Gå til innhold

Hva har man på seg på dansekurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har meldt meg på tangokurs i høst. Men hva i alle dager har man på seg på slikt? Treningstøy? Vanlig tøy? Hvilke sko? Dansing på nybegynnernivå er ikke helt det jeg tenker på som direkte trening, mer som lett mosjon. Jeg ser ikke for meg at jeg blir særlig svett på et nybegynnerkurs der?

Anonym poster: f674f6507a4c35b6fa3de158440f6dc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste har hverdagsklær, noen (særlig jentene) pynter seg litt med skjørt/kjole. Det er viktigere å ha riktige sko. Joggesko gir for mye friksjon mot gulvet når du skal rotere på foten, kjøp deg ordentlige dansesko. I Oslo kan du f. eks. kjøpe det på La Danse i Kristian Augusts gate 7.

Tro meg, dans er hardere trening enn du tror, du blir nok svett. Ta med en flaske vann. ;)

Skrevet

Jeg og kjæresten min var på swingkurs i vinter. Første dansekurset vårt sammen. De fleste der hadde vanlige klær eller treningstøy. Jeg ble ganske svett de dagene vi holdt på, faktisk. Så jeg fant ut at det var lurt å ha en t-skjorte som jeg følte meg vel i, sånn at jeg kunne ta av jakken/genseren, og bare danse i t-skjorten når det ble varmt.

Jeg spurte instruktøren på forhånd om antrekk og skotøy, og hun anbefalte innesko/gymsko. Også kunne man heller kjøpe dansesko etter hvert hvis man kom til å danse mye. Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...