Gå til innhold

Blir gal av maur!

Dødspingvinen

Anbefalte innlegg

Blir så lei. Hele leiligheten er oversvømt av maur. Sånne små svarte. Vi har prøvd Nippon, men det gav ikke noe resultat selv etter en ukes fast bruk.. Blir gal av de. Har prøvd å finne ut hvor de kommer inn, men hver gang jeg tror jeg har funnet det, så viser det seg at jeg tar feil! Kan ikke ha noenting liggende ute, ellers blir det fullt av maur i det.

Har noen et godt råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har sikkert fått et maurbol i isolasjonen. en eller annen plass i veggen eller gulvet. dette må fjernes men først må det lokaliseres.

Litt rart at ikke nippon tok det, men vær tolmodige, det er gift som de bærer tilbake til kolonien så det bør virke.

Som kjerringråd har vi prøvd kanel med stort hell på hytta.

Helte kanel inn i alle åpninger vi fant langs gulvet. altså dyttet den inn ved listene.

Luktet grøt i hele hytta :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært plaget av dette tidligere. Kjøpte en oransj dusje-flaske på en jernvare-butikk som tok kbekken på alt sammen. Husker ikke hva den heter, men den kostet ca 70-80 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pøve nipponen en stund til da, og ut på jernvarehandlen for å prøve å finne sprayen din, Tjorven. Syns det er litt ekkelt med så mange maur jeg. Finner de alltid i glasset mitt...

Takk for tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som var plaget med maur, hun måtte ha skadedyr kontrollen på besøk... men det hjalp henne da.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dagligvarebutikker har de vel noe som heter Radar maurspray... kanskje det er det samme som du tenkte på Tjorven?

Nei, det er en annen spray jeg tenker på. Flasken til den er knall oransj og har samme fasong som Jif-sprayene. Og den virker som bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vil legge ut noe som ikke er giftig eller lukter på skåler rundt omkring kan du lage en blanding av melis og bakepulver å legge ut.

Maurene tar med dette tilbake til tua, og de "sprekker" når de spiser det, da bakepulveret gjør at de eser. Vi har blitt kvitt maur ute på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...