Plommetreet Skrevet 29. august 2012 #1 Del Skrevet 29. august 2012 Driver å sparer penger om dagen og jeg er en elendig kokke. Har noen peiling på hvordan man lager gode woker og hvordan man kan utnytte råvarene så de holder seg godt lenge? Typ... Hva kan jeg fryse av grønnsaker og sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 29. august 2012 #2 Del Skrevet 29. august 2012 Tror du kan fryse det aller meste av grønnsakene. Jeg pleier å kutte de opp i biter og så fryse de ned, så tar jeg bare det jeg trenger der og da (om det er til wok eller noe annet) Kjøp store pakker med nudler på en innvandrerbutikk. De holder seg en evighet. Når du først er der så kjøper du fiskesaus, soya og curry paste m.m I lengden blir det mye billigere å lage egne sauser enn å kjøpe slike ferdigblandinger på butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mari kontrari Skrevet 29. august 2012 #3 Del Skrevet 29. august 2012 Nå som kål (snart) er nesten gratis kan jeg tipse om at det er veldig godt i wok sammen med svinekjøtt. Følg med når f.eks. kiwi har helgetilbud på svinekjøtt og lag wok med mye kål, litt svinekjøtt og f.eks. gulrot, løk og annet grønt du måtte ha. Om du har en stor flaske med sweet chili-saus, en stor flaske soya og evt. fiskesaus i kjøleskapet har du et godt grunnlag for å smaksette, sammen med hvitløk, chili og ingefær som fås billig på innvandrerbutikk. Også må du aldri finne på å kaste stilken til broccolien om du har det - den er kjempegod i wok om du skjærer bort det ytterste laget nederst og kutter den i skiver Om du sliter med å få brukt opp grønnsaker kan du fryse ned dine egne wokmikser i porsjonsstørrelse, men konsistensen blir ofte bedre av grønnsaker som ikke er fryst syns jeg, og varer som løk og gulrot holder lenge, og en paprika spiser man jo opp på to dager uansett, så det burde kanskje ikke være nødvendig å fryse ned annet en tilbudskjøtt/fisk eller ting kjøpt i storpakninger og delt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plommetreet Skrevet 29. august 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 29. august 2012 Tror du kan fryse det aller meste av grønnsakene. Jeg pleier å kutte de opp i biter og så fryse de ned, så tar jeg bare det jeg trenger der og da (om det er til wok eller noe annet) Kjøp store pakker med nudler på en innvandrerbutikk. De holder seg en evighet. Når du først er der så kjøper du fiskesaus, soya og curry paste m.m I lengden blir det mye billigere å lage egne sauser enn å kjøpe slike ferdigblandinger på butikken Jammen! Du må gi meg oppskriten på sausene! (Pliis) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plommetreet Skrevet 29. august 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 29. august 2012 Nå som kål (snart) er nesten gratis kan jeg tipse om at det er veldig godt i wok sammen med svinekjøtt. Følg med når f.eks. kiwi har helgetilbud på svinekjøtt og lag wok med mye kål, litt svinekjøtt og f.eks. gulrot, løk og annet grønt du måtte ha. Om du har en stor flaske med sweet chili-saus, en stor flaske soya og evt. fiskesaus i kjøleskapet har du et godt grunnlag for å smaksette, sammen med hvitløk, chili og ingefær som fås billig på innvandrerbutikk. Også må du aldri finne på å kaste stilken til broccolien om du har det - den er kjempegod i wok om du skjærer bort det ytterste laget nederst og kutter den i skiver Om du sliter med å få brukt opp grønnsaker kan du fryse ned dine egne wokmikser i porsjonsstørrelse, men konsistensen blir ofte bedre av grønnsaker som ikke er fryst syns jeg, og varer som løk og gulrot holder lenge, og en paprika spiser man jo opp på to dager uansett, så det burde kanskje ikke være nødvendig å fryse ned annet en tilbudskjøtt/fisk eller ting kjøpt i storpakninger og delt opp. Å frysen ned sine egne wokblandinger er jo GENIALT!!! Aaah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #6 Del Skrevet 29. august 2012 Billig kjøtt: svinekoteletter - også skjærer du bort fett og bein. Voila, like fint som svinefilet Anonym poster: be5638c7eaa85fc26ff3f764c20cb3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 30. august 2012 #7 Del Skrevet 30. august 2012 Jammen! Du må gi meg oppskriten på sausene! (Pliis) Normalt sett så bare slumper jeg oppi til det smaker godt Men jeg har testet denne et par ganger og den var kjempegod http://www.channel4.com/4food/recipes/chefs/gordon-ramsay/stir-fried-beef-with-peppers-and-egg-noodles-recipe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå