Gå til innhold

Barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen om en barnehage i Skedsmo kommune som har barn med spesielle behov?

Anonym poster: cfc960a649c9932efc035b3ebfa89cf1

Skrevet

Mener å ha hørt en gang at i Lillestrøm prøver de å "samle" de barna som har kjente spesielle behov i én barnehage. Dette for å kunne utnytte de ressursene de har på best måte, og samle de ansatte med spesiell kompetanse. Si feks. et barn har innvilget assistent/trening 3 timer for dagen, og så har et annet barn innvilget 2 timer, og enda et barn får 2,5 timer (sjeldent det passer så godt da, men du ser tegninga). Da kan de ansette en person på fulltid, istedenfor å ha personer inne på timebasis.

Jeg mener å ha hørt at dette er Volla barnehage, men mulig jeg husker feil og at det kan være Måsan barnehage.

Dette er altså bare noe jeg har hørt (for en del år siden) da jeg jobbet i en annen barnehage i Lillestrøm. Selvsagt har alle barnehagene mulighet til å ha barn med spesielle behov - ting som Asberger, ADHD, ADD, språkvansker osv. er jo ting man oppdager etter at barnet har gått noen år i barnehagen, og de blir ikke kastet ut av den barnehagen da. Tospråklige barn har jo også en del spesielle behov, med tanke på språk, og slike finner du over hele kommunen. :)

Skrevet

Vet noen om en barnehage i Skedsmo kommune som har barn med spesielle behov?

Anonym poster: cfc960a649c9932efc035b3ebfa89cf1

Hvorfor spør du, forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...