AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Hei. jeg har gått privat skole 1 året, men bestemte meg for å begynne med noe annet som er offentlig. jeg ringte for å sie opp min plass på privat skolen, men får beskjed om at det er for sent og derfor må jeg betale 30 000 kr. jeg hadde da søkt stipend for offentlig og fikk dette innvilget. men jeg måtte søke på nytt på grunn av de 30 000. jeg har godskjent begges semsterplanene begge steder og betalt inn alt til den offentlige. men må ha støtte til den private, siden jeg ikke har sjangs til å betale. har jeg rett på penger for den private? mener altså bare støtte fra den private og ikke begge. må vel gå ann og gå på 2 skoler uten at det blir feil med lånekassen, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre dersom jeg ikke får støtte til den private!<br /><br /> Anonym poster: 31d4703b0922af684d3a17c71961a3b8
Betty2 Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Hvis du har søkt om støtte stil offentlig utdanning, så er det no bare der du får støtte. Siden du heller ikke skal gå på privatskolen, så er jo det heller ikke en del av din utdanning, og dermed, så er det lite sannsynelig at lånekassen vil betale for de utgiftene.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Lånekassen gir støtte til utdanning. Du får støtte til den utdanningen du skal gå på, Lånekassen har ikke ansvar for at du må betale ved et lærested du ikke skal studere ved. Hvis du ikke skal gå på privatskolen, har du ikke rett til ekstra støtte for å betale skolepenger der. Anonym poster: a016940616d67f3481d877a7d4857de0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå