Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå har jeg ikke noe ekstra å gi i jobben min! Har en jobb der jeg jobber veldig selvstendig. Ingen sjekker at jeg gjør arbeidsoppgavene mine skikkelig. Jeg gjør det jeg absolutt må, ellers soser jeg bare rundt. Brukt endel tid på ingenting i det siste. Mye er negativt her nå. På møter hører vi bare om sparing. Vi har dårlig ledelse som ikke klarer å motivere ansatte. Dette gjelder ikke bare meg.

Kan ikke snakke med lederen min om hvordan jeg har det, da tilitten mangler totalt.

På hjemmebane går det for fullt. Er travelt opptatt der, men når jeg kommer på jobb, så synker jeg sammen. Gleder meg ikke.

Har en gang tidligere vært sykmeldt i 2 uker fordi jeg var sliten. Dette er ikke løsningen i det lange løp, men kanskje det er på tide igjen?

Har mange ganger ønsket å bytte jobb, men har også store fordeler i denne jobben jeg har.

Anonym poster: 12a68b83829724b20c814e14a461740e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det selv, du er ikke interessert i å få en annen jobb eller endre på noe, fordi du får fordeler av jobben du har. Da vil ting bare fortsette som de er. Du må finne ut hva det er som tar all energien din, og hva du kan gjøre med det. Vil ting bli bedre i en annen jobb? Eller vil en jobb der du må gjøre en ordentlig innsats hele tiden bare gjøre ting enda verre. Det virker som du bruker jobben som en slags hvilepute fordi du har så mye annet som gjør deg sliten. Da må du endre på noe for å slippe å gå til grunne selv. Hva det er som gjør det sliten må du nesten finne ut selv.

Anonym poster: 28e31193ef789e4f850cc055195e42f8

Skrevet

Hva med å fokusere på den manglende arbeidsmoralen din? Er du en av de som trenger at noen "pisker" deg for å klare å fokusere? Isåfall kan du jo starte med å si ifra at du ikke klarer å jobbe selvstendig.

• Liker 1
Skrevet

Leste det første svaret og ble først fornærmet, men så leste jeg det igjen og ser at du har rett. Jeg må nok ta en runde med meg selv og gå gjennom hva jeg ønsker å ha fokus på.

Leste så andre svaret og ble litt fornærmet. Jeg har faktisk høy arbeidsmoral til vanlig. Jeg yter mer enn den en kan forvente. Jeg er tilpassningsdyktig og lar ofte egne og familien sine behov vike for å kunne yte litt ekstra i jobben. Det er i perioder hvor jeg har det vanskelig og sliter med motivasjonen. En eneste gang i mitt yrkesaktive liv har jeg vært sykmeldt for å "komme meg"

Skrevet

Leste det første svaret og ble først fornærmet, men så leste jeg det igjen og ser at du har rett. Jeg må nok ta en runde med meg selv og gå gjennom hva jeg ønsker å ha fokus på.

Leste så andre svaret og ble litt fornærmet. Jeg har faktisk høy arbeidsmoral til vanlig. Jeg yter mer enn den en kan forvente. Jeg er tilpassningsdyktig og lar ofte egne og familien sine behov vike for å kunne yte litt ekstra i jobben. Det er i perioder hvor jeg har det vanskelig og sliter med motivasjonen. En eneste gang i mitt yrkesaktive liv har jeg vært sykmeldt for å "komme meg"

Jeg mente ikke å fornærme deg, men å få deg til å se at bare du kan endre på din situasjon. Hvis du er i en sånn situasjon nå at du trenger å sykmelde deg for å komme deg, så må du endre på noe. Ellers vil det bare skje igjen og igjen, og sånn skal det jo ikke være. Det at du sliter med motivasjonen kan være fordi du ikke har noe overskudd å motivere deg med. Du må endre prioriteringer slik at du kan få overskudd. Om det er å få barna til å hjelpe til mer hjemme, få en mer ryddig hjemmesituasjon, skifte jobb eller hva - det er det bare du som vet.

Anonym poster: 28e31193ef789e4f850cc055195e42f8

Skrevet

Har mange ganger ønsket å bytte jobb, men har også store fordeler i denne jobben jeg har.

Hei, har dessverre ingen quickfix-råd å gi, men vil bare si at du ikke er alene om å være i den situasjonen.

Jeg er "fanget" i en jobb der atmosfæren er ganske giftig, konflikter kan ikke tas opp, ledere unndrar seg både arbeidsoppgaver og ansvar, og under sånne forhold dør arbeidsgleden veldig raskt. Samtidig kan jeg ikke slutte, både fordi oppgavene på hjemmebane gjør at jeg ikke orker, og i tillegg har vi betingelser som er langt bedre enn gjennomsnittet. Da skal det mye til for å rive seg løs! Jeg har kolleger som har jobbet her i 15 år og mistrivdes hele veien ("Hadde det ikke vært for lønna hadde jeg sluttet for lenge siden!" osvosv). Det er ille å se hvor sur og misfornøyd du kan bli av å jobbe på et sted du ikke trives over lengre tid, og jeg er livredd for å ende opp sånn selv- som en bitter kjerring.

Min slagplan for å overleve perioder der motivasjonen er ekstra dårlig:

1) Kun fokusere på egne oppgaver

2) Prøve å lokke fram et minimum av yrkesstolthet, selv om den er fraværende hos de mange andre. Jeg gir ikke jernet hele tiden, men jeg skal alltid gjøre en god nok jobb!

3) Ha skylapper og ikke "se" alt som er på tverke i avdelingen min (juksing med overtid, "hjemmekontor" som skalkeskjul for ureglementert fri, urettferdig arbeidsfordeling)

4) Ikke tillate meg å synke ned på samme nivå som nevnt over, men heller ikke stå på ekstra i tide og utide, for det har jeg absolutt ingenting igjen for (annet enn mulig ekstraarbeid videre...)

- og det aller viktigste punktet, som kanskje kan være noe for deg også

5) Gi meg selv fem år på å finne noe annet å gjøre. Selvsagt er det ikke slik at gresset alltid er grønnere på den andre siden, men jeg kjenner veldig mange som oppriktig er glad i jobben sin, og da vil jeg ikke kaste bort livet på å jobbe et sted som nesten tar knekken på både arbeidsglede, motivasjon og moral. Det er ikke alltid det passer å bytte jobb, eller man har råd/anledning til å si fra seg goder, men for min del så vet jeg at innen fem år er en rimelig tid å omstille seg på.

Jævla synd egentlig, for det er mye bra med jobben og mange ok folk i bedriften generelt, det er vår avdeling som er så på villspor. Men jeg er overbevist om at et dårlig og "giftig" arbeidsmiljø suger kraften ut av deg. Så vær forsiktig, TS! :klem:

Anonym poster: f564f05a6083948ee6b94ec33d995f72

Skrevet

Jeg elsker jobben min men sliter litt med tiltaksløshet selv. Jeg har kommet frem til at det er enklere å være produktiv når du har konkrete arbeidsoppgaver enn når det er lite styring ovenfra, litt kaotiske forhold generelt og du selv må fylle jobben din med innhold som du tror vil være nyttig for noen.

Hva gjør jeg med det? Litt usikker, men jobber med saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...