Gå til innhold

egne barn som forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å ha datteren min som forlover. Er det noen regler mot sånt? Hun har selvsagt fyllt atten år. Er det sært å velge datteren min .. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere har et forhold som gjør at dette føles naturlig, og datteren din er komfortabel med det, syns jeg du skal velge henne! Tror ikke det er noen regler mot det.

Jeg hadde tatt det som en stor ære om moren min ba meg om det samme!

Dessuten slipper du dillemmaet å skulle velge mellom venninnene dine, dersom du har flere som er aktuelle.

Skrevet

Vi har absolutt et sånt forhold :) Jeg har en venninne som er det andre naturlige valget, men jeg vil helst ha datteren min. Jeg vet hun vil også, så hvis det ikke er noen innvendinger fra noen kant tror jeg at jeg skal gå for datteren min som forlover :)

Skrevet

Hei! Jeg skal ha døtrene mine på 18 og 20 år som forlover(e) :o) Foruten min kommende mann, er det de som står meg nærmest, så det føles veldig riktig og godt. Jeg har mange venninner, men ingen som er så nære at jeg kan velge én fremfor en annen. Vi skal dessuten gifte oss i utlandet med kun barn og annen nær familie tilstede, så det blir liksom ikke et sånn type 'vennefest-bryllup', hvis du skjønner... Vi tar en fest når vi kommer hjem, og da er venner og kollegaer invitert :o)

Lykke til! Det blir sikkert bra :)

Skrevet

Så lenge hun er myndig kan du selvsagt ha datteren din som forlover. Det innebærer jo ikke noe mer enn å skrive under på at hun kjenner deg og vet at du har gitt riktige opplysninger i erklæringen fra brudefolket (at du ikke er gift allerede og sånt). :)

Skrevet

Da en tidligere klassevenninne av datteren min giftet seg og hadde moren sin som forlover, ble det sett rart på.

Stakkars jente som ikke hadde egne venner ble det sagt.

Selv synes jeg det er unaturlig å ha døtre/sønner som forlovere. De skal være våre barn og ikke våre venner. Venner skal vi ha utenfor familie etter min mening.

Sitat:" Familie er noe en har, venner kan en velge"

Skrevet (endret)

Det er jo veldig vanlig å ha søsken som forlovere, er ikke de familie? Og hvor står det noe sted at forloverne skal være venner?

Endret av Marmot
  • Liker 2
Skrevet

he he jeg har mange gode venninner, det er ikke der det ligger .. Jeg har bare lyst til å inkludere datteren min i dette, hun og jeg har et nært og godt forhold. Men hun er ingen -venninne- nei.

vurderer å be sønnen min følge meg opp til alteret, hvis ikke jeg og kjæresten skal gå opp sammen :)

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg syns det høres flott ut jeg - at sønnen din følger deg til alteret og datteren din er forlover. Da inkluderes de jo virkelig helt og fullt i bryllupet, noe jeg tror er viktig for mange barn - selv om de ikke er "barn" lenger :) Det vil alltids være noen som reagerer på både det ene og det andre i bryllup har jeg skjønt - så min gyldne regel har blitt å gjøre det som er riktig for oss, ikke for alle andre :)

• Liker 3
Skrevet

Veldig godt sagt, Adriane :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...