Gå til innhold

Bryllupskaker/bakeri Oslo sentrum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om og kan anbefale gode bakerier for kaker i Oslo sentrum? Pascal er sjekket ut - så jeg tenker på andre alternativer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sverre Sætre er jo veldig kjent for gode kaker. Hadde egentlig tenkt å bruke han selv, men var lettere å bruke en nærmere (ellers hadde vi definitivt brukt han). Holder til på Briskeby :)

Herregud, nå gikk jeg inn på nettsiden hans. Jeg vil ha kake nå!!! :)

Skrevet

Eg har også høyrt gode ting om www.kakeskogen.no.

...men pynte kan de ikke.

25.jpg

Anonym poster: 7409ef62e99dbda750b4f5d112b85c5b

• Liker 4
Skrevet

Vi skal ha fra Sverre Sætre. Veldig fornøyd med service, smak og utseende der. Vi var på prøvesmaking og det var skikkelig digg!

Skrevet

Kanskje det er lov å spørre om dette i samme tråd: hvordan fungerer dette med prøvesmaking, egentlig? Avtaler man tid, eller er det bare å komme? Og koster det noe? (det er kanskje forskjell fra sted til sted på dette også?)

Skrevet

Man avtaler tid ja, konditoren skal ha tid til å sitte med dere og presentere kakene. Der blir dere også enige om hvordan pynt det skal være ol. Vi betalte ingenting (Condelica i Drammen).

Gjest navnelapp
Skrevet (endret)

...men pynte kan de ikke.

25.jpg

Hahaha, den der var jo berre komisk. Cakewreck neste... Men eg må tilføye at eg har vore i to selskap der dei har bakt kakene, og dei har vore både smakfulle og pent pynta.

Endret av Alt godt
Skrevet

Kristine's på den bydelen mellom Ullevål og Majorstua.... Der hvor NRK ligger! Totalt jernteppe!

Skrevet

Har funnet kakebaker :-) http://www.kakebiten.com

Helt herlige priser i forhold til bakeriene og ikke minst flotte kaker!

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Har funnet kakebaker :-) http://www.kakebiten.com

Helt herlige priser i forhold til bakeriene og ikke minst flotte kaker!

Hvordan smaker det da? :)

Anonym poster: 88e999bb1abbc444ac622c8b008da44c

Skrevet

Hvordan smaker det da? :)

Sikkert kjempegodt ;-)

Skrevet

Sikkert kjempegodt ;-)

Tør du bestille kake uten å smake på den først!? :blink:

Skrevet

Vi prøvesmakte ikke før vi bestilte. Men vi kjente til konditoriet på forhånd og visste at de lager veldig gode kaker.

Har inntrykk av at den prøvesmakingen folk snakker om er noe som har kommet fra USA, egnetlig.

Skrevet

Vi prøvesmakte ikke før vi bestilte. Men vi kjente til konditoriet på forhånd og visste at de lager veldig gode kaker.

Har inntrykk av at den prøvesmakingen folk snakker om er noe som har kommet fra USA, egnetlig.

for min del er det en selvfølge å sjekke at noe man bruker noen tusenlapper på holder en god standard. Jeg er litt kresen på kake, og synes at mange bakerier lager helt grusomme greier som er alt for søtt og klissete, eller smakløst, med tørr bunn eller smaker som er dårlig tilpasset hverandre. Jeg vet jeg er i overkant pirkete, trolig mer enn flesteparten av gjestene, men jeg vil jo gjerne servere noe som er godt, da.

Men det er meg altså, har full forståelse for at ikke alle har dette behovet. Sånn som i deres tilfelle så er det jo også greit. Men tanken på å bestille fra noen helt ukjente liker jeg ikke helt. Det er visst mat og drikke jeg som blir min bridezillagreie :ler:

åja, også er prøvesmakingen en super unnskyldning for å spise masse god kake på nye steder :lol:

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet
t. Det er visst mat og drikke jeg som blir min bridezillagreie :ler:

åja, også er prøvesmakingen en super unnskyldning for å spise masse god kake på nye steder :lol:

Welcome to the dark side Ping. ;)

Angående kake er jeg nok like vanskelig som deg PIng, men jeg gidder ikke ofre denne bryllupskaka så mye tanke egentlig. Den blir hva den blir, pyntet med masse ekte roser. :)

Lykke til Portvinspiken, sikkert helt unødvendig å smake på forhånd. :)

Skrevet (endret)

Jeg regnet med at det var hit du ville med spørsmålet ditt ja ;-).

Ja det får da være grenser for hvor hysterisk man skal være ;-). Jeg kjører ikke flere timer for å prøvesmake en kake fra en kakebaker med utmerkede referanser.

Vi har uansett bestemt at vi ikke skal ta fra den først nevnte kakebakeren, da vi endret lokale for å holde middagen. Dette er en middag for familien i etterkant av bryllupet. Der vi skal holde det tilbyr de hele pakken med både mat og tilhørende kake så vi går for den varianten. "Gale meg" skal heller ikke prøvesmake hverken kaken eller maten der. En velrenomert restaurant kjører jeg ikke flere timer for å prøvesmake på varene.

Selve bryllupet skal være i utlandet, og heller ikke her prøvesmaker vi. Middag på et 5 stjerners hotell og tilhørende kaker bestilt fra et av landets beste bakerier.

Jeg tror nok fint det ordner seg ;-). Er virkelig ikke et dugg skeptisk for at det skal bli helt feil altså :-)

Velrennomerte restauranter eller bakerier anser jeg som ganske trygt. Ukjente cateringfirma ville jeg deriomt prøvesmakt.

Endret av Portvinpiken
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...