Gå til innhold

Kjøpe kokkosolje i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Ser etter et sted hvor man kan få kjøpt rimelig kokkosolje på nettet eller i butikk.

Noen forslag?

Endret av HansenJohansen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sprørs hvor du bor.

Mange arabiske butikker i Oslo selger ren coco oil til den nette sum av 49,- , mens en boks av samme str på helsekostbutikker koster ca 139,-.

Skrevet (endret)

Sprørs hvor du bor.

Mange arabiske butikker i Oslo selger ren coco oil til den nette sum av 49,- , mens en boks av samme str på helsekostbutikker koster ca 139,-.

Vær oppmerksom på at det er STOR forskjell i kvalitiet! De på helsekost er stortsett kaldpresset jomfruolje, eller presset fri for smak (expeller pressed), mens de billige som selges på innvandrerbutikker er ofte presset flere ganger og utsatt for kjemisk ekstraksjon. På den måten får de ut all oljen av nøttene.

Den billigste metoden å skaffe seg kokosolje på er å bestille den på feks iherb. Jeg kjøper denne: http://www.iherb.com...2-oz-908-g/7227

drøyt 150kr(inkl frakt) for 900g olje. mens cocosa 500ml koster over 200kr.

Endret av Supraspinatus
  • Liker 3
Skrevet

Enig med kommentaren ovenfor, kjøp fra iHerb!

Som det allerede er skrevet så er det stor forskjell på kvaliteten på kokosoljene. En kokosolje av god kvalitet skal være "marmorert". Kjøp alltid økologisk, uraffinert, ekstra virgin kokosolje så er du sikker. :)

Skrevet

Vær oppmerksom på at det er STOR forskjell i kvalitiet! De på helsekost er stortsett kaldpresset jomfruolje, eller presset fri for smak (expeller pressed), mens de billige som selges på innvandrerbutikker er ofte presset flere ganger og utsatt for kjemisk ekstraksjon. På den måten får de ut all oljen av nøttene.

Den billigste metoden å skaffe seg kokosolje på er å bestille den på feks iherb. Jeg kjøper denne: http://www.iherb.com...2-oz-908-g/7227

drøyt 150kr(inkl frakt) for 900g olje. mens cocosa 500ml koster over 200kr.

Nåhja, jeg har testet begge deler.

Babyoljen på arabiske butikker er dobbelt så stor som den på Apoteket, og ca 15-20kr dyrere. Inneholder nøyaktig det samme. Vet hvor jeg går, for å si det sånn.

Og, apropo iherb; Jeg har lyst å bestille Macca root. Og de selger det på Iherb..men, ser ut til at i Norge er dette beregnet som medisin?? Noen som vet?

Og, siden dere liker Iherb; Hemp-butikken i Oslo solgte tidligere Hemp-shampoo, men de sluttet for 2år sida. Har noen erfaring med shampo fra Iherb?

Skrevet

Og, apropo iherb; Jeg har lyst å bestille Macca root. Og de selger det på Iherb..men, ser ut til at i Norge er dette beregnet som medisin?? Noen som vet?

Kvalifiseres som legemiddel ja. Legemidler er ikke tillatt for import fra land utenfor EU/EØS. Du kan være heldig og macaen kan komme problemfritt hjem til deg, men det er ingen garantier og blir pakken stoppet vil den bli returnert. Hvis du vil være sikker så bestill fra gojiking.co.uk, de har god maca.

Skrevet

Kvalifiseres som legemiddel ja. Legemidler er ikke tillatt for import fra land utenfor EU/EØS. Du kan være heldig og macaen kan komme problemfritt hjem til deg, men det er ingen garantier og blir pakken stoppet vil den bli returnert. Hvis du vil være sikker så bestill fra gojiking.co.uk, de har god maca.

Ser ut som de kun selger pulveret..grunnen til at jeg vurderer Maca er fordi jeg blant annet har hørt at det kan medføre vektøkning, spesielt til nedre del av kroppen;) Vet du noe om dette? Brukes flittig av kvinner over verden, spesielt UK/USA for å få større rumpe/hofter..

Skrevet

Ser ut som de kun selger pulveret..grunnen til at jeg vurderer Maca er fordi jeg blant annet har hørt at det kan medføre vektøkning, spesielt til nedre del av kroppen;) Vet du noe om dette? Brukes flittig av kvinner over verden, spesielt UK/USA for å få større rumpe/hofter..

Dette vet jeg ingenting om, dessverre. Har lest mye om maca, og er godt fornøyd med det, men større hofter trenger jeg IKKE! Hehe :)

Skrevet

Dette vet jeg ingenting om, dessverre. Har lest mye om maca, og er godt fornøyd med det, men større hofter trenger jeg IKKE! Hehe :)

Hehe..jeg vil haaa, og er ikke akkurat lita;)

Skrevet

Jeg kjøpte på Meny, kostet 49kr. Og det var den samme de solgte på helsekost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...