Gå til innhold

Håndduker og kluter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte sammen med kjæresten og skal kjøpe inn håndduker. Fra før har vi bare 4 små håndduker (sånne som typisk henger siden av vasken til å tørke seg etc) og vaskekluter (10 stykker så det har vi plenty av)

Hvor mange store og "vanlige" håndduker trenger vi? Har lyst til at alt skal matche så vil helst kjøpe alt samtidig og ikke ha litt av hvert liggende.

Tenkte 4 store og 4 vanlige med kjæresten mente vi må ha minst 7 store da han bruker 2 til å dusje..

Jeg har ikke peiling så setter pris på tips!!

Anonym poster: f5b182808cadccf175d347f4d00ba2c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel litt an på hvor ofte dere vasker også. Jeg ville nok hatt minst 10 av hver. 😊

Skrevet

Hvorfor bruker han to store til å dusje? Og tar han to nye hver eneste dag? Be han tenke litt på miljøet.

Anonym poster: b6fc1677433fa0072a7619d3c460e3c7

• Liker 3
Skrevet

Vi har 4 store håndkleder.

Vi bruker ett hver og henger de til tørk etter bruk

Når de må vaskes så har vi da et ekstra par til bruk

Skrevet

Han bruker 2 store og henger begge til tørk etter bruk. Jeg bruker 1 stort og 1 lite og henger også begge til tørk. Tror kanskje vi bruker de 2-3 ganger før de blir vasket? (Men kun en gang på store når jeg har mensen just in case, det lille bruker jeg til å tørke hår etc så det blir brukt flere ganger uansett!)

Jeg kan jo godt bruke det han har til tørk da så det er ikke noe stort problem altså :) Bare lurer på hva andre gjør slik at jeg finner ut hvor mange som er nok!

Fine håndduker er egentlig ganske dyre 130-199 kroner stykket så tenker at 4-5 store blir nok.

Skrevet

Vi er 2 voksne. Av håndklær og kluter som "hører sammen", dvs. at de passer til farger og interiør på badet, har vi flg.:

4 store badehåndklær

2 mellomstore (jeg bruker dem til håret)

6 små

Og så har vi endel reservehåndklær. Det er typisk sånne som vi har fått i julegave, men som ikke passer inn i fargene på badet - eller/og som vi ikke liker.

PS: Jeg er jo veldig nysgjerrig på hvorfor samboeren din trenger 2 store badehåndklær når han dusjer?

Anonym poster: 3272dbc007ec06cd261f1a4ecdcb9ef4

Skrevet

Jeg bor alene. Jeg har 3 store badehåndklær og 3 små "håndtørkehåndklær", samt to badelaken (jeg har hår til nedfor baken, så trenger stoooore håndklær å pakke håret inn i..)

Jeg kunne klart meg med mindre, men jeg har såpass mange for å fylle opp i vaskemaskinen. Jeg bruker badehåndklærene minst 4 ganger før de går til vask. Da skifter jeg håndtørkeklærene samtidig.

Jeg kan ikke helt se at dere skal ha behov for så mye mer enn 4 stk av hver? Så lenge man er miljø- og økonomibevisst og bruker håndklærene flere ganger trenger man da ikke så mange.

Anonym poster: 1ca3ced952d9e188f63dce270278b110

Skrevet

Ts her!

Han sier han hater å være våt og at han derfor må ha 2 så han kan bli tørr fort!

Vasker håndklær og sengetøy 1 gang i uka :husarbeid:

Tror jeg prøver med 4 store og 4 små, så kan jeg heller kjøpe 1-2 digre til typen!

Takk for hjelpa. Om noen vet om noen som selger kule håndklær i frotte med striper eller prikker i fine farger må dere gjerne tipse her :tommelopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...