Gå til innhold

naboens katt...

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg få naboens katt til å slutte å mobbe katten min? Nabokatten sitter ofte på trappa vår og venter på pusen, for så å jaga han opp i trær etc. Nabokatta virker agressiv mot vår katt og jeg har trodd det har dreid seg om revir. Men jeg kjenner ikke noen markeringslukt eller andre ting som tyder på at han ser på vår hage som sitt revir. Så har jeg trodd at det var for å avgjøre hvem som er størst, men siden det er tydelig avgjort blir jeg litt i tvil.

Min katt har vært innekatt, er kastrert og aldri vært agressiv mot hverken folk eller fe.

kan jeg bare gå ut fra at mobbingen vil gå over selv om det nå har vart i over en mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katter markerer ikke bare med urin, men også ved at kvesser klørne og med luktkjertler de har i munnviken. Dette har ikke du noe mulighet til å merke.

Denne oppførselen er vanlig for katter. Nabokatten vil vise din katt hvem som er sjefen i området. Dette kan holde på ganske lenge, men vil forhåpentligvis gi seg etter en stund. Hvis ikke, får du hjelpe til med å jage nabokatten.

Vi hadde en nabokatt som jaget våre katter, tom. inne i huset vårt (har katteluke). Den skadet jentekatten vår så mye og hadde henne til dyrlege flere ganger. Etter flere måneder ble katten borte... kan ha noe med at mannen min traff den med en lett tilgjengelig gjenstand... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...