Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg kontakte lege nå for å få bestilt time videre hos gyn for utredning slik at jeg kanskje får time når vi har passert 12 mnd? (forstår at det er lang ventetid).

Anonym poster: 85cbbb03a4d72e85a49af81d3123f65f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, du kan jo prøve, men det er jo vanlig å vente 12mnd, det kan jo fremdeles være at du blir gravid før det har gått et år:)

Skrevet

Jeg fikk henvisning fra fastlege etter å ha vært prøver mellom 9 og 10 mnd. Timen hos gynekolog fikk jeg ikke før det hadde gått noen måneder til, men det var mest pga rot hos legekontor/gynekologen - det ble sendt ut time til meg, men med feil adresse, så jeg fikk den aldri. Er nå 14 mnd siden vi startet prøvingen.

Skrevet

Mange fastleger vil ikke ta i mot før du har vært prøver ett år, altså prøvd i ca 12 prøveperioder, slik at du ikke tar opp plassen i køen fra de som trenger det mer. Men det går ann å ringe og høre. Eller ta en time privat dersom du er utålmodig.

Selv fikk jeg time før vi hadde begynt å prøve. Vi visste at vi ville få problemer, og hadde tatt ett-par tester privat. Da fikk jeg henvisninger selv om vi ikke hadde prøvd en eneste syklus.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Ikke at jeg mener at man skal lyve til legen, men hvordan kan legen egentlig vite at du ikke har prøvd i 1 år? Det er jo bare å si at man har prøvd lengre enn det man egentlig har? Eller finner de det ut på et vis?

Skrevet

De har magiske røngtenøyne som kan se om du lyver.

Forøvrig ville jeg slengt inn en sædtest før jeg gikk til legen.

Skrevet

Ikke at jeg mener at man skal lyve til legen, men hvordan kan legen egentlig vite at du ikke har prøvd i 1 år? Det er jo bare å si at man har prøvd lengre enn det man egentlig har? Eller finner de det ut på et vis?

Det kan de ikke. Det går på egen etikk og moral.

Det sagt - det å begynne på utredningssirkuset før man må unner jeg ingen.... Kan love at sædprøve i en kopp, utallige blodprøver, fri fra jobb for diverse timer, ubehagelige underlivsundersøkelser og så videre ikke er noe man ønsker seg fø man vet at man må.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

De har magiske røngtenøyne som kan se om du lyver.

Forøvrig ville jeg slengt inn en sædtest før jeg gikk til legen.

Ja, det var det jeg trodde ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...