Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har nylig startet i jobb som nattevakt ved et hotell og er skikkelig usikker på om jeg får rett lønn eller ikke.

Jeg er 22 år, et års erfaring som resepsjonist og ufaglærrt.

Dette er en turnusstilling hvor jeg jobber 5 netter på, 5 netter av, og jeg får 144 kr timen + 20 kr i nattetillegg pr time. Men venner av meg har sagt at jeg har rett på minst 45 kr tillegg per time siden det er fast stilling om natta, og nå sitter jeg her skikkelig usikker på om jeg får for liten lønn.

Hvis det er noen som vet noe om dette eller har noen tanker om det så takker jeg for all hjelp!

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du har nok riktig lønn.

Du har ikke rett på tillegg på 45 kr bare fordi det er nattarbeid- det du derimot kan ha rett på er tillegg for manuelt arbeid, hvis du gjør lettere renhold, ordner til kurslokaler og lager frokostbuffeten, det tillegget har jeg og det utgjør ca 37 kr timen. Men, da faller nattillegget på 20 kr bort.

Jeg har ei grunnlønn på 158 kr, får 10 kr i kveldstillegg fra 23-00, og 37 kr nattillegg ifra 00-06. Går 8-timers vakter.

Er faglært og har ca 4 års annsienitet.

Anonym poster: fe0564419c46f23d7e6f8ccd22610e0b

Skrevet

Du ligger desverre i riktig lønnsområde. Grunnen til at blant annet hotel har så dårlig lønn er stort gjennomtrekk over en lang periode. Ingen tar ansvar for å heve lønnen, og det er lite organisering i forbund. Forrige streik endte med noe så vannvittig lite.

Anonym poster: 6aefb930253f8bb69d14c3fed9721d8f

Skrevet

Nattevaktene der jeg jobber (også hotell) har også 20 kr timen i natttilegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...