AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Er det noen papirer jeg kan få på politistasjonen eller noe? Jeg er nødt til å legitimere meg i banken, egentlig er det en hastesak, men jeg har ikke passet mitt tilgjengelig, det er på andre siden av landet fordi jeg er midt i en flytting. Er det absolutt ingen andre muligheter? Jeg har jo bankkort fra en annen bank, men siden det står spesifikt pass i papirene mine så må jeg jo bare gå utifra at det ikke holder. Anonym poster: 88cea1ebaef912f12711faca87a6af1e
svante Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 (endret) Sertifikat skal også godtas. Edit: Bankkort skal på sikt ikke lenger være godkjente som gyldig legitimasjon, men meg bekjent så har ikke denne endringen tredd i kraft enda. Endret 29. august 2012 av svante 1
Alison Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Har du Bank ID? Nå er det mulig å legitimere seg med med Bank ID via internett hos enkelte banker. Hør med banken din om de har åpnet for denne løsningen.
Gjest Elissima Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Du må ha pass hvis du skal ha visakort med bilde eller nettbank, men ellers skal det holde med førerkort/ID-kort fra posten/bank-kort med bilde.
Tiarra Skrevet 29. august 2012 #5 Skrevet 29. august 2012 Du må ha pass hvis du skal ha visakort med bilde eller nettbank, men ellers skal det holde med førerkort/ID-kort fra posten/bank-kort med bilde. Jeg trengte ikke pass da jeg skulle få bankortet mitt med bilde hos dnb. Men da jeg skulle ha kredittkort fra andre banker, da sto det i hente brevet at jeg måtte ha med pass, men igjen, jeg hentet uten pass. De i posten sa bare at kortet ikke virket før jeg legitimerer meg med pass, men det viste seg å være tullball, for jeg signerte med en gangs kode på sms, og så var alt i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå