AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Håper noen snille sjeler der ute kan hjelpe meg! Jeg påbegynte nettopp mitt andre år på sykepleien. Har fullt studielån og stipend fra første år, og har fått det i år også. Men har ikke betalt semesteravgiften og registrert meg som student ennå. (Derfor heller ikke fått utbetalt pengene). Men, det har seg sånn at jeg ikke tror at dette studiet er riktig for meg. Jeg har mer og mer lyst på en jobb med mindre (gjerne ingen) pasientkontakt. F.eks på en lab. Jeg interesserer meg en del for kroppens anatomi, biologi osv, så tenkte derfor på bioingeniør. Jeg er ganske svak i matte, og har heller aldri vært borti kjemi. Så jeg er litt redd pga dette. For å komme inn på bioingeniør, er jeg derfor nødt til å ta opp matte S1+S2 og kjemi 1. Hvor går man fram? Hvordan gjør man det? Kan jeg få gjort det i år, og dermed begynt på bioingeniør allerede neste høst, eller er det for sent? Jeg har snittet til å komme inn på Bioingeniør, men mangler altså realfagene. Og hvordan blir dette med tanke på allerede påbegynt studie, og at jeg har fått lån + stipend for dette året? Hvis jeg nå semesterregistrerer meg, vil jeg ikke få lån til neste år da? Hvis dere ikke kan hjelpe meg, er det noen som har noen tips til hvor jeg kan få svar på disse spørsmålene? Setter utrolig pris på all hjelp! Anonym poster: fda52fb7c69370fc79d94145b7f5b88b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #2 Skrevet 30. august 2012 Spør en rådgiver, har ikke du akkurat startet en lignende tråd? Anonym poster: fbb9a54369dc70180c6ee00463f50f7e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Meld deg opp til de aktuelle fagene som privatist om du tror du klarer å gjennomføre. Påmeldingen er normalt fra 1. - 15. september om høsten. Dersom det er noen obligatoriske lab. oppgaver eller tilsvarende, kan du betale for å få gjennomført kun disse ved privatgymnas. Dersom du kan klare å jobbe tilsvarende lån/stipend ved siden av, trenger du ikke opparbeide deg studielån for dette året, og du vil kunne ta bioingeniørstudier fra og med neste høst. Eventuelt kan du søke deg inn på enkeltemner for bioingeniør dersom det finnes noen deler av studieforløpet som kan tas som enkeltemne (uten realfagskompetanse). Skal du vurdere å ta enkeltemner eller på noen måte være student ved høyere utdanningsinstitusjon MÅ du semesterregistrere deg senest i morgen, fredag, før fristen går ut. Så kan du heller melde deg av så fort som mulig i ettertid, uten konsekvenser for studielån etc, om du skulle ombestemme deg. Lykke til! Anonym poster: 72f0352b00226e1391cecfb3c32e330b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå