Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #1 Skrevet 19. februar 2004 jeg har vært litt syk i det siste, og har ikke spist så mye mat. nå har jeg endelig matlyst igjen, og spiser littegrann utover dag. da går det en halvtime, så har jeg diarè og vondt i magen. hva kommer dette av og hva kan jeg gjøre for å gjøre det bedre? luft i magen har jeg også.. skikkelig dårlige gasser! :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #3 Skrevet 19. februar 2004 Har du prøvd Immodium eller Loperamid?
jordbær Skrevet 19. februar 2004 #4 Skrevet 19. februar 2004 Drikk mye vann... Veldig viktig. Du mister mye væske når du har diarè.
Gjest Myumi Skrevet 19. februar 2004 #5 Skrevet 19. februar 2004 Drikk mye vann... Veldig viktig. Du mister mye væske når du har diarè. Har du diarè så drikk Cola (vanlig cola, ikke light). Spis loff, kylling og lett mat og gi kroppen din tid til å stabilisere seg. Ikke krydder og ikke fet mat.
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2004 #6 Skrevet 20. februar 2004 Har du undersøkt om du har en eller annen form for bakterie? Salmonella eller noe? Da kan jo diareen vare gasnke lenge.... Jeg hadde salmonella og campylobakter etter en sydentur en gang, og var ganske dårlig i flere uker, helt uavhengig av hva jeg spiste. Det gikk heldigvis over av segselv etter en måned eller noe, og etter ca. 2 månder var bakteriene helt borte. Man kan jo få disse bakteriene i Norge også, så det kan kasnkej være smart å ta en tur til legen hvis det ikke gir seg.
Gjest glamourgirl Skrevet 20. februar 2004 #7 Skrevet 20. februar 2004 Coffee sine råd er meget gode, det samme er blåbærsaft, eplemos, salte kjeks og peppermyntete. Få i deg mye, mye væske, hvis ikke risikerer du forstoppelse i etterkant, og det er minst like ille... Ta også kontakt med legen din, hvis det er lenge siden du hadde øh, "normal avføring..."
VesleBråka Skrevet 20. februar 2004 #8 Skrevet 20. februar 2004 Blåbær funker som fy på "vanlig" diare. Hvis det er ekstraordinære bakterier, er det nok best å høre med en lege.
-Fisken- Skrevet 20. februar 2004 #9 Skrevet 20. februar 2004 Prøv ido-form, de har det på apoteket. Hjelper mot både diaré og forstoppelse, altså den stabliserer.
Cecilie Skrevet 20. februar 2004 #10 Skrevet 20. februar 2004 Du skriver du har spist lite - vil det si ekstremt lite? I perioder kan jeg gå dager uten å spise, når jeg da begynner igjen - så går alt rett igjennom. Men dette er bare forbigående, etter noen dager er det normalt igjen.
Gjest Pterodactylkake Skrevet 20. februar 2004 #11 Skrevet 20. februar 2004 Omgangsyke er ute og går, men det kommer kun ut av halsen min Kanskje det går andre veien for deg? Bare et forslag.
Gjest the imp Skrevet 20. februar 2004 #12 Skrevet 20. februar 2004 Blåbær i alle varianter funker som regel utmerket som glamourgirl nevnte. Ellers kan cola blandet med farris også hjelpe litt. Da får du cola som stabiliserer magen litt og samtidig får du i deg salt som kanskje kan hjelpe deg å holde litt bedre på væske.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. februar 2004 #13 Skrevet 22. februar 2004 Ingen som har tenkt på yoghurt enda, ser jeg, men det funker som bare det på meg i hvert fall. Inneholder masse snille bakterier som stabiliserer magen. Spiser alltid yoghurt når jeg tar og har tatt antibiotika.
Gjest Ethereal Skrevet 22. februar 2004 #15 Skrevet 22. februar 2004 Cola hjelper som sagt, og yoghurt med gode bakterier. Loff får meg til å løpe enda mer på do, men jeg er muligens litt sensitiv mot hvitt mel.
-ida- Skrevet 22. februar 2004 #16 Skrevet 22. februar 2004 Få i deg tarmbakterier i form av yougert og sånn. Drikk eplejuice blandet med farris, da får du i deg litt kalorier og salter som kroppen trenger.
Gjest Myumi Skrevet 22. februar 2004 #17 Skrevet 22. februar 2004 Få i deg tarmbakterier i form av yougert og sånn. Drikk eplejuice blandet med farris, da får du i deg litt kalorier og salter som kroppen trenger. Unnskyld, "tarmbakterier i form av yoghurt"?
birgitte242 Skrevet 22. februar 2004 #18 Skrevet 22. februar 2004 Unnskyld, "tarmbakterier i form av yoghurt"? Ja tenk det du! Biola fra Tine inneholder bakteriekulturen Lactobacillus rhamnosus, som er en melkesyrebakterie som finnes naturlig i tarmen. Denne styrker den naturlige bakteriefloraen og immunforsvaret i tarmsystemet.
Gjest Myumi Skrevet 22. februar 2004 #19 Skrevet 22. februar 2004 Jeg vet det da, jeg syntes bare måten hun formulerte seg på var litt øh.... merkelig.
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2004 #20 Skrevet 22. februar 2004 :o Er det virkelig noen som klarer å ikke spise hverdag?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå