Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden om å vaske emballasje på matvarer før de settes i skap( nei , gjør det ikke ! ) , kom jeg på om det er vanlig å vaske nytt tøy en kjøper før bruk? Jeg gjør ikke det , selv om nok mange med behov for en dusj har prøvd plagget før meg. Unntaket er truser , de vasker jeg. Og når barna var babyer , for å få vekk evt " overskuddfarge " Hva gjør du ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det samme som deg. Lar være å vaske alle klær med unntak av truser. Hvis trusene er innpakket og uåpnet så kan det være jeg ikke vasker dem heller, men alle truser som henger løst i en klesbutikk vaskes godt før bruk.

• Liker 1
Skrevet

Uinnpakket undertøy vasker jeg før bruk, samme med nye håndklær også (mest for å få bort støv og lo), men driter en lang marsj i å vaske alle andre nye klær.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vasker uinnpakkede truser og håndklær, og kanskje sengetøy og, men det for å få den gode lukten av nyvaska tøy.

Andre plagg har det aldri falt meg inn å vaske først, og jeg er en av de som absolutt ikke kan fordra å bruke stramt, nyvasket tøy som virker en størrelse minde de første dagene etter vask. Jeg sørger for at de klær jeg kjøper ikke er synlig skitne eller lukter vondt, men jeg bryr meg vitterlig ikke om andre har rørt på dem før meg.

• Liker 2
Skrevet

Vasker undertøy som ikke er pakket inn, ellers bruker jeg klærne rett fra butikken og vasker de ikke før de er skitne.

Det hender jeg vasker sengetøyet først, men det er fordi det kan ha en tendens til å være litt "hardt" og stikkende når det er uvasket. Og sengetøyet må for meg være mykt, lukte friskt og være behagelig å sove i :)

Skrevet

Jeg vasker alltid sengetøy før bruk, for det er satt inn med et slags impregnereingsmiddel fra fabrikken for at det skal holde seg glatt - og det kan gi utslett. Andre klær har jeg ikke tenkt på å vaske en gang...

Skrevet

Ja, alt vaskes før bruk første gangs bruk. Unntaket er vel jakker skal jeg tro.

Skrevet

Jeg gjør aldri det, men samboeren gjør det, fordi de fleste klær (og definitivt sengetøy) er innsatt med formaldahyd eller hvordan det skrives, og da får hun kløe om de ikke er vaska først.

Jeg bryr meg ikke, og vil gjerne bruke de fine og nye klærne med én gang! :)

Skrevet

Jeg vasker truser og sengetøy før bruk. Vanlige klesplagg vasker jeg ikke. Gidder ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...