Gå til innhold

Noen norske soldater i Kosovo-hundemordere!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt forferdelig :( :o

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=215518

Det er også en video de hvor man kan se hvordan de skyter hundene og ler og morer seg. Det er veldig sterke bilder :(

Hvordan i alle dager kan norske soldater oppføre seg sånn?

Håper at dette får sterke konsekvenser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg, ble kvalm av å se bildene... Forstår ikke at det går an..., jeg håper også virkelig at dette får etterspill, for hva blir det neste de skyter på i kjedelige tider... Stakkars forsvarløse hunder, nei dette må absolutt tas fatt i :evil: :veldigsur:

Skrevet

Helt grusomt!

:evil: :evil: :evil:

Skrevet

Har ikke sett på bildene, og har heller ikke lyst. Blei skikkelig sint når jeg leste om det. Vil bare ha sagt at det er ikke alle som oppførte seg sånn. En jeg kjenner var med i en av gruppene som måtte avlive hunder. Da tok de med seg hundene vekk fra befolkningen og avlivet de med rifle, før de begravde dem. Håper virkelig at de som ikke fulgte reglene blir straffet skikkelig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Med hele "jaktlaget" presentert med fullt navn, må de nok belage seg på at noen kommer til å sende dem sinte meldigner på mobil.

Skrevet

jeg forstår ikke hvordan de får seg til åå gjøre noe så grusomt!!! :evil:

Skrevet

Jeg klarer ikke å se videoen, men jeg ble helt varm da jeg leste dette. Dette sier meg at det er noe helt galt med de holdningene man formidler eller ikke formidler i forsvaret. Håper disse for en mer passende straff enn å bare bli kastet ut av Kosovo :cry:

Skrevet

Hvorfor i all verden legger VG ut videoen?

Artikkelen forteller greit hva de har gjort. Velger man å se videoen kan man vanskalig være sinte på soldatene som også har sett den som underholdning. For man har gjort det selv.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvorfor i all verden legger VG ut videoen?

Artikkelen forteller greit hva de har gjort. Velger man å se videoen kan man vanskalig være sinte på soldatene som også har sett den som underholdning. For man har gjort det selv.

:oops: forsåvidt et meget poeng, men nysgjerrigheten min tak overhånd

Skrevet

:oops: forsåvidt et meget poeng, men nysgjerrigheten min tak overhånd

Nettopp.

Og hvorfor i all verden skulle ikke soldatenes nyskjerrighet ta overhånd på tilsvarende måte?

(Snakker nå ikke om de som skjøt, for det er jo helt groteskt uansett)

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg føler da et aldri så lite behov for å poengtere at jeg misliker formuleringen "norske soldater i Kosovo = hundemordere".

Det er vesentlig her at det handler om noen få personer, og ikke hele KFOR-styrken.

Idioter finnes over alt, og Forsvaret har sin del av dem.

Jeg tror ikke det er mulig for Forsvaret å plukke ut hvem som virkelig har gode holdninger og hvem som ikke har det, men det er helt klart tragisk at de skal finne det ut på denne måten. :-?

Skrevet

:sinna::kvalm::grine:

Dette er jo helt forferdelig! Hva er det som får mennesker til å gjøre slikt "for moro skyld"???? Syke i hodet er de!!!

Velger man å se videoen kan man vanskalig være sinte på soldatene som også har sett den som underholdning. For man har gjort det selv.

Den der var litt på kanten, Poirot. Jeg kikket på videoen for å gjøre meg opp en mening om denne saken. Betyr det at jeg også har skutt disse hundene? Og at jeg ikke kan være sint på disse soldatene? Skjønner ikke helt hva du mener. :klø:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg føler da et aldri så lite behov for å poengtere at jeg misliker formuleringen "norske soldater i Kosovo = hundemordere".

da forandrer vi den til Noen norske soldater .....

er ikke vanskelig jeg :wink:

Skrevet
:sinna::kvalm::grine:

Dette er jo helt forferdelig! Hva er det som får mennesker til å gjøre slikt "for moro skyld"???? Syke i hodet er de!!!

Den der var litt på kanten, Poirot. Jeg kikket på videoen for å gjøre meg opp en mening om denne saken. Betyr det at jeg også har skutt disse hundene? Og at jeg ikke kan være sint på disse soldatene? Skjønner ikke helt hva du mener. :klø:

Hvis du leser det jeg har skrevet ser du at jeg sier

Jeg har ikke nevnt de som skjøt i det hele tatt. Selvfølgelig er det verre å skyte enn å se. Men artikkelen fordømmer at videoen er sendt rundt som underholdnign blant soldatene. Hvorfor legger de den da ut så små barn osv lett kan se den?

Forøvrig var det for meg mer enn nok å lese. jeg trenger ikke gasse meg i videosnutter med dyreplaging for å gjøre meg opp en mening.

Gjest lekebøll
Skrevet

da forandrer vi den til Noen norske soldater .....

er ikke vanskelig jeg :wink:

Hehe, thank you. :kyss:

Skrevet
Hvis du leser det jeg har skrevet ser du at jeg sier

Sitat:

Velger man å se videoen kan man vanskalig være sinte på soldatene som også har sett den som underholdning.

Ok. Men vi som faktisk har sett den nå, har vel neppe sett den som underholdning. Tror du vel?

Forøvrig var det for meg mer enn nok å lese. jeg trenger ikke gasse meg i videosnutter med dyreplaging for å gjøre meg opp en mening.

Oj oj... vær så snill å ikke insinuer at jeg har "gasset meg" i denne videosnutten! Det er tankeløst, og stygt sagt av deg!

Gjest anneline
Skrevet

Synes vel kanskje ikke det er så sjokkerende. Dette er folk med våpen som også skal skyte andre mennesker i gitte situasjoner, så dette får vi bare ta som en del av gamet når vi skal ha en væpnet styrke utplassert.

Det er ikke rett i mine øyne, men jeg innbiller meg heller ikke at mennesker som er trenet til å drepe har det samme forholdet til liv som jeg har. Det er et faktum at mange av soldatene som var med i forrige gulf-krig har drept i det sivile liv i ettertid (de er f.eks overrepresentert i forhold til resten av den amerikanskje befolkning når det gjelder konedrap). Krig, okkupasjon og slikt er blodige greier, og det kommer vi nok ikke unna, uansett om det fremstilles i media som såkalt 'kirurgi'.

Kanskje det er bra at vi ser hva som skjer med mennesker som er i slike situasjoner som soldatene i kosovo faktisk er? Tror ikke vi kan få både i pose og sekk når det gjelder et væpnet forsvar, desverre.

Skrevet
Ok. Men vi som faktisk har sett den nå, har vel neppe sett den som underholdning. Tror du vel?

Ikke vet jeg. Du hadde ihvertfall et behov for å se dette som ikke jeg hadde.

Jeg vil tro mange ser på det med en grøssende "uff, dette var ekkelt"-følelse. Men jeg skjønner ikke hvorfor de ønsker å se det, for så å fordømme andre som ser det.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg klarer ikke å se videoen' date=' men jeg ble helt varm da jeg leste dette. Dette sier meg at det er noe helt galt med de holdningene man formidler eller ikke formidler i forsvaret. Håper disse for en mer passende straff enn å bare bli kastet ut av Kosovo :cry:[/quote']

Da kan jeg forklare: De oppførte seg svært umodent og hadde det svært hyggelig mens de skjøt tillitsfulle hunder. Den ene stod på sin egen plass i bånd ved et provisorisk laget hundehus, med et teppe som lå under som den kunne legge seg på istedet for å ligge på bakken. ved siden av stod vannskål. Hynden var frisk og var veldig glad for å få besøk - logret med halen og oppet rundt i ren glede når soldatene kom. Men de kom ikke som vennlige besøkende - en tynn liten spjæling som skulle teste hvordan det vare å drepe noe plantet en blykule i hodet på den med et håndvåpen og den segnet død om.

Den andre hunden ble skutt på et jorde, den ble truffet først 1 gang, sp gikk soldaten bort til den - hunden prøvde og reise seg , mend den underdanig logret og kikket opp på soldaten. Soldaten fyrte da av ca 6 skudd til inn u hundekroppen.

Den tredje hadde de stor glede ac at lungene kom ut av skuddsåret til.

Så hadde de en del slides av 5-6 forskjellige hunder som de ikke hadde hele filmen til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...