Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det blogger du helst ikke leser? Kan du begrunne kort og enkelt hvorfor uten å rakke ned på blogger og innhold?

Anonym poster: 25f08420ad5235592a3d5da971490046

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fotballfrue - av åpenbare grunner.

• Liker 19
Skrevet

De aller fleste egentlig.

For det første er jeg ikke interessert i privatlivet til folk, for det andre er det mye dårlig språk ute og går, for det tredje er det mye bilder med dårlig kvalitet. Blogg.no blogger åpner jeg ikke en gang fordi hele greia er noe dritt å bla seg gjennom.

De bloggene jeg leser holder seg til det emnet jeg er interessert i og forfatterene har litt selvironi.

Anonym poster: 334a8679512208e8699b70e4a5103a02

• Liker 3
Skrevet

skulle akkurat til å si det samme.

• Liker 6
Gjest Fairydust
Skrevet

Alle blogger som har adresse .blogg.no :gjeiper: Av den grunn at det gir meg ingenting. De beste bloggene finnes på egne domener eller blogspot, etter min mening. :)

• Liker 2
Skrevet

Åpenbare grunner er ikke noen forklaring.

Skrevet

Jeg unngår å lese alle blogger, fordi de fremstiller kun et glansbilde av bloggeren, og får livet mitt til å virke crappy selv om det egentlig ikke er det :gjeiper:

• Liker 5
Skrevet

Jeg unngår å lese alle blogger, fordi de fremstiller kun et glansbilde av bloggeren, og får livet mitt til å virke crappy selv om det egentlig ikke er det :gjeiper:

Det er ikke alle blogger som fremstiller "glansbilde" av blogger. Se på tråder om blogger her på KG, der er det mange som ikke er noe som helst glansbilde.

Skrevet

Jeg unngår alle blogger som omtaler privatlivet til bloggeren. Det være seg treningsblogger hvor de skriver om egen trening og mat, eller annet personlig pjatt. Nå leser jeg kun fagblogger, hvor kun fag omtales, og jeg knapt vet noe som helst om personen som skriver det.

Jeg leste en del fitnessblogger før, men guuud så kjedelig og narsisistisk det ble... Og så positivt at det var til å spy av. Selv når de var syke eller skadede så var det positivt, positivt, positivt. Blææææhhhh.

Anonym poster: f84a73371152fd8192392ddaf4a0d032

• Liker 2
Skrevet

Jeg greier ikke å gå innom fotballfrue. Hun trigger meg til å føle at jeg må være tynnere. Ellers så kunne jeg kanskje lest den, men jeg takler ikke alt det kroppsfokuset.

Eller så er det sånne fjortissblogger på blogg.no - jeg orker det ikke

• Liker 2
Skrevet (endret)

Eg unngår de med veldig dårlig språk (der blogger bruker "sms-språk" med forkortninger i hytt og pine + massemassemasse skrivefeil), fjortissblogger og rosablogger/moteblogger (men eg liker faktisk Fotballfrue), de med null bilder eller med de samme bildene veldig ofte, de med innhold som ikkje er interessant for meg, de som ofte legger inn eit nytt innlegg kun for å forklare at de ikkje har tid til å blogge, men at de skal gjøre det seinere og de der bloggeren bare slenger skit.

Endret av X-1
  • Liker 2
Skrevet

Jeg unngår alle blogger som omtaler privatlivet til bloggeren. Det være seg treningsblogger hvor de skriver om egen trening og mat, eller annet personlig pjatt. Nå leser jeg kun fagblogger, hvor kun fag omtales, og jeg knapt vet noe som helst om personen som skriver det.

Jeg leste en del fitnessblogger før, men guuud så kjedelig og narsisistisk det ble... Og så positivt at det var til å spy av. Selv når de var syke eller skadede så var det positivt, positivt, positivt. Blææææhhhh.

Anonym poster: f84a73371152fd8192392ddaf4a0d032

Hva er galt med at de skriver om privatlivet? Noen skriver mye, noen skriver lite. Noen skriver bare om enkelte ting fra privatlivet. Noen skriver om sykdommer og/eller andre situasjoner jeg syns er lærerikt å lese om. Mange får faktisk litt hjelp av å lese om noens privatliv. De forstår de ikke er alene om enkelte problemstillinger blant annet.

Fagblogger er ofte så tørre og kjedelige at man like gjerne kan gå og kjøpe seg tørre pensumbøker. Tørre pensumbøker er ikke på noen måte inspirerende, mens de riktige bloggene er oppkvikkende, ærlige og inspirerende.

Skrevet (endret)

Jeg greier ikke å gå innom fotballfrue. Hun trigger meg til å føle at jeg må være tynnere. Ellers så kunne jeg kanskje lest den, men jeg takler ikke alt det kroppsfokuset.

Jeg er normalvektig (noen ville nok syntes jeg har noen kilo for mye), og følger Fotballfrue på Bloglovin. Klikker innom når hun er ute og reiser, legger inn oppskrifter, skriver noe interessant osv.

Synes absolutt ikke det er et ekstremt kroppsfokus der.

Innlegg redigert for avsporing

Sophie-Ann, mod

Anonym poster: d175fbbfa222909549d12c172f358657

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 1
Skrevet

Jeg styrer unna rosablogger. Jeg finnes ikke interessert i fjortiser som legger ut "dagens antrekk", og fotograferer seg selv foran speilet med oversminket trutmunn. Holder meg til politiske blogger, reiseblogger eller kultur/teaterblogger. Jeg kommer aldri til å skjønne meg på de som går inn på en blogg de misliker sterkt, 100 ganger om dagen - kun for å finne noe å rakke ned på.

Anonym poster: 911e75afa8d4b1c347b503a203a0a6a1

• Liker 3
Skrevet

Jeg er normalvektig (noen ville nok syntes jeg har noen kilo for mye), og følger Fotballfrue på Bloglovin. Klikker innom når hun er ute og reiser, legger inn oppskrifter, skriver noe interessant osv.

Synes absolutt ikke det er et ekstremt kroppsfokus der.

Jeg prøver å spise sunt og trene litt, men er absolutt ikke hysterisk, og har ikke tenkt å gå inn for å bli tynnere. Uavhengig av om jeg ser på andres blogger eller ikke, forholder mitt selvbilde seg likt. For meg er det viktigere at kroppen fungerer, at kondisjonen er grei enn at den ser bra ut og er tynn/slank.

Jeg synes det er merkelig å skylde på bloggere når man selv føler at man må være tynnere. Klart bloggere bør være forsiktige med hva de legger ut, de er rollemodeller for endel veldig unge folk... Men gjennom sunn fornuft, god oppdragelse og oppfølging av foreldre, bra selvfølelse og bein i nesa klarer da folk å ikke følge med strømmen.

Synes altfor mange gjør ting fordi "alle andre" eller èn blogger gjør det nå om dagen. Det presses og det fokuseres, men har man selv et valg.

Man må da ha såpass tro på seg selv at man kan føle seg vel i egen kropp uansett hvordan andre ser ut/hva andre skriver om.

Man trenger ikke være veldig gammel før følelsen av egen verdi, og tro på seg selv som den man er, er på plass.

Anonym poster: d175fbbfa222909549d12c172f358657

Ja, men for noen som feks har hatt eller har en spiseforstyrrelse så kan det bli veeeeldig triggende.

Anonym poster: db062db0905a8f3548d6d63a3c7d9a16

• Liker 5
Skrevet

fotballfrue. hun får meg til å føle meg lite verdt.

Anonym poster: 18bf8a24c1d83d590995ea2a6f097abd

• Liker 4
Skrevet

Mine barndomsvenner og klassevenner fra barne- og ungdomskolen.. de fortjener ikke et eneste klikk på fjortisbloggen sin!

• Liker 6
Skrevet

Egentlig er det svært få blogger som interesserer meg, men jeg unngår bevisst bloggene til selvdestruktive mennesker som skriver i detalj om problemene sine fordi de trigger meg :/

• Liker 4
Skrevet

Alle tenåringsbloggene på topplista. Vært innom et par ganger for å prøve å skjønne greia, men.. nope.

• Liker 2
Skrevet

Ikke alle blogger fremstiller seg sånn da..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...