Gå til innhold

Jeg hater den avskyelig rektoren

Anbefalte innlegg

Skrevet

I flere år har min datter som nettopp begynte i 7-ende blitt mobbet og vi har vært i møter med skolen gang på gang. Min andre datter begynte i første nå nettopp og da stod rektoren forran alle foreldrene og skrøt for full hals av skolen og sa det ikke fantes mobbing der og at klassemiljøet er så fint. I dag har jeg igjen vært i møte med satan, unskyld rektoren og hun bagateliserer mobbing av min datter. Hun sa at litt dytting og knuffing måtte man tåle. Så klagde hun på klærne til datteren min og sa at "du kan jo vurdere å bytte klesstil så sklir du bedre inn". Da gikk vi.

Fatter ikke hva jeg skal gjøre lenger. Datteren min har det ikke bra og vil ikke på skolen i morgen. Hvordan kan rektoren nekte for at det er mobbing på skolen når det? Det var en periode i fjor jeg ringte hver eneste dag til skolen for å ta opp problemet og vi var ofte i møter med rektor, klassestyrer og foreldrene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I flere år har min datter som nettopp begynte i 7-ende blitt mobbet og vi har vært i møter med skolen gang på gang. Min andre datter begynte i første nå nettopp og da stod rektoren forran alle foreldrene og skrøt for full hals av skolen og sa det ikke fantes mobbing der og at klassemiljøet er så fint. I dag har jeg igjen vært i møte med satan, unskyld rektoren og hun bagateliserer mobbing av min datter. Hun sa at litt dytting og knuffing måtte man tåle. Så klagde hun på klærne til datteren min og sa at "du kan jo vurdere å bytte klesstil så sklir du bedre inn". Da gikk vi.

Fatter ikke hva jeg skal gjøre lenger. Datteren min har det ikke bra og vil ikke på skolen i morgen. Hvordan kan rektoren nekte for at det er mobbing på skolen når det? Det var en periode i fjor jeg ringte hver eneste dag til skolen for å ta opp problemet og vi var ofte i møter med rektor, klassestyrer og foreldrene.

Da går du videre over rektoren, har din kommune en skolesjef ? Ta kontakt med politikere, dette er et prioritert område. Skolen kan anmeldes for å ikke ta deg alvorlig.

• Liker 11
Skrevet

Be om nytt møte med rektor og denne gangen sørger du for å ha med deg båndopptager. Du får slike små du kan ha i lomma for en billig penge.

Så tenker jeg det blir fart i sakene om du går til pressen :-)

• Liker 4
Skrevet

Snakk med skolesjefen - vurder evt å flytte henne til en annen skole i kommunen.

Skrevet

Etter skolesjefen er gjerne fylkesmannen neste steg. Et eller annet sted inni her ville jeg politianmeldt kommunen.

Ikke flytt datteren din til en annen skole, det er ikke hun som skal straffes.

Og ikke smør datteren din ut over sidene i norsk presse.

• Liker 4
Skrevet

Herregud.. Det første forslaget jeg kom på var å bytte skole. Det er jo ikke egentlig den løsningen man bør velge først, men her høres det ut som at du har prøvd det meste. Jeg ble selv mobbet i 10 år, og jeg fikk katastrofale følger av det i etterkant. Den dag i dag er jeg ute av både jobb og skole, og har vært det i 3,5 år, på grunn av alvorlig psykisk sykdom, mange år etter at mobbingen tok slutt. Hvis skolen ikke tar ansvar, bytt skole..Og for guds skyld kontakt media og fortell hvordan skolen håndterer saken. Kanskje det blir gjort noe om alle får vite hvordan ting egentlig er?

Skrevet

Sebastianen - det er ikke å straffe ungen å flytte henne fra skolen. Har hun det fælt der så er hun glad for å slippe å gå der. Det er tross alt bedre å fjerne henne fra en smertefull situasjon enn å la henne bli i den i årevis mens man krangler over hodet på henne.

• Liker 3
Skrevet

Loven som er brutt er paragraf 9a i opplæringsloven, kjekt å vite til anmeldelsen.

• Liker 1
Skrevet

Sebastianen - det er ikke å straffe ungen å flytte henne fra skolen. Har hun det fælt der så er hun glad for å slippe å gå der. Det er tross alt bedre å fjerne henne fra en smertefull situasjon enn å la henne bli i den i årevis mens man krangler over hodet på henne.

Ja, jeg ser den. Men det er da forbanna at skoleledere som er seg sitt ansvar så lite bevisst skal gå skadesfri

Skrevet

Eventuell ansett en lærer hjemme og forlang at skolen skal betale fordi de ikke evner å sørge for levelige forhold på skolen. Da tenker jeg mobberene blir tatt tak i, da svir det jo økonomisk.

Skrevet

Ja, jeg ser den. Men det er da forbanna at skoleledere som er seg sitt ansvar så lite bevisst skal gå skadesfri

Helt enig - men dem kan man alltids klå samtidig som ungen får en ny og bedre hverdag :)

Skrevet

Helt enig - men dem kan man alltids klå samtidig som ungen får en ny og bedre hverdag :)

Hva om det ikke finnes flere skoler i kommunen ? Det finnes så små kommuner. Eller neste skole er en time med buss unna ? Få til dagbøter, det hadde vært fint, da kommer nok skolen til å sørge for at mobbere blir kontrollert.

Skrevet

vis du har mail eller annet brev fra/til rektoren angående problemet ville jeg skrevet det også ut og gått over hode på rektoren!

Anonym poster: 67e9ccda373c0e9be06afef79e1f850f

Skrevet

Hva om det ikke finnes flere skoler i kommunen ? Det finnes så små kommuner. Eller neste skole er en time med buss unna ? Få til dagbøter, det hadde vært fint, da kommer nok skolen til å sørge for at mobbere blir kontrollert.

Ja det finnes så små kommuner, men det vet vi jo ikke noe om i dette tilfellet.

Skrevet

Etter opplæringsloven kap. 9a har elever rett til et godt og trygt miljø på skolen. Skolen er også pliktig til å fatte et enkeltvedtak etter oppll. kap 9a der skolen beskriver hvilke tiltak de setter inn for å bedre forholdene for barnet når de blir oppmerksomme på at det er elever som trenger hjelp. Enkeltvedtak er praktisk, for det gir dere god informasjon om hva skolen helt konkret gjør med problemet og gode klagemuligheter hvis dere ikke er enige i tiltakene som settes inn.

Det skal egentlig ikke være nødvendig å henvende seg skriftlig for å sette skolen i sving med dette, men det praktiske med skriftlige henvendelser er at dere da i ettertid har dokumentert henvendelsen.

Om dere skriver til skolen, henviser til opplæringsloven kap. 9a og ber skolen gi dere et enkeltvedtak etter dette kapittelet, vil de få fart på seg om dere sender kopi av brevet til Fylkesmannen i deres fylke, ved avdeling for oppvekst og utdanning. Fylkesmennene har hatt fokus på elevenes psykososiale arbeidsmiljø og oppll. kap 9a en stund nå, så de vil sannsynligvis kjapt også legge press på skolen for å få det i orden ;)

<br /><br /> Anonym poster: 9a9ed7c252bc3a9f571fbf957e5d7a1a

• Liker 1
Skrevet

Det har du jammen god grunn til! Blir sjokkert over å høre hva h*n sier.

Jeg ble mobbet i samme alder og det ødelegger utrolig mye av selvbilde og det sosiale. Ville latt dattern din bli hjemme, det ødelegger mer enn det gagner at hun må på skolen når det er sånn. Håper hun kan bytte skole. Det er synd at det er den som blir mobbet som må flytte på seg, men det viktigste er uansett at hun får det bedre.

Skrevet

Sjekk udir.no om læringsmiljø og mobbing. Der er oppskriften på hva du må gjøre, og hva skolens ansvar er. Funker ikke det du gjør må du klage til fylkesmannen. Hold rådmannen orientert underveis.

Lykke til

Skrevet

Jeg ville gått til kilden av problemet. De som mobber henne. Finn ut hvem de er og ta en prat direkte med dem og foreldrene deres.

Skrevet

Jeg ville gått til kilden av problemet. De som mobber henne. Finn ut hvem de er og ta en prat direkte med dem og foreldrene deres.

Dessverre har ofte drittunger drittsekk foreldre, men man kan jo håpe...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...