Gå til innhold

Vær så snill å hjelp meg! (Ang. betaling av oppussing.++)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvis diverse ting må pusses opp etter at en leietager av leilighet skal flytte ut, er det jo leietageren som skal betale dette. (materialer) Men er det riktig at leietager skal betale all timelønn til de som da pusser opp? Teppeleggere f.eks? Hadde sølt en stor flekk på vegg til vegg teppe som var umulig å få vekk og da forstår jeg jo at det må legges nytt teppe i dette rommet og diverse andre småting. Men 25.000; kan det vel ikke være lov til å si at jeg skal betale!? Jeg har jo ikke "ødelagt"for mer enn ca.4000; (teppe. osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25000???? For et gulvteppe? Det er nok riktig at du skal betale prisen for et tilsvarende teppe, men her bør du undersøke om huseier benytter anledninga til å oppgradere leiligheten på din bekostning! Vanlig slitasje på leiligheta er ikke noe du skal betale, kun for ødeleggelser utover vanlig slitasje. Sjekk nøye hva som står i kontrakten og hvor mye du har betalt i depositum. Sjekk også med leieboerforeninga i din by hvis du er i tvil om hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Du skal betale for alt som må til for å få teppe på plass igjen. Men 25000 for et teppe + timebetaling for å legge det ned er for drøyt.

Jeg hadde forlangt en timeliste og prisoversikt på alt sammen. Hadde ikke akseptert å betale uten det, for jeg også sitter med følelsen av at de kanskje har gjort mye mer enn det de skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...