Gå til innhold

Nye vaskemaskiner vs. gamle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå må jeg spørre dere damer/jenter som sikkert har mye mer erfaring om huslige ting enn meg selv. Jeg bor fortsatt hjemme hos mamma. Skal flytte om et års tid. Har fått tilbud om å få en vaskemaskin som er 10 år gammel ca. Er det noe som er bedre med nyere vaskemaskiner enn gamle? Tenker jeg bør si ja til den siden jeg ikke har så alt for mye penger når jeg flytter. Men om det er sånn at de gamle tar mye mer strøm for eksempel er det kanskje bedre med en nyere en?

Jeg har virkelig ikke peiling så håper noen av dere har noe! :)

Anonym poster: 109954249cc7ba3a28f5dc005b7f0537

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei!

Nå må jeg spørre dere damer/jenter som sikkert har mye mer erfaring om huslige ting enn meg selv. Jeg bor fortsatt hjemme hos mamma. Skal flytte om et års tid. Har fått tilbud om å få en vaskemaskin som er 10 år gammel ca. Er det noe som er bedre med nyere vaskemaskiner enn gamle? Tenker jeg bør si ja til den siden jeg ikke har så alt for mye penger når jeg flytter. Men om det er sånn at de gamle tar mye mer strøm for eksempel er det kanskje bedre med en nyere en?

Ta den du.

Nye bruker litt mindre vann/strøm og skal være mer skånsomt mot tøyet.

Ingen av delene er antagelig merkbart i det hele tatt.

Endret av Henkie
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Hvis den er i tipp-topp stand selv om den er 10 år så er det bare å slå til.

Kanskje den bruker litt mer vann.... kanskje den bruker litt mer strøm...

- men det blir uansett ikke de store beløpene av dette.

Min praksiske side minner om at dersom den har stått ubenyttet i lengre tid (år) så kan pakningene ha blitt morkne.

Og om den heller ikke ble helt tømt for vann før den ble satt bort, så er det en sjanse for at trommelen kan ha rustet..... Ikke alle 10 år gamle vaskemaskiner har rustfri trommel og varmeelement.

Utenom det så tror jeg du gjør lurt i å si 'ja takk'.

Da har du maskin inntil den sier takk for seg, - og når den tid kommer så har du kanskje alt spart opp penger nok til ny maskin :)

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at jo nyere maskinen er, jo kortere levetid har den (gjelder ikke Miele). Så hvis den er i god stand så ville jeg slått til!

Skrevet

Hei!

Spar til ny maskin. En maskin som er ti år kan ryke når som helst.

Du kunne fått min også......

Jeg trodde min vasket rent,men da jeg fikk ny så jeg hvor dårlig den vasket.

De gamle bruker mere strøm.

Anonym poster: 0fac20d90a91f61b39da5cf23a399ba2

Skrevet

En ti år gammel maskin kan holde i mange år ennå, så hvis det er et kjent merke (AEG, Bosch, Miele osv), så hadde jeg tatt imot maskinen. Hvis det derimot er et ukjent merke kjøpt på salg, hadde jeg nok tenkt meg om litt, og heller spandert på meg en ny maskin.

Skrevet

Spar til ny maskin. En maskin som er ti år kan ryke når som helst.

Du kunne fått min også......

Jeg trodde min vasket rent,men da jeg fikk ny så jeg hvor dårlig den vasket.

De gamle bruker mere strøm.

Anonym poster: 0fac20d90a91f61b39da5cf23a399ba2

Var den iorden?

Skrevet

Om dette er en maskin du kan få, så blir det mye billigere nesten uansett hvor mye strøm og vann den trekker. Du kan heller begynne å spare til en ny en, så du har pengene klar år den gamle ryker. Men du skal vaske GANSKE mye klær før det blir lønnsomt å kjøpe ny kun på grunn av strømforbruk. Du vasker ikke for 4-5000 i året akkurat, om du er enslig. :)

• Liker 1
Skrevet

Signerer Kjemi ovenfor! Samme svaret jeg skulle komme med :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...