har fått barn med tre måneders mellomrom. I utgangspunktet har jeg et helt topp forhold til svigermor, men nå føler jeg at mitt barn kommer i andre rekke og dette er faktisk litt sårt for meg. Hun er så og si aldri på besøk hos oss, men når hun er her får jeg alltid høre om hvor fantastisk det andre barnebarnet er Uff, føler meg som en sjalu drittunge, andre som har det sånn?<br /><br /> Anonym poster: e74832660fca3e9f05a7a7cecf31e1d4
Gjest WendyClear Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Kanskje hun bare prøver å ha noe å prate om. Det kan jo være sånn at datteren hennes deler absolutt alt om barnet og siden ditt barn er på samme alder passer jo det som samtaleemne. Pleier du å invitere henne da? Kan jo ikke forvente at hun skal være ofte på besøk dersom du ikke drar til henne av og til eller inviterer henne. 5
Anciol Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 (endret) Ja det er desverre det, min fasters barn (kusinen min) ble favorisert av sin mormor som var min farmor. Men Vi som var barn av sønnen hennes vi fikk alltid skylden når hun gjorde et eller annet tull. Endret 29. august 2012 av Anciol
belle_ Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Ja, tror det er vanlig. Mormor har alltid favorisert meg. Jeg var hennes første barnebarn og hadde den gleden alene i mange år. Så bare ble slik. Jeg er jo voksen nå, fetterne og kusinene mine er fremdeles små barn. Nå er hun gammel og har mest glede av meg fremdeles. Det bare er sånn, ikke noe å gjøre med det. Hun er selvfølgelig like glad i alle. Men er meg hun bryr seg mest om og gjør alt for.
Avalon Skrevet 29. august 2012 #5 Skrevet 29. august 2012 Mine besteforeldre på fars side favoritiserte tydelig den eldste sønnens barn. Far har to søsken, vi og min tantes barn var liksom ikke så stas..
agg Skrevet 29. august 2012 #6 Skrevet 29. august 2012 Min bestemor favoriserte også tantes barn, noe jeg i ettertid har forstått var veldig sårt for mamma (altså svigerdatteren..). Det ble veldig påfallende da kusina mi og jeg snakket om bestemor, som nå er død, og husket henne helt ulikt. Kusinen min husket en varm, trygg, god bestemor - mens jeg husker en mer "fremmed" bestemor.
Gjest Purple Haze Skrevet 29. august 2012 #7 Skrevet 29. august 2012 Hmmm, jeg har inntrykk av at det føles annerledes å være mormor enn farmor, fordi man ofte har et bedre og nærere forhold til døtre enn til svigerdøtre. Det er jo slett ikke uvanlig at svigerdøtre er kritiske til svigermor og favoriserer sine egne foreldre som barnevakt osv. TS sier at hun har et godt forhold til svigermor, men kanskje svigermor føler hun er mer "inne i varmen" hos datteren sin? 11
Sunchild Skrevet 29. august 2012 #8 Skrevet 29. august 2012 Jeg og min bror var eneste barnebarn på min fars side til jeg var ca 10 år, og var stadig på overnattingbesøk og utflukter med besteforeldre. Vi elsket å være på besøk hos dem, og trodde det var gjensidig. Siden den dagen min tante fikk barn, har jeg sett min farmor maksimalt en gang i året, stort sett i forbindelse med begravelser... 1
Gjest gjest Skrevet 29. august 2012 #9 Skrevet 29. august 2012 Det er tragisk kor grusom en farmor kan vere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest rabrabara Skrevet 29. august 2012 #10 Skrevet 29. august 2012 Kanskje døtrene er mer inkluderende enn sønnene? Jeg har iallefall delt mye mer med mamma når det gjelder ungene enn med svigermor, og hun har sluppet til mer. Og jeg tror egentlig det vil bli slik med mine gutter og, så jeg er forberedt på at vi som farmor og farfar ville komme i annen rekke.
Gjest gjest Skrevet 29. august 2012 #11 Skrevet 29. august 2012 Det med å inkludering som nevnt over her stemmer overhodet ikke her i garden!!!! Jeg har aldri sagt ett ondt ord om/til svigermor, hun baksnakker meg, overser meg og er generelt stygg mot meg og mine foreldre/søsken!! Bur på samme plass , men nei..alle andre er mye viktigere!!!!!!!jeg kunne aldri ha blitt slik som hun. So falsk når andre er til stede *arg*
Niennas Skrevet 29. august 2012 #12 Skrevet 29. august 2012 Tråden er ryddet for avsporinger og bruk av dialekt. Viser til KGs regler. Niennas, mod. 1
Tropic Skrevet 29. august 2012 #13 Skrevet 29. august 2012 Ja, de gjør ofte det, ofte uten å være klar over det selv. Grunnen til dette er vist fordi de er 100% sikker på at barnebarna er datteren sine, men de kan aldri være100% sikker på at barnebarna tilhører sønnen deres. Har lest noe om dette engang. Klarer ikke finne det igjen nå men. 1
Gjest gjest Skrevet 29. august 2012 #14 Skrevet 29. august 2012 Ha ha ha, tuller du Tropic?? Tenker de virkeig slik?? Er ikke mulig!!!!
Gjest Sophie Magdalene Skrevet 29. august 2012 #15 Skrevet 29. august 2012 Kanskje døtrene er mer inkluderende enn sønnene? Jeg har iallefall delt mye mer med mamma når det gjelder ungene enn med svigermor, og hun har sluppet til mer. Og jeg tror egentlig det vil bli slik med mine gutter og, så jeg er forberedt på at vi som farmor og farfar ville komme i annen rekke. Unnskyld meg - men du skaper da din egen rolle i forhold til det å være farmor. Jeg har alltid hatt et nært og godt forhold til sønnene mine og har idag et supert forhold til de barnebarna jeg er farmor til. Kommer aldri i livet til å føle mer nærhet til min datters fremtidige barn. En mor har da like nært forhold til sønner som døtre? 1
Gjest Magdalene Skrevet 29. august 2012 #16 Skrevet 29. august 2012 Kanskje døtrene er mer inkluderende enn sønnene? Jeg har iallefall delt mye mer med mamma når det gjelder ungene enn med svigermor, og hun har sluppet til mer. Og jeg tror egentlig det vil bli slik med mine gutter og, så jeg er forberedt på at vi som farmor og farfar ville komme i annen rekke. Her passer vi på at alle besteforeldrene er likestilte, så sant de ønsker det selv. Svigerforeldrene, og foreldrene våre. Om det er noe med datteren vår kan jeg like godt ringe svigermor, som mamma.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #17 Skrevet 29. august 2012 Ja, de gjør ofte det, ofte uten å være klar over det selv. Grunnen til dette er vist fordi de er 100% sikker på at barnebarna er datteren sine, men de kan aldri være100% sikker på at barnebarna tilhører sønnen deres. Har lest noe om dette engang. Klarer ikke finne det igjen nå men. javel. veldig rar teori. jeg føler meg veldig veldig velkommen hos besteforeldrene (pappa sine foreldre). og de har mange barnebarn. men det er jeg og mine søsken som har vært hos besteforeldrene mine aller mest. onkel(bror til pappa) har vel også gjort forskjell på oss i forhold til de andre søskenbarna . morfar og mormor gjør forskjell innad i søskenflokken. de har en favoritt og det er veldig veldig tydelig. Anonym poster: 6833a28b8a36fcef19b4fc3eb4dfda82
Gjest annemor30 Skrevet 30. august 2012 #18 Skrevet 30. august 2012 Jeg var favoritt både hos farmor og mormor heldige meg;) Her i egen familie er det kun mormor så jeg kan ikke svare;)
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2012 #19 Skrevet 30. august 2012 Jeg tror desverre det er slik ja. Men så tror jeg det ofte henger sammen med at mor og datter trekker mye mer sammen enn mor og sønn. Og så vet jeg det at det er mange som synes det er mye vanskeligere å blande seg inn i livet til barn og barnebarn når der finnes en svigerdatter (muligens med veldig god grunn da man har sett hva som skrives om svigermødre her inn)!
Marsipan Skrevet 30. august 2012 #20 Skrevet 30. august 2012 Jeg og min svigerinne har fått barn med tre måneders mellomrom. I utgangspunktet har jeg et helt topp forhold til svigermor, men nå føler jeg at mitt barn kommer i andre rekke og dette er faktisk litt sårt for meg. Hun er så og si aldri på besøk hos oss, men når hun er her får jeg alltid høre om hvor fantastisk det andre barnebarnet er Uff, føler meg som en sjalu drittunge, andre som har det sånn?<br /><br /> Anonym poster: e74832660fca3e9f05a7a7cecf31e1d4 Jeg vedder på at hun sitter hos svigerinna di og irriterer henne ved å skryte av ditt barn også. Høres ut som min mormor, jeg var ganske stor før jeg ble trygg på at hun faktisk likte meg, fordi jeg alltid fikk høre hvor flotte kusiner og fettere jeg hadde. Men så sa hun det samme om meg til dem. Uansett, sjalusi er aldri positivt! Har du en mamma selv du har god kontakt med, eller bunner problemet i at du kun har svigermor og derfor føler sterkt for dette? Sett litt utenfra er det jo ikke det minste unaturlig at svigermoren din har et tettere forhold til datteren sin enn til deg. Her hadde også ungene tettere kontakt med mormor enn med farmor da begge levde, rett og slett fordi jeg og mamma har et nært forhold. Det er helt normalt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå