Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en neglelakk fra Essie i dag. Dyp brunrød på flaska og på den negleforma prøvegreia i butikken.

Kom hjem, tar på underlakk og to strøk med den nye. Nå er fargen skjoldete rosarød. Trodde Essie skulle ha OK kvalitet jeg? Synes den er nevnt så mange steder som et helt greit merke.

Sånn det ser ut nå må jeg vel ha i hvertfall tre om ikke fire strøk for at det skal dekke. Er det meningen da?

Kjøpte en annen farge også, nesten så jeg vurderer å gå tilbake med de skjoldete neglene mine nå og klage. Og håpe på å få bytta i hvertfall den jeg ikke har brukt av.

Må legge til at jeg er vant med å legge neglelakk altså, av mange ulike merker, så det bør ikke være teknikken min det er noe galt med. Om ikke Essielakken krever en helt unik teknikk da.

Videoannonse
Annonse
Gjest Uanonymbruker
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke fordra Essie, de eneste fargene som funker for meg der er de helt helt gjennomsiktige, de er fine som top coat over fransk manikyr. Utover det så kjøper jeg ikke Essie i det hele tatt.

Endret av Uanonymbruker
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Essie - er nødvendig med to lag, og da er fargen både fin og holder seg godt. Har veldig mange forskjellige farger, og har egentlig ikke opplevd at lakken blir skjoldete fort, i hvert fall ikke at den skifter farge.

Skrevet

Musaleem: har du mørke rødtoner også? Nå har jeg tre strøk, det tredje strøket rimelig tykt også. Fortsatt ujevnt og neglene er vesentlig lysere enn fargen på flaska. Hvordan noen kan få den jeg har til å dekke med to strøk forstår jeg ikke. Det står 50 Bordeaux på min, tror det er fargen.

Skrevet

Jeg er alt i alt fornøyd med mine Essie-lakker, men min Bordeaux er også HELT GRUSOM! Jeg klarer ikke å få den jevn og fargen er ikke like fin som på flasken. Dette vil jeg si er en glipp fra Essie for alle mine andre lakker (bortsett fra "Blanc" som jeg har brukt som tupp på fransk manikyr, den er også ekkelt tykk og flasser lett, samtidig som den er ett helvete og legge da den bare klumper seg og legger seg ujevnt.) Ellers har jeg bare fint og si om de andre lakkene jeg har, og jeg har endel, men jeg har erfaring med at de metalliske lakkene er både enklere å legge og mer pigmenterte enn de matte lakkene til Essie. På de matte lakkene trenger jeg ofte tre lag for at det skal være likt fargen på flasken, mens med de metalliske holder det med to.

Alt i alt er jeg kjempefornøyd med Essie, men det er enkelte avvik som de med fordel kunne har gjort noe med.

Gjest Loverdose
Skrevet

Jeg har Bordeaux selv. Elsker den fargen!!! Jeg bruker tre strøk og er veldig "svak" med børsten, for er man hardhendt skiller den seg veldig lett og fargen blir ikke jevn. Det som er dumt med denne lakken, er at man må bruke en del lakk + kanskje tre-fire strøk alt ettersom, så å lakke neglene med denne fargen tar jo evigheter. Men det er verdt det, fargen er så nydelig. :)

Skrevet

Musaleem: har du mørke rødtoner også? Nå har jeg tre strøk, det tredje strøket rimelig tykt også. Fortsatt ujevnt og neglene er vesentlig lysere enn fargen på flaska. Hvordan noen kan få den jeg har til å dekke med to strøk forstår jeg ikke. Det står 50 Bordeaux på min, tror det er fargen.

Nei, jeg har ikke mørke rødtoner, det mørkeste jeg har er type denne fargen: http://www.essie.com/shop/product_thumb.php?img=images/lollipop.png&w=300&h=300 - og den holder seg fin

Har for det meste relativt lyse farger - men også i flere gråtoner, og de holder seg også fint. Men det virker jo som, basert på svaret ovenfor, at det er en svakhet med akkurat den fargen.

Skrevet

Ikke fornøyd med Essie! Har forsøkt en lys rosa farge, men den ble altfor svak og etterhvert litt gulaktig. Kommer ikke til å kjøpe igjen

Skrevet

Hvis du går inn på denne linken http://thepolishhoochie.blogspot.no/2010/11/essie-bordeauxand-some-pain-lol.html så ser du hvordan den "skal" bli. Er det noe lignende dette ditt resultat blir eller? Når det kommer til at den skjolder seg så KAN det være teknikken din, at du jobber for mye med den. Prøv heller å legge ett og ett lagg, og ikke dra kosten over samme sted to ganger per påføring (om det ga noe mening).

Hvis du absoultt ikke får den til, og mener at du har teknikken inne så er det vel bare å dra tilbake til butikken med den.

Har en del Essie lakker selv, og de fleste er veldig gode, men har også noen av disse typene som blir skjoldete på neglene og da er det viktig å bruke korrekt teknikk.

Anonym poster: 6bd0fc7700b23e23b5d6f589c7f5a619

Gjest Gjest_Snerk
Skrevet (endret)

Second that! Kjøpte meg en grå og en lys-.beige neglelakk fra Essie i sommer. Prøvde begge, men har ikke brukt dem siden. Pluss at den beige kan se ut som skitten korrekturlakk.. Bortkasta penger.

IsaDora Wondernail derimot! Har i mange farger, funker fjell :tommelopp:

Endret av Sofiesnurr
Skrevet

Heeelt enig. Har prøvd én (Mint Candy Apple) og det ble med den ene. Da kjøper jeg heller Depend til en brøkdel av prisen (ihvertfall i norske butikker) som faktisk har grei kvalitet og holdbarhet. :gjeiper:

Skrevet

Jeg gidder heller ikke kjøpe disse oppskrytte it-lakkene. Det eneste som er bra med de er at de har bra fargeutvalg. Ellers er de ikke verdt prisen!

Gjest Trappetroll
Skrevet

Synes de er så tynne i konsistensen. Elsker fargene, men synes også at de kan bli skjoldete. Har blitt veldig skuffet over de jeg har kjøpt hvertfall. Men synes at metalliclakkene til Essie er ganske bra. De er jeg fornøyde med :jepp:

Har dog en tendens til å ende opp med Chanel sine neglelakker. Har 6 neglelakker derfra, og jeg er kjempefornøyd med dem Happy.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...