AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Jeg kom inn på universitetet på mitt andrevalg 20. juli. Der begynte jeg og har gått til nå, har betalt semesteravgift, registrert meg og meldt meg opp til fag osv. på studentweb. Idag kom jeg inn på mitt førstevalg og takket ja til dette. Er det noen som vet hva jeg skal gjøre nå? Hvordan endrer jeg studieløp osv. slik at jeg får mine nye forelesninger opp på kalenderen min? Er helt blank og vet ikke helt hvor jeg skal begynne.. Er det noen som kan hjelpe? Og hvis ikke, vet hvor jeg kan få hjelp? Anonym poster: 0ab2aecb20aaa9ae2149b278418efe6a
JohnS Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Hvem tror du kan hjelpe deg med dette? På en liste over hvem som kan hjelpe deg ligger skolen på førsteplass og Kvinneguiden omtrent nummer 50 milliarder. 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Hvem tror du kan hjelpe deg med dette? På en liste over hvem som kan hjelpe deg ligger skolen på førsteplass og Kvinneguiden omtrent nummer 50 milliarder. Nå er skolen stengt og jeg har litt panikk fordi jeg sikkert allerede henger etter og vil helst ikke gå glipp av flere forelesninger hvis de har det i f.eks morgen tidlig. Takk for tilbakemelding fra deg! Du ligger tydeligvis enda lengre bakk enn nummer 50 milliarder over hvem som kan hjelpe, men du svarer likevel. Anonym poster: 1c3d577b0e54270c56a855785a8797d6 11
Gjest tarandus Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Ikke vær redd for å ta kontakt med skolen. De har de beste og riktigste svarene. 1
Gjest Søgni Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Du bør ta kontakt med fakultetet (en studieplansavdeling om det finnes?), slik at du helt sikkert får ordna med og endra på oppmeldinger og studieplan. Mange læresteder legger ut timeplanen på nettsidene sine, så du kan kanskje sjekke nettsidene til insituttet eller fakultetet for å finne ut om det er forelesninger i nærmeste fremtid. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Du bør ta kontakt med fakultetet (en studieplansavdeling om det finnes?), slik at du helt sikkert får ordna med og endra på oppmeldinger og studieplan. Mange læresteder legger ut timeplanen på nettsidene sine, så du kan kanskje sjekke nettsidene til insituttet eller fakultetet for å finne ut om det er forelesninger i nærmeste fremtid. Tusen takk! Anonym poster: 1c3d577b0e54270c56a855785a8797d6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 Hvilken skole er det? Jeg har aldri gått et sted der de ikke legger ut forelesningstidene på nettet slik at alle kan se. Anonym poster: e1b35ec911d53352ef3e491df0a8bb14
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Hvilken skole er det? Jeg har aldri gått et sted der de ikke legger ut forelesningstidene på nettet slik at alle kan se. Anonym poster: e1b35ec911d53352ef3e491df0a8bb14 UiB. Kan være at det er jeg som ikke finner det. Anonym poster: 1c3d577b0e54270c56a855785a8797d6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 Jeg sjekket nå med et random studie på UiB (Europastudier, bare for å ta noe), og kom lett frem til timeplanen for fagene inne på UiBs nettsider. Anonym poster: e1b35ec911d53352ef3e491df0a8bb14
Gjest vester Skrevet 28. august 2012 #10 Skrevet 28. august 2012 (endret) Det er nå slik at man samme hva, kun skal betale semester avgift til én utdanningsinstitusjon.. selv om man i teorien kan være oppmeldt på flere universiteter til samme tid. Akkurat det behøver du ikke å bekymre deg over. Jeg vet det kan være vanskelig for noen studier på uib. Lektor i nordisk kan til tider være vanskelig å finne ut av, og da må du gå inn på hvert emne du har og sjekke når det er oppsatt forelesninger. Eventuelt så skal du få opp timeplanen din hvis du har tilgang til min side(?), men hvis dette ikke er tilfelle, er det vel antakeligvis ikke oppdatert ennå.. og følgelig kan du vel ikke klandres hvis det er obligatorisk undervisning i morgen. Ring fakultetet i morgen tidlig! Hva tenker du egentlig om å bytte studie nå? Vil det ikke være litt vanskelig, sosialt sett, med tanke på at fadderperioden nå er over og mange har begynt å finne hverandre? Endret 28. august 2012 av vester
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #11 Skrevet 29. august 2012 Det er nå slik at man samme hva, kun skal betale semester avgift til én utdanningsinstitusjon.. selv om man i teorien kan være oppmeldt på flere universiteter til samme tid. Akkurat det behøver du ikke å bekymre deg over. Jeg vet det kan være vanskelig for noen studier på uib. Lektor i nordisk kan til tider være vanskelig å finne ut av, og da må du gå inn på hvert emne du har og sjekke når det er oppsatt forelesninger. Eventuelt så skal du få opp timeplanen din hvis du har tilgang til min side(?), men hvis dette ikke er tilfelle, er det vel antakeligvis ikke oppdatert ennå.. og følgelig kan du vel ikke klandres hvis det er obligatorisk undervisning i morgen. Ring fakultetet i morgen tidlig! Hva tenker du egentlig om å bytte studie nå? Vil det ikke være litt vanskelig, sosialt sett, med tanke på at fadderperioden nå er over og mange har begynt å finne hverandre? Jeg har tilgang til miside, men hverken miside eller studentweb har oppdatert seg med det nye studieprogrammet mitt enda. Har snakket med fakultetet nå, de mente det meste ordnet seg automatisk - det eneste jeg måtte gjøre var å si ifra til tidligere forelesere om at jeg byttet. At jeg ikke kan klandres er en ting, men jeg ønsker ikke å gå glipp av enda flere forelesninger og henge enda mer etter... Det tenker jeg ikke på. Har ikke fått noen særlig gode venner på det jeg opprinnelig gikk og er ganske sikker på at det går greit å få venner i den nye "klassen". De er veldig mange og jeg kjenner et par fra før. Uansett lar jeg meg ikke stoppe av noe så trivielt i mine øyne, jeg har mange venner fra andre steder enn universitetet og da lar jeg ikke mangel på venner stoppe meg fra å forfølge drømmen min Anonym poster: 1c3d577b0e54270c56a855785a8797d6
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #12 Skrevet 29. august 2012 Jeg sjekket nå med et random studie på UiB (Europastudier, bare for å ta noe), og kom lett frem til timeplanen for fagene inne på UiBs nettsider. Anonym poster: e1b35ec911d53352ef3e491df0a8bb14 Ja, jeg fant det jeg også. Har bare ikke vært klar over at det finnes og ikke visst hvor jeg skulle ha letet . Anonym poster: 1c3d577b0e54270c56a855785a8797d6
SoftKitty Skrevet 29. august 2012 #13 Skrevet 29. august 2012 UiO kjører de fleste oppdateringer om natten, det er ikke så uvanlig med datasystemer så det er mye mulig UiB gjør det samme. Jeg ville sjekket min side og studentweb igjen imorgen tidlig, og tatt kontakt med dem igjen om det ikke er i orden da
Gjest vester Skrevet 29. august 2012 #14 Skrevet 29. august 2012 Jeg har tilgang til miside, men hverken miside eller studentweb har oppdatert seg med det nye studieprogrammet mitt enda. Har snakket med fakultetet nå, de mente det meste ordnet seg automatisk - det eneste jeg måtte gjøre var å si ifra til tidligere forelesere om at jeg byttet. At jeg ikke kan klandres er en ting, men jeg ønsker ikke å gå glipp av enda flere forelesninger og henge enda mer etter... Det tenker jeg ikke på. Har ikke fått noen særlig gode venner på det jeg opprinnelig gikk og er ganske sikker på at det går greit å få venner i den nye "klassen". De er veldig mange og jeg kjenner et par fra før. Uansett lar jeg meg ikke stoppe av noe så trivielt i mine øyne, jeg har mange venner fra andre steder enn universitetet og da lar jeg ikke mangel på venner stoppe meg fra å forfølge drømmen min Anonym poster: 1c3d577b0e54270c56a855785a8797d6 Ja, da er det nok bare å følge med på siden! Lykke til på nytt studie. Ja, det blir helt sikkert stas, hvis det er hva du vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå