Gå til innhold

second time around

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg for andre gang. Kjæresten min har ikke vært gift før og har ingen barn. Han vil at jeg skal ha hvit kjole og slør og full pakke, selvom jeg har vært gift før og har barn. Selvsagt vet jeg at jeg kan ha det, det er jo ingen regler mot sånt. Men bør jeg det, sånn egentlig ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg du kan ha, hvis du vil det selv :) Gratulerer med giftermål!

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk, det var veldig koselig av deg :) Må innrømme at jeg har litt sommerfugler i magen, dette er helt nytt og fortsatt veldig spennende. Da jeg giftet meg første gang ble ingenting slik jeg ønsket meg det, det var for mange rundt meg som tok fullstendig styring. Denne gangen vil jeg ha ting på vår måte, jeg vil at det skal være slik kjæresten min og jeg ønsker oss at det skal være.

Jeg er veldig usikker på om jeg syns slør passer når jeg har vært gift og har barn, men blomsterpynt må da kunne gå an?

Skrevet

Jeg synes du skal gjøre akkurat som du selv vil^_^

Personlig synes jeg det er penere med blomster enn slør, men la deg styre mest av egen smak og litt mindre av hva andre synes er "passende".

• Liker 3
Skrevet

ja, det er vel det som er greia for meg nå tror jeg, at det skal være valg basert på mine egne ønsker denne gangen. Selvsagt har jeg lyst til at kjæresten skal syns jeg er fin, men jeg skal ikke velge en ny stroppeløs kjole når jeg egentlig ikke syns det kler meg i det hele tatt.

Misforstå meg rett, stroppeløse kjoler er nydelig, men det passer ikke -meg-.

Jeg liker romantiske blonder, så det vil jeg ha :)

Slør kan hende blir i meste laget. Men blomster og noen små bling-ting .... *drømmer*

Skrevet

Du kan kle deg akkurat slik du ønsker :D selv om du har vært gift selv og har barn!

Jeg har et barn fra et tidligere forhold! jeg har valgt en kjole som i kke er kritthvit, men mer gyllen :) Men det er fordi jeg ikke kler helt hvitt for jeg er så lys i huden..

Skrevet

Tusen takk for svar, Lisha :) Jeg gjorde akkurat som andre ville den første gangen, og kan ikke påstå at jeg hadde et lykkelig ekteskap. Denne gangen har jeg funnet tilbake til min store ungdomskjærlighet, og alt er så vidunderlig ekte og riktig og jeg er så klissete lykkelig at det bare bobler over :)

Jeg har lyst på en kjole med blonder, og helst noe som heller mot litt kalde farger. Jeg er ganske mørk i håret og forholdsvis brun i huden så litt kalde farger, gjerne med innslag av sølv - det passer meg best :)

Skrevet (endret)

Huff, bra du har funnet den store kjærligheten nå da! :D

Jeg om min kjære har vært ilag i kun 8 måneder - og vi kjøpte oss hus for 3 måneder siden! ;) Men hos oss var det bare klikk fra første møte, jeg har aldri hatt det så bra som nå :)

de siste tre årene i det forrige forholdet var ikke noe kjekt! men jeg prøvde alt for jenta mi sin del for å få det til å fungere, men det gikk utover helsa mi.. Så vet veldig godt hvordan jeg ikke vil ha det!

Ser så klinkeklart at alt der ikke var som det burde, men min kommende ektemann er helt motsatt :) rett og slett fantastisk overfor meg og jenta mi, han er mannen i mitt liv ;)

Huff, ble langt dette.. men poenget mitt var at det ikke er bra å gjøre som andre vil!

Denne gangen får du bestemme alt selv :D

Endret av lisha
  • Liker 2
Skrevet

Så utrolig deilig :) Noen ganger er bare ting på plass, tid behøver ikke gjøre noen forskjell. Min drømmeprins og jeg har kjent hverandre i over tyve år, og alltid elsket hverandre, og vi var forlovet for tyve år siden. Omstendigheter gjorde at vi gled fra hverandre, men vi har stadig vaket i hverandres liv. Nå er endelig tiden kommet for vår del, og selvom vi ikke har vært kjærester i årevis nå i denne runden er det absolutt ingen tvil om at vi er ment for hverandre. Tyve år gammel kjærlighet som har tålt det vår har tålt ruster ikke så lett <3

Skrevet

jaaaaa *smile glad*

Moro å høre at flere ikke syns det er rart jeg vil ha ordentlig kjole i runde to .. Jeg var veldig skeptisk selv, men det er fordi jeg ikke har lyst til at noen skal syns det er teit. Men så tenker jeg - hva så om noen syns det er teit? Det er min og kjærestens dag, det er vårt liv, våre ønsker som er viktig. Jeg gikk på en smell i første runde, denne gangen skal det blir slik VI vil :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i mye av det du skriver (det med at andre tok styringen). Jeg skal også gifte meg for andre gang og denne gangen er det jeg/vi som bestemmer! :) Jeg har nettopp funnet kjolen min; en hvit, ganske enkel, men svært elegant sak. Jeg er ikke så opptatt av uskrevne regler og mener at folk får velge selv. Men det er visst fy-fy å ha slør når man gifter seg for andre gang, så akkurat dét har jeg tatt hensyn til. Det føles feil å ha slør, rett og slett. Men det er MEG, da. Hadde i og for seg ikke slør første gangen heller, så jeg kunne jo hatt det nå ;) Hehe.

Jeg har fått litt reaksjoner på at jeg skal ha hvit kjole, men det blåser jeg i! Dette bryllupet føles faktisk mye 'større' og mer ekte (vanskelig å forklare) enn det første. Jeg var veldig ung den første gangen, og giftet meg nok mye fordi det var noe man 'skulle'.

• Liker 1
Skrevet

Her sier du masse lurt, skravlus :)

jeg giftet meg fordi det var den rette tingen å gjøre den gangen, det var hensyn til barn og familie og det var praktisk og fornuftig og alt sånt fjas. Jeg trodde det var den store kjærligheten, fordi alt føltes trygt og rett, men på en fornuftig måte. Dessverre var min nybakte ektemann mest opptatt av å ha meg som trofèkone, han var ikke så interessert i å være ektemann selv.

Denne gangen gifter jeg meg av ren, ekte og udødelig kjærlighet. Jeg skal nok ikke ha slør (selvom min forlovede ønsker det) - for det føles kanskje feil for meg. Kanskje jeg føler det sånn fordi jeg er redd for reaksjoner, jeg vet ikke. Men kjolen skal være tradisjonell hvit(ish) brudekjole, og jeg skal ha brudebukett og brudemarsj og brudevals og alt mulig - og denne gangen vil jeg ha morgengave også :)

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg syns også at du skal velge det som er riktig for deg, og ikke tenke så mye på om noen har noe å påpeke om farge på kjolen osv ;) Når det gjelder slør, så er ikke jeg personlig så begeistret for slør i utgangspunktet, så for meg ville ikke slør vært et tema uansett. Når det er sagt - hvis du finner ut at du har lyst til å ha slør, så ser jeg ikke problemet med det heller jeg, for å være helt ærlig. :)

Gratulerer med å ha funnet tilbake til den rette mannen for deg, og alle gode ønsker til dere begge :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk Adriane :)

Jeg svever på en sky i dag, men samtidig kan jeg ikke huske å ha vært så jordnært lykkelig noen gang. Alt har bare klikket helt på plass i hakket, og det føles vidunderlig :)

Drømmer om høye smale champagneglass og lange Märthaliljer, hvite sko med sølvbling på og en alliansering i morgengave ..... mm .......

• Liker 1
Skrevet

Åh for et nydelig diadem :) (og så er jeg misunnelig på tickeren din for jeg får det søren meg ikke til *frustrert*)

Kort kjole tror jeg kjæresten hadde blitt skikkelig skuffet over. Han vil helst se meg som skikkelig brud som han sier, det er jo hans første (og selvsagt eneste) gang og han vil gjerne ha en skikkelig brud *ler*

Han er uendelig søt, og selvom jeg helt klart kunne vurdert en kort kjole for min egen del, er det ikke aktuelt siden han foretrekker en "skikkelig kjole" :)

• Liker 1
Skrevet

Jippi, fikk det til med Ticker Factory :):)

Skrevet

min bestemor fikk streng beskjed om at hun ikke måtte ha på seg hvit kjole siden hun har barn fra før av. men da hennes venninne(som hadde sagt det) selv skulle gifte seg så hadde vist nok reglene forandret seg . og hun hadde hvit kjole selv om hun ikke skulle ha det helles. bestemor angrer den dag i dag på at hun ikke fikk ha på seg hvit kjole.

så vis du vil ,ha på deg så hvit kjole du bare vil!

Anonym poster: baffb672df324f853ba07f1386eadfda

• Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Åh for et nydelig diadem :) (og så er jeg misunnelig på tickeren din for jeg får det søren meg ikke til *frustrert*)

Kort kjole tror jeg kjæresten hadde blitt skikkelig skuffet over. Han vil helst se meg som skikkelig brud som han sier, det er jo hans første (og selvsagt eneste) gang og han vil gjerne ha en skikkelig brud *ler*

Han er uendelig søt, og selvom jeg helt klart kunne vurdert en kort kjole for min egen del, er det ikke aktuelt siden han foretrekker en "skikkelig kjole" :)

Dersom ein kjøper ringar hos Sandberg får ein låne eit slikt diadem gratis. :-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...