Gjest BettyBoop Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Jeg har merket meg noe her inne på forumet, mulig jeg gjør det selv også. i alle diskusjoner der utseende blir diskutert, snakker alle så varmt om hvordan utseendet ikke betyr noe at skjønnheten kommer fra innsiden. Så snart det er snakk om modeller og folk media anser som pene, DA er det plutselig lov å rakke ned på og legge ut om hvor stygge og tynne og fæle de er. Er det noen andre som har lagt merke til det samme? Kjør debatt? 9
Gjest NozMonster Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 ja, har lagt merke til det, og jeg tror at uansett hvor mye en påstår at en selv ikke bryr seg om utseende, så gjør en det for det, ihvertfall til en viss grad.. Man går jo ikke bort til en tilfeldig mann eller kvinne på by`n for å prøve å skjekke opp vedkomne, og tenker at " kanskje han/hun har god personlighet! " 4
Gjest avocadoen Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Jeg har merket meg noe her inne på forumet, mulig jeg gjør det selv også. i alle diskusjoner der utseende blir diskutert, snakker alle så varmt om hvordan utseendet ikke betyr noe at skjønnheten kommer fra innsiden. Så snart det er snakk om modeller og folk media anser som pene, DA er det plutselig lov å rakke ned på og legge ut om hvor stygge og tynne og fæle de er. Er det noen andre som har lagt merke til det samme? Kjør debatt? For meg betyr ikke utseendet så mye når jeg har blitt kjent med personen. Jeg har en tendens til å glemme hvordan folk ser ut nesten når jeg blir godt kjent med de. Men utseendet har mye å si når det kommer til førsteinntrykket. Jeg må og innrømme at jeg er veldig kresen når det kommer til gutter og utseendet deres, men så er jo skjønnhet i øyet som ser. Om jeg f.eks peker ut en tilfeldig på gata som jeg synes er kjekk og sier til mine venninner "han er kjekk", så er det sjelden de er enige. Dette ble visst kanskje litt off-topic ser jeg. 2
Miah Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Så klart betyr utseende mye, folk som sier noe annet er naive. Utseende er det første man ser. Ingen ser innsiden din. Man tolker andre mennesker ut i fra det man kan se. Jeg kan godt sitte her og si at jeg langt fra er den peneste jenten på jord. Når man godtar at man ikke er "best i alt", er livet mye bedre. Da driter man litt i det, rett og slett. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Men jeg lurer på da om det ligger sjalusi bak når man kritiserer de som faktisk er pene da.. 2
Gjest "gjest" Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 Men jeg lurer på da om det ligger sjalusi bak når man kritiserer de som faktisk er pene da.. "hun er bare sjalu"....
Hoppetaujenta Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Man går jo ikke bort til en tilfeldig mann eller kvinne på by`n for å prøve å skjekke opp vedkomne, og tenker at " kanskje han/hun har god personlighet! " Joda, jeg har faktisk gjort det noen ganger. Den gode personligheten skinner ut av øyne og smil, og det har stemt hver eneste gang det. Jeg stoler på magefølelsen min. Det at en trives usedvanlig godt med en spesiell person som har utstråling, fysikk og kjemi som matcher meg selv, gjør sitt til at hele mennesket blir vakkert. Ikke Brad Pitt-vakkert, men noe som kommer fra selve grunnfjellet i et menneske. Slik liker jeg det. 5
Gjest BettyBoop Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 "hun er bare sjalu".... ja vet det er standardkommentar her inne, men av og til så begynner man å lure om det er noe sånt som ligger bak da 3
Gjest NozMonster Skrevet 28. august 2012 #10 Skrevet 28. august 2012 det jeg synes er så fascinerende er hvordan jeg synes utseende forandrer seg etter at jeg blir mer kjent med vedkomne. det høres jo ut som en gammel klisjè, men jeg har opplevd det noen ganger- så en gammel klisjè får det bare være! 5
Gjest avocadoen Skrevet 28. august 2012 #11 Skrevet 28. august 2012 Men jeg lurer på da om det ligger sjalusi bak når man kritiserer de som faktisk er pene da.. Jeg synes ikke det er fint å kritisere noen for utseendet uansett hvordan personen ser ut. Men jeg tror nok det er sjalusi som ligger bak ja. Men om jenta i et blad virkelig er tynn, så må det være lov å si at man synes hun er for tynn, uten at folk kaller deg sjalu for at du sier det. Ikke at jeg bruker å kommentere slikt i tråder. Sånt holder jeg for meg selv. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 28. august 2012 #12 Skrevet 28. august 2012 det jeg synes er så fascinerende er hvordan jeg synes utseende forandrer seg etter at jeg blir mer kjent med vedkomne. det høres jo ut som en gammel klisjè, men jeg har opplevd det noen ganger- så en gammel klisjè får det bare være! No offence you guys men dere er litt.. utenfor tema. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 28. august 2012 #13 Skrevet 28. august 2012 Jeg synes ikke det er fint å kritisere noen for utseendet uansett hvordan personen ser ut. Men jeg tror nok det er sjalusi som ligger bak ja. Men om jenta i et blad virkelig er tynn, så må det være lov å si at man synes hun er for tynn, uten at folk kaller deg sjalu for at du sier det. Ikke at jeg bruker å kommentere slikt i tråder. Sånt holder jeg for meg selv. Jo klart det er lov, men jeg sikter litt til den tråden om en som sa han aldri kunne blitt lykkelig sammen med en modell og da tenkte jeg hvorfor? Kan ikke en modell være en bra person liksom? 1
Gjest "gjest" Skrevet 28. august 2012 #14 Skrevet 28. august 2012 ja vet det er standardkommentar her inne, men av og til så begynner man å lure om det er noe sånt som ligger bak da Vel, jeg har en venninne med masse penger. Veldig mye penger. Når hun blir kritisert så avfeier hun det med at folk er bare sjalu på henne fordi hun har penger. At det kanskje kan være noe legitimt bak all skiten hun får går henne over hodet. Fordi folk er sjalu på pengene hennes. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #15 Skrevet 28. august 2012 Har en annen opplevelse, jeg opplever ofte at pene mennesker får positive tilbakemeldinger og/eller kommentarer på deres utseende, fra både menn og kvinner. De få som rakker ned på pene mennesker, er enten usikre eller har et behov for å trekke andre ned eller ser på dem som konkurrenter (faktisk har jeg opplevd at pene mennesker oftere enn mindre pene mennesker er den som rakker ned på andre pene mennesker). Anonym poster: 855ce1ea3726c00e0df4c9a9cd3578a8 2
VanDeKamp Skrevet 28. august 2012 #16 Skrevet 28. august 2012 Utseende betyr en del for førsteinntrykket, men etter min erfaring så forandres utseende til folk etterhvert som jeg blir kjent med dem. Jeg kan syns at en dame er pen, men så blir jeg kjent med henne og finner ut at personlighetene våre ikke passer, og da blir hun automatisk litt mindre pen. Og ser jeg en dame som ser helt ok ut, så kan hun bli ufattelig vakker hvis personligheten hennes passer min. 3
Gjest Herr Heftig Skrevet 28. august 2012 #17 Skrevet 28. august 2012 Jeg har merket at folk som sier at utseende ikke betyr noe enten er tjukke eller veldig pene selv.
Gjest BettyBoop Skrevet 28. august 2012 #18 Skrevet 28. august 2012 Vel, jeg har en venninne med masse penger. Veldig mye penger. Når hun blir kritisert så avfeier hun det med at folk er bare sjalu på henne fordi hun har penger. At det kanskje kan være noe legitimt bak all skiten hun får går henne over hodet. Fordi folk er sjalu på pengene hennes. Men det er jo en annen ting. Det er jo noe annet enn å kritisere en modell som er avbildet i et blad som man ikke vet noe om utenom at hun er modell. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 28. august 2012 #19 Skrevet 28. august 2012 Jeg har merket at folk som sier at utseende ikke betyr noe enten er tjukke eller veldig pene selv. Der sier du noe..
Gjest "gjest" Skrevet 28. august 2012 #20 Skrevet 28. august 2012 Men det er jo en annen ting. Det er jo noe annet enn å kritisere en modell som er avbildet i et blad som man ikke vet noe om utenom at hun er modell. Vel, å bli kritisert og vurdet for utseendet er modellens jobb. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå