AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Er det noen som vet om fetaost har noen mer eller mindre sunne egenskaper enn ost generelt? Kalorier kan jeg forsåvidt få sjekket neste gang jeg kjøper, men skulle likt å visst hvor negativt det er å spise en åtte-ti terninger sammen med tomat og urter som snacks eller tilbehør titt og ofte... Anonym poster: 50c2a00b72dc36bce1452a9cc3feac57
Supraspinatus Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Det er slett ikke negativt å spise fetaost. Den er dog ikke like fet som f.eks vanlig hvitost. Innholdet av laktose i fermenterte melkeprodukter er også lavt (og omtrent ikke-eksisterende dersom produktet er fermentert over lengre tid). Nå er forsåvidt feta laget av geitemelk og mange tåler den bedre enn kumelk. Det finnes observasjonsstudier viser at de som spiser mye fete meieriprodukter ofte har bedre helsemarkører som lav vekt, bedre blodlipider osv. Det betyr nødvendigvis ikke at det er osten/meieriproduktene som er årsaken, men det kan jo indikere at det ikke er farlig for deg å spise dette. 2
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Mindre kcal enn vanlig ost, værtfall. Jeg er fan av feta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå