AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Jeg er utrent. Har vært på spinning fire ganger nå, med en uke i mellom, og jeg har ikke blitt antydning til støl noen av gangene. Har syklet i 40 minutter hver gang, og tatt i ordentlig, blitt svett og sliten. Hva kan dette komme av? Har jeg allikevel fått fullt utbytte av timen? Bør jeg trene hardere? Mange spørsmål fra meg Anonym poster: 65bc6daafd71e0859f97368a2691314a
MaiTai Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Har du prøvd å variere med tungt/kjempetungt/fort/sittende/stående? Du har nok helt sikkert fått utbytte av treningen og brent av mange kolorier, men du burde kunne ta i enda mer om du ikke blir støl, sånn at du blir gele i beina. Vil tro at du har mye mer kapasitet enn du selv tror
Supraspinatus Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 (endret) Man blir ikke så grådig støl av spinning. Stølhet skyldes små rifter i muskelfibrene og det kommer omtrent utelukkende fra eksentrisk (bremsing av bevegelse) eller statisk muskelarbeid. Stølhet er altså IKKE en mål på om du har trent hardt nok. Og det er somoftest forbundet med styrketrening eller uvant trening. Du vil antageligvis bli mer støl om du sykler med mye motstand og seigt tråkk siden du da bruker muskelen på en litt annen måte. Spinning eller sykling er også regnet for å være bra restitusjonstrening for beina siden det ikke gir mer rifter i muskelfibrene og det setter igang blodgjennomstrømningen. endring: retting av skrivefeil Endret 29. august 2012 av Supraspinatus
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Takk for svar! Ja, det varierer mellom sitte/stå/tungt/fort osv. Skal prøve å legge på enda mer neste gang Visste ikke det du skrev om bremsing av bevegelse, Supraspinatus. Det var interessant! Anonym poster: 65bc6daafd71e0859f97368a2691314a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå