Orchideae Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Bare jeg som er sjokkert etter å ha sett denne dokumentaren? Ikke at jeg betviler at de elsker barna sine, men hvordan er det mulig å følge opp hver enkelt når man har 11 barn?
Sugerøret Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 usikker på hvilken dokumentar du sikter til. Men er det hun "Octomom" Nadia du sikter til ?
Metamorf Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Chalk-familien? Jeg er mest skeptisk til legene som forsvarer å sette inn så mange befruktede egg på en gang og sette både mors og barnas liv i fare. Tror de har 2 sett firlinger og 2 sett tvillinger (ett barn døde etter fødsel). Jeg kan heller ikke skjønne hvordan de får tid til hvert enkelt barn. Eller hvordan de orker...! Men ungene virket jo glade og velorganiserte, da. 1
-Jiinxs- Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Hadde vært fint hvis du faktis linket til saken du snakker om.
Orchideae Skrevet 30. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2012 http://www.lifestyle.com.au/tv/11-kids-and-wanting-more/
Katniss Skrevet 30. august 2012 #6 Skrevet 30. august 2012 Jeg regner med at de australske skattebetalerne må ta regningen for herligheten.
Phaedra Skrevet 30. august 2012 #7 Skrevet 30. august 2012 Jeg regner med at de australske skattebetalerne må ta regningen for herligheten. Nei, faren har to jobber for å få det til å gå rundt. Snublet over første episode for noen dager siden. Går på en av Canal Digital sine kanaler
Rainbow Skrevet 30. august 2012 #8 Skrevet 30. august 2012 Er det en serie? Hjelpes! Prøvde å ta det opp som "skrekk-tv" på tirsdag, men det ville ikke DVR’en min ha noe av, så da blir det reprisen på FEM på lørdag. Rundt 19, tror jeg. Gærne dama vil jo ha flere unger. Hun har 11!!
Silfen Skrevet 30. august 2012 #9 Skrevet 30. august 2012 Insanity all the way. Noen leger burde få sparken.
Gjest Fairydust Skrevet 30. august 2012 #10 Skrevet 30. august 2012 Å få barn kan også bli en avhengighet, tydeligvis. På lik linje med at man kan bli avhengig av heroin, å samle på dritt, eller nymfoman. Så på "Supernanny" her om dagen en kvinne som hadde 9 (?) barn. Tror jeg. Hennes største ønske i livet var å ha 12 barn tilsammen. Dusinet fult. Problemet var bare at hun måtte tilkalle "Supernanny" for hjelp fordi familien var helt i oppløsning pga. kaos og styr fra de minste ungene, samt. at den største ungen, en gutt på 15 år, var den som hadde alt ansvar for å ta vare på barna. Faren jobbet mye, og når han var hjemme brukte han tiden sin på å drikke alkohol (alkoholiker). Moren vet jeg faen ikke hva hun gjorde, for de eldste barna passet på de minste, skiftet bleier, lagde mat, støvsugde og vaska hus. Og oppi alt dette - uansett hva ungene sa, faren sa, "Supernanny" sa ønsket hun fortsatt 2-3 unger til så hun kunne fylle dusinet. Sjokkerende...! Her burde det ha blinket en rød lampe for lenge siden. Jeg har ikke sett dette programmet, men jeg tenke meg til noen av de utfordringene en familie med 11 barn kan ha. Det må være helt grusomt for barna også, ikke bare de voksne. Hvordan skal 2 voksne ha alenetid, kvalitetstid med hvert eneste av sitt barn når de har så mange? Det er viktig å skape en èn-til-èn-relasjon med barnet sitt. Et datter-pappa-forhold, eller et sønn-mamma-forhold liksom. Mange barn som har vokst opp i store familier savner nettopp dette. Denne tilknytningen til foreldrene. Det er ansvarsløst og uetisk å få seg flere barn enn hva man kan takle. For ikke å snakke om egoistisk. Store familier i seg selv er flott. Men etter min mening er en stor nok familie en familie med mor, far og 5-6 barn. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå